Twój samochód ciężarowy Volvo to precyzyjne narzędzie, a podwozie to jego podstawa. Potrzebujesz samochodu ciężarowego do przewozu ekstremalnych ładunków w trudnych warunkach, wywrotki na podwoziu samochodu ciężarowego lub lekkiego ciągnika siodłowego do jazdy po drogach? Każdy z nich możemy dla Ciebie zbudować, korzystając z tej samej koncepcji podwozia, jaką stosujemy we wszystkich samochodach ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Do wyboru masz wiele opcji zawieszenia pneumatycznego i mechanicznego, elementów o optymalnej masie i zestawów przygotowawczych dla producenta zabudowy, tak aby rozwiązanie odpowiadało Twoim zadaniom transportowym i oczekiwaniom.
Dostosujemy podwozie Twojego samochodu, używając do tego elementów i systemów z gwarancją wieloletniego niezawodnego działania.
Wywrotka czy cysterna? Żuraw, pojazd do transportu samochodów osobowych czy wóz strażacki? Lekki czy o ekstremalnej nośności? Nieważne do jakich zadań go potrzebujesz, podwozie Volvo jest na nie gotowe. Szerokie możliwości konfiguracji ułatwiają dostosowanie podwozia samochodu ciężarowego do Twoich indywidualnych wymagań.
Wszystkie samochody ciężarowe Volvo zaprojektowano z myślą o ułatwieniu pracy konstruktorowi zabudowy. Wiele możliwości konfiguracji osi, wysokości podwozia, rozstawu osi i dodatkowych wzmocnień oznacza, że z łatwością można zbudować doskonały samochód ciężarowy dostosowany do Twoich potrzeb.
Gdy tylko zamówisz swój samochód ciężarowy Volvo, konstruktor zabudowy uzyskuje dostęp do portalu Volvo Bodybuilder Instructions (VBI). Może zacząć pracę w czasie, kiedy my budujemy Twój samochód, więc szybciej i mniejszych kosztach otrzymasz pojazd gotowy do pracy.
Samochód ciężarowy Volvo stworzono, aby nie zatrzymały Cię żadne warunki terenowe ani drogowe. Podnośnik osi podwójnej, przednia oś napędowa oraz skrzynia biegów I-Shift z hamulcem terenowym i biegami pełzającymi to tylko kilka przykładów z całej gamy dostępnych w samochodach ciężarowych możliwości ułatwiających życie w trudnym terenie i przy złych warunkach drogowych.
Automatyczny System Kontroli Trakcji automatycznie załącza przednią oś napędową wtedy, kiedy jest potrzebna – i rozłącza ją, jeśli jej nie potrzebujesz. Solidna obudowa osi stanowi najniższy punkt pojazdu i zapewnia duży prześwit przy pełnym obciążeniu samochodu ciężarowego.
Nasze tylne zawieszenie pneumatyczne przeznaczone do budowlanych samochodów ciężarowych zapewnia prześwit do 300 milimetrów i mniejsze drgania niż w przypadku zawieszenia mechanicznego. Dobrze chronione drążki, miechy powietrzne i stabilizatory umieszczono nad osiami, aby nic nie zagroziło Twojej dyspozycyjności.
Duży ładunek? Żaden problem. Niezależnie od tego, czy wybierzesz zawieszenie mechaniczne czy pneumatyczne, pojedyncza przednia oś może wytrzymać obciążenie do 10 ton, a podwójna dwa razy więcej. Dzięki temu możesz zapewnić sobie większe zyski, a jednocześnie łatwiejszą obsługę równo lub nierówno rozłożonych ładunków.
Solidne i trwałe rozwiązanie dla osi tylnych pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać ładowność i poprawić produktywność pracy. Wzmocniona oś zespolona z łatwością wytrzyma obciążenie do 38 ton.
Jeśli potrzebujesz wysokiej ładowności, możesz zamówić pięcioosiowy samochód ciężarowy dostarczany bezpośrednio z fabryki. Szybciej odbierzesz swój pojazd i ograniczysz koszty modyfikacji. Samochód ciężarowy jest dostarczany z pełną homologacją.
Każdy kilogram ładunku ma znaczenie. Po co więc wozić nieopłacalny ciężar? Połączenie funkcji zapewniających lekkość, takich jak zoptymalizowane pod względem masy instalacje przednich i tylnych osi oraz skonfigurowanie pojazdu do jazdy po drogach utwardzonych pozwoli Ci stworzyć maszynę do zarabiania pieniędzy: o maksymalnej ładowności i najwyższej niezawodności.
Łącząc nasze rozwiązania o niskiej masie możesz uzyskać ciągnik Volvo FM 4×2 o masie 6 ton lub ciągnik Volvo FH 4×2 o masie 6,6 tony. Oznacza to większą ładowność w ramach ograniczeń wagowych i może zwiększyć Twoje przychody.
Mniej paliwa, lepsze własności trakcyjne i mniejszy promień skrętu. Podnośnik osi podwójnej umożliwia odłączenie i podniesienie tylnej osi napędowej, pozwalając łączyć własności trakcyjne i ładowność typowe dla podwójnej osi napędowej z właściwościami jezdnymi i ekonomiką, jakie zapewnia napęd na jedną oś — w jednym i tym samym pojeździe. Po ponownym załadowaniu samochodu ciężarowego oś jest automatycznie opuszczana i załączana.
Podnośnik osi podwójnej pozwala uzyskać lepszą sprawność energetyczną, bo niepotrzebną oś można odłączyć i podnieść. Powrót do bazy z osią podniesioną po rozładowaniu pojazdu pozwala ograniczyć zużycie paliwa. Finalnie może to poprawić Twoje wyniki finansowe.
Podnieś tylną oś napędową, a samochód ciężarowy będzie zachowywać jak pojazd w konfiguracji 4×2 or a 6×2. Znacząco poprawi to promień skrętu i zwrotność w porównaniu z konfiguracją 6×4. Nie wspominając o mniejszym zużyciu opon. Potrzebujesz większej przyczepności? Jeżeli tylko pozwala na to nośność osi, po prostu naciśnij przycisk na desce rozdzielczej, by przenieść część ciężaru z jednej osi napędowej na drugą.
Pilot Work Remote to przydatne narzędzie podczas pracy poza kabiną. Zapewnia kontrolę nad funkcjami układu napędowego i zabudowy. Jest bezprzewodowy i wytrzymały, ma zasięg do 25 m i trwałą baterię. Aby go naładować, wystarczy go umieścić na stacji dokującej w kabinie.
Pilot Work Remote oszczędza czas podczas załadunku i rozładunku. Pozwala także uniknąć błędów, takich jak przeciążenie pojazdu lub nierówny rozkład ładunku. Aby zapewnić bezpieczeństwo, sygnał radiowy jest kodowany tym samym zaawansowanym algorytmem, jak sygnały z pilota w kluczyku.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.