Pojazdy Volvo Trucks są zasilane elektrycznie, gazem lub olejem napędowym. W większości naszych modeli samochodów ciężarowych klienci mają możliwość wyboru energii, która najbardziej im odpowiada. Silniki w naszych samochodach ciężarowych zasilanych olejem napędowym i gazem zaprojektowano z myślą o wysokich osiągach i efektywności oraz wytrzymywaniu trudnych warunków pracy przy minimalnej konserwacji. Silniki naszych elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowano z myślą o wydajnej i niezawodnej pracy przez długi czas.
U podstaw wszystkich naszych silników wysokoprężnych, z wyjątkiem najmniejszego silnika Volvo FL, leży ta sama koncepcja sześciocylindrowego silnika rzędowego. Pozwala nam to wprowadzać zmiany w silnikach etapami. Każde ulepszenie wprowadzone w jednym silniku uczy nas, jak ulepszyć następny.
Silniki wysokoprężne Volvo znane są z dostarczania wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach. To oznacza możliwość podjeżdżania pod górę na wysokich biegach i oszczędzania paliwa.
Moment obrotowy silników Volvo Trucks zasilanych gazem jest porównywalny z momentem obrotowym silników wysokoprężnych, a dzięki I-Shift różnica jest prawie niezauważalna. Zasilanie gazowe może być odbierane jako bardziej miękkie i cichsze.
Elektryczne samochody ciężarowe są różne. Nasz silnik elektryczny wytwarza maksymalny moment obrotowy od zera, co oznacza, że czas na zwiększanie momentu obrotowego jest praktycznie niepotrzebny. Moc jest dostępna natychmiast, a praca jest cicha.
Jeśli obsługujesz długie trasy bez tankowania przed powrotem do bazy, nic nie równa się z olejem napędowym. Zasilanie gazowe daje zasięg do 1000 km, a elektryczne samochody ciężarowe wymagają częstszego ładowania.
Rzędowa szóstka to koncepcja pozwalająca uzyskać trwały silnik o dużej mocy. Wał korbowy ma większą powierzchnię łożysk, aby wytrzymać naprężenia, lepsze możliwości utrzymania właściwej temperatury roboczej i zoptymalizowaną wydajność przy wysokiej temperaturze.
Volvo FH16 Aero i Volvo FH16 są dostępne z silnikiem D17 o mocy do 780 KM. Oznacza to, że te samochody ciężarowe poradzą sobie z najcięższymi i najbardziej wymagającymi zadaniami transportowymi.
D17 jest dostępny w wersjach o mocy 600 KM, 700 KM lub 780 KM, co czyni Volvo FH16 Aero i Volvo FH16 najmocniejszymi samochodami ciężarowymi Volvo. Model z najwyższej półki oferuje moment obrotowy do 3800 Nm, co ułatwia wydajne ciągnięcie ekstremalnych obciążeń przy doskonałej kontroli nad zestawem drogowym.
Zobacz dane techniczne Volvo FH16 Aero
Zobacz dane techniczne Volvo FH16
Volvo FH Aero i Volvo FH są dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 380 do 666 KM.
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy 330 kW lub 490 kW.
Zasilany gazem silnik G13 oferuje osiągi porównywalne z silnikami D13, ale przy mniejszym wpływie na środowisko – zwłaszcza podczas pracy na bio-LNG. Jest popularnym wyborem w przypadku wymagających transportów regionalnych. Występuje w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM.
Silnik D13 z I-Save wykorzystuje technologię Turbo Compound, co oznacza, że energia spalin jest zwracana do wału korbowego w celu poprawy wydajności. To doskonały wybór dla wymagających transportów długodystansowych, gdzie możliwe są znaczne oszczędności paliwa. Jest dostępny w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM w ramach oferty I-Save.
Silnik D13 to wydajny i bardzo mocny silnik do wymagających zadań. Oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM, 500 KM i 540 KM do Volvo FH.
Volvo FM jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 330 do 666 KM.
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy 330 kW lub 490 kW.
Zasilany gazem silnik G13C oferuje osiągi porównywalne z silnikami D13, ale przy mniejszym wpływie na środowisko – zwłaszcza podczas pracy na bio-LNG. Jest popularnym wyborem w przypadku wymagających transportów regionalnych. Występuje w wersjach o mocy 420 KM, 460 KM i 500 KM.
Silnik D11 to dobry wybór, jeśli do wykonywania zadań potrzebujesz nieco mniejszej mocy i momentu obrotowego, niż oferuje silnik D13. Zamiast tego możesz zoptymalizować masę pojazdu. D11 występuje w wersjach o mocy 330 KM, 380 KM, 430 KM i 460 KM.
D13 to wydajny i mocny silnik do cięższych i bardziej wymagających zadań. W porównaniu z D11 oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach 420 KM, 460 KM i 500 KM do Volvo FM.
Volvo FMX jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 330 do 666 KM.
Elektryczne układy napędowe z dwoma lub trzema silnikami to doskonały wybór dla wymagających transportów regionalnych. Zapewniają natychmiastowy wysoki moment obrotowy, cichą pracę i zerową emisję spalin. Występują w wersjach o mocy 330 kW lub 490 kW.
Silnik D11 to dobry wybór, jeśli do wykonywania zadań potrzebujesz nieco mniejszej mocy i momentu obrotowego, niż oferuje silnik D13. Zamiast tego możesz zoptymalizować masę pojazdu. D11 występuje w wersjach o mocy 330 KM, 380 KM, 430 KM i 460 KM.
D13 to wydajny i bardzo mocny silnik do cięższych i bardziej wymagających zadań. W porównaniu z D11 oferuje wyższą moc i moment obrotowy w całym zakresie i jest dostępny w wersjach 420 KM, 460 KM, 500 KM i 540 KM do Volvo FMX.
Volvo FE jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 250 do 350 KM.
Podwójny silnik elektryczny to doskonały wybór do bardziej wymagających zastosowań przy masie zestawu do 27 ton w miastach i na obszarach miejskich — o niskim poziomem hałasu i zerowej emisji spalin. Oferuje moc 225 kW.
Zasilany gazem, sześciocylindrowy, 9-litrowy silnik G9 to wydajne i zrównoważone rozwiązanie do wymagających zastosowań w miastach i na obszarach miejskich – zwłaszcza w przypadku zasilania biogazem. Oferuje moc 320 KM.
Sześciocylindrowy, 8-litrowy silnik D8 to rozwiązanie do bardziej wymagających zastosowań i zestawów drogowych o większej masie. Do wyboru są silniki o mocy 250 KM, 280 KM, 320 KM i 350 KM, więc możesz uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.
Volvo FL jest dostępne z elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym układem napędowym o mocy od 175 do 320 KM.
Pojedynczy silnik elektryczny to doskonały wybór w przypadku dostaw „od drzwi do drzwi” realizowanych pojazdami o masie do 16,7 tony w miastach i na obszarach miejskich – przy niskim poziomie hałasu i zerowej emisji spalin. Oferuje moc 130 kW.
Zobacz dane techniczne Volvo FL
Czterocylindrowy, 5-litrowy silnik D5 to wydajne rozwiązanie w przypadku pojazdów o mniejszej masie i mniej wymagających zastosowaniach do 16 ton. Do wyboru są opcje 210 KM a 240 KM, pozwalające uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.
Sześciocylindrowy 8-litrowy silnik D8 to rozwiązanie do bardziej wymagających zastosowań i pojazdów o masie do 18 ton. Do wyboru są opcje 250 KM, 280 KM i 320 KM pozwalające uzyskać samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem Twoich potrzeb.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.