Do wyboru są samochody ciężarowe napędzane elektrycznie, olejem napędowym lub gazem. Silniki w naszych samochodach ciężarowych zasilanych olejem napędowym i gazem zaprojektowano z myślą o wysokich osiągach i efektywności oraz wytrzymywaniu trudnych warunków pracy przy minimalnej obsłudze serwisowej. Oto, jak to osiągnęliśmy.
U podstaw wszystkich naszych silników wysokoprężnych, z wyjątkiem najmniejszego silnika D5 w Volvo FL, leży ta sama koncepcja. Wszystkie są sześciocylindrowymi silnikami rzędowymi opartymi na tej samej zasadzie konstrukcyjnej – niezależnie od tego, czy jest to silnik D16, D13, G13, D11, G9 czy D8.
Aby stworzyć wyjątkowy układ napędowy, trzeba nie tylko doskonałych silników, ale także układu napędowego wykorzystującego moc silnika w najbardziej efektywny sposób. Nasza gama wersji i funkcji skrzyni biegów I-Shift wraz z innowacjami, takimi jak I-Save, pozwala w pełni wykorzystać możliwości silnika.
Dyspozycyjność jest cenna, a samochód ciężarowy kupuje się do pracy, a nie wizyt w stacji obsługi. Dlatego budujemy nasze silniki tak, aby oferowały wysokie osiągi i trwałość przy okresach międzyprzeglądowych wynoszących nawet 150 000 km.
Zastosowanie jednej koncepcji do całej rodziny silników pozwala stale i stopniowo wprowadzać udoskonalenia silnika. Nieustannie modernizujemy nasze silniki, a każde udoskonalenie wprowadzone w jednym z nich daje nam wiedzę, którą możemy wykorzystać w kolejnym. Każde ulepszenie konstrukcji stanowi etap rozwoju.
W porównaniu z innymi koncepcjami silnik rzędowy sześciocylindrowy ma wiele zalet, które są kluczowe, gdy potrzebne jest trwałe rozwiązanie o dużej mocy. Po pierwsze, koncepcja rzędowa zapewnia większą powierzchnię oporową wału korbowego, aby wytrzymać naprężenia, co zapewnia trwałość silnika. Po drugie, koncepcja rzędowa jest mniej kompaktowa, co daje lepsze możliwości utrzymania odpowiedniej temperatury roboczej i zoptymalizowanej wydajności w wysokiej temperaturze otoczenia. Ponadto, silnik Volvo jest wykonany z wysokiej jakości materiałów i może zostać zregenerowany po zakończeniu okresu eksploatacji.
Wybór między silnikiem elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym wiąże się oczywiście z czynnikami takimi jak na przykład poziomy emisji, koszty inwestycji, hałas i zasięg działania. Te warianty oferują także różne dostarczanie mocy i właściwości jezdne odpowiadające różnym potrzebom w zakresie potrzebnej ładowności.
Nie ma ogólnego sposobu określenia energii potrzebnej do zaspokojenia danych potrzeb. Istnieje jednak kilka głównych parametrów służących do oceny różnych rodzajów energii. Jeśli obsługujesz długie trasy bez tankowania przed powrotem do bazy, nic nie równa się z olejem napędowym. Zasilanie gazowe daje zasięg do 1000 km, a elektryczne samochody ciężarowe wymagają częstszego ładowania. Zasilanie gazowe jest korzystne dla klimatu, szczególnie jeśli pojazd jest napędzany biogazem. Z kolei elektryczne samochody ciężarowe mogą dostarczać dużą moc bez emisji spalin, ale ich zasięg jest bardziej ograniczony. Oceny korzyści klimatycznych opierają się na emisji CO2 „od szybu do koła”.
Nasza oferta samochodów ciężarowych obejmuje modele o mocy od 175 KM do 750 KM, od Volvo FL po Volvo FH16. Każdy model samochodu ciężarowego ma odrębną specyfikę opartą na dostępnej mocy oraz innych cechach, takich jak ładowność, zwrotność i możliwości terenowe. Jak widać, wartości wyjściowe się nakładają, podobnie jak różne opcje mocy.
Przyjrzyj się bliżej różnym dostępnym alternatywom w zakresie energii i wydajności dla poszczególnych modeli samochodów ciężarowych. Porównaj opcje i znajdź rozwiązanie odpowiadające Twoim potrzebom.
Volvo FH 16 | Volvo FH | Volvo FMX | Volvo FM | Volvo FE | Volvo FL
Silnik D16K jest dostępny w wersjach o mocy 550 KM, 650 KM lub 750 KM, co czyni Volvo FH16 jednym z najmocniejszych samochodów ciężarowych na rynku. Model z najwyższej półki oferuje moment obrotowy do 3550 Nm, co ułatwia wydajne ciągnięcie ekstremalnych obciążeń przy doskonałej kontroli nad zestawem drogowym.
Volvo FH jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 420 do 666 KM. Do wyboru są dwie opcje elektryczne i dwie zasilane gazem. Silniki wysokoprężne są dostępne z czterema różnymi poziomami mocy. Trzy poziomy mocy silnika wysokoprężnego są dostępne z technologią Turbo Compound w celu oszczędzania paliwa w ramach oferty I-Save
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy 330 kW (450 KM) lub 490 kW (666 KM).
Zasilany gazem silnik G13C oferuje osiągi porównywalne z silnikami D13K, ale przy mniejszym wpływie na środowisko — zwłaszcza podczas pracy na biogazie. Jest popularnym wyborem w przypadku wymagających transportów regionalnych. Występuje w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM.
D13K TC wykorzystuje technologię Turbo Compound, co oznacza, że energia spalin jest zwracana do wału korbowego w celu poprawy wydajności. To doskonały wybór dla wymagających transportów długodystansowych, gdzie możliwe są znaczne oszczędności paliwa. Jest dostępny w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM w ramach oferty I-Save.
Silnik D13K to wydajny i bardzo mocny silnik do wymagających zadań. Oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM, 500 KM i 540 KM do Volvo FH.
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy ciągłej 330 kW (450 KM) lub 490 kW (666 KM).
Silnik D11K to dobry wybór, jeśli do wykonywania zadań potrzebujesz nieco mniejszej mocy i momentu obrotowego, niż oferuje silnik D13K. Zamiast tego możesz zoptymalizować masę pojazdu. D11K występuje w wersjach o mocy 330 KM, 380 KM, 430 KM i 460 KM.
D13K to wydajny i bardzo mocny silnik do cięższych i bardziej wymagających zadań. W porównaniu z D11K oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach 420 KM, 460 KM, 500 KM i 540 KM do Volvo FMX.
Volvo FM jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym. Do wyboru są dwie opcje silników elektrycznych, dwie opcje silników zasilanych gazem i dwie opcje silników wysokoprężnych o siedmiu poziomach mocy wyjściowej łącznie. Oferta obejmuje silniki o mocy od 330 KM do 666 KM.
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy ciągłej 330 kW (450 KM) lub 490 kW (666 KM).
Zasilany gazem silnik G13C oferuje osiągi porównywalne z silnikami D13K, ale przy mniejszym wpływie na środowisko — zwłaszcza podczas pracy na biogazie. Jest popularnym wyborem w przypadku wymagających transportów regionalnych. Występuje w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM.
Silnik D11K to dobry wybór, jeśli do wykonywania zadań potrzebujesz nieco mniejszej mocy i momentu obrotowego, niż oferuje silnik D13K. Zamiast tego możesz zoptymalizować masę pojazdu. D11K występuje w wersjach o mocy 330 KM, 380 KM, 430 KM i 460 KM.
D13K to wydajny i mocny silnik do cięższych i bardziej wymagających zadań. W porównaniu z D11K oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach 420 KM, 460 KM i 500 KM do Volvo FM.
Podwójny silnik elektryczny to doskonały wybór do bardziej wymagających zastosowań przy masie zestawu do 27 ton w miastach i na obszarach miejskich — o niskim poziomem hałasu i zerowej emisji spalin. Oferuje moc 225 kW (300 KM).
Zasilany gazem, sześciocylindrowy, 9-litrowy silnik G9K to wydajne i zrównoważone rozwiązanie do wymagających zastosowań w miastach i na obszarach miejskich — zwłaszcza w przypadku zasilania biogazem. I oferuje moc 320 KM.
Sześciocylindrowy, 8-litrowy silnik D8K to rozwiązanie do bardziej wymagających zastosowań i zestawów drogowych o większej masie. Do wyboru są silniki o mocy 250 KM, 280 KM, 320 KM i 350 KM, więc możesz uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.
Pojedynczy silnik elektryczny to doskonały wybór w przypadku dostaw „od drzwi do drzwi” realizowanych pojazdami o masie do 16,7 tony w miastach i na obszarach miejskich — przy niskim poziomie hałasu i zerowej emisji spalin. Oferuje moc 130 kW (175 KM).
Czterocylindrowy, 5-litrowy silnik D5K to wydajne rozwiązanie w przypadku pojazdów o mniejszej masie i mniej wymagających zastosowaniach do 16 ton. Do wyboru są opcje 210 KM a 240 KM, pozwalające uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.
Sześciocylindrowy 8-litrowy silnik D8K to rozwiązanie do bardziej wymagających zastosowań i pojazdów o masie do 18 ton. Do wyboru są opcje 250 KM a 280 KM, pozwalające uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.