Volvo FH16 to nasz najmocniejszy samochód ciężarowy przeznaczony do trudnych zadań wymagających dodatkowej mocy i momentu obrotowego. Sprosta wyzwaniom, z którymi inne samochody ciężarowe nie są w stanie sobie poradzić. Wydajny silnik D17 i zwiększony komfort operatora pozwalają spełnić wymagania dotyczące wydajności.
Zastosowania: Transport ponadnormatywny, transport w branży leśnictwa i produkcji drewna, transport w kopalniach i kamieniołomach
Moc: 600 KM, 700 KM lub 780 KM
Przeczytaj pełne dane techniczne
Volvo FH16 oferuje doskonałą moc zapewniającą wydajność pracy, a także najwyższy poziom komfortu w kabinie. Niezależnie od tego, którą wersję wybierzesz, widać, że jest to coś ekstra. Dowiedz się więcej o Volvo FH16 w galerii poniżej.
Reflektory z czarnym motywem są charakterystycznym elementem Volvo FH16. Oświetlenie LED zapewnia doskonałą widoczność i wyraźny profil. Wybierz aktywne światła mijania, aby zmaksymalizować widoczność bez oślepiania innych użytkowników drogi.
Dowiedz się więcej o systemach wspomagających pracę kierowcy
Wzmocniony zderzak wytrzyma najtrudniejsze warunki. Wykonany z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm, chroni przód przed wgnieceniami i uszkodzeniem reflektorów. Wygląda na mocny i właśnie taki jest.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz wykończenie w wersji Volvo FH16, czy skórzanej, jasne jest, że ten samochód przewyższa inne.
Wszystkie aspekty życia w kabinie
An iconic design with loads of power and torque, along with a wide range of options that let you tailor this expert tool to your requirements. Up to 780 hp, sturdy axles and comfortable cabs with different trim levels – along with fuel saving features like drag-free disc brakes. It’s time to shape your power.
Kontrolowanie ciężkich ładunków podczas manewrów przy niskich prędkościach lub jazda z wysokimi prędkościami w koleinach lub na wybojach? Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest jak pomocna dłoń, która ułatwia prowadzenie i odciąża kierowcę.
Przeczytaj więcej o Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo
I-See optymalizuje prędkość, zmiany biegów, wybiegi i zatrzymania silnika na trasie, aby oszczędzać paliwo. Uwzględnia ona topografię, zakręty, ronda i informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby poprawić wydajność paliwową i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Przeczytaj więcej o I-See
Aby uzyskać najwyższą ładowność, możesz zamówić Volvo FH16 z maksymalnie pięcioma osiami prosto z fabryki. Gotowe do jazdy, objęte gwarancją i wsparciem posprzedażowym. Po rozładowaniu samochodu ciężarowego można użyć podnośnika osi podwójnej do odłączenia i podniesienia jednej z osi napędowych.
Poznaj nasze opcje podwozi
Silnik D17 o mocy 780 KM to najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zamontowano w samochodzie ciężarowym Volvo. Ale to oszczędność paliwa i ogromny dostępny moment obrotowy sprawiają, że Volvo FH16 idealnie nadaje się do transportu ciężkich ładunków i innych wymagających zadań.
Silnik D17 zapewnia całą moc i wydajność, jakiej można potrzebować w transporcie ponadnormatywnym. Wybierz pomiędzy 600 KM, 700 KM i 780 KM. Aby zmniejszyć ślad węglowy i spełnić specjalne wymagania, wszystkie poziomy mocy można zasilać paliwem HVO. Dodatkowo wersja o mocy 700 KM może być także zasilana biodieslem.
Więcej szczegółów przedstawiono w danych technicznych Volvo FH16
Silnik D17 dostarcza więcej mocy, moment obrotowy do 3800 Nm i większą moc hamowania silnikiem przy niskich prędkościach obrotowych. Pozwala to dostosować wydajny układ napędowy, który działa na odpowiednim poziomie, nawet gdy zadanie wymaga najwyższych standardów.
Poznaj nasze silniki Volvo
Dzięki I-Shift to Ty kontrolujesz sytuację, niezależnie od tego, czy potrzebujesz przyczepności do ruszania, czy utrzymania momentu obrotowego przy niskiej prędkości. Przyjrzyj się bliżej zaletom I-Shift w tej galerii zdjęć.
Ruszanie z dużym obciążeniem stanowi wyzwanie zarówno dla przyczepności, jak i sprzęgła. I-Shift z biegami pełzającymi poprawia własności rozruchowe i znacznie zmniejsza obciążenie sprzęgła.
Funkcja zmiany kierunku umożliwia przełączanie się między biegami do przodu i wstecz za pomocą samego pedału przyspieszenia. Przy prędkościach do 4 km/h hamulec terenowy umożliwia użycie pedału przyspieszenia do sterowania zarówno przepustnicą silnika, jak i hamulcami kół.
Cała magia tkwi w elektronicznej jednostce sterującej, która kontroluje wysprzęglanie i zmianę biegów. Szereg pakietów oprogramowania pozwala dopasować I-Shift do własnych potrzeb. Dostępny jest specjalny pakiet, który pozwala poradzić sobie z ekstremalnymi obciążeniami.
System kamer monitorujących poprawia aerodynamikę, aby oszczędzać energię. Poprawia także bezpośrednią widoczność i oferuje funkcje monitorowania, których nie mają lusterka. Jednak w przypadku dłuższych zestawów drogowych korzystniejsze są lusterka boczne.
Poznaj nasz system kamer monitorujących
Łatwy w obsłudze interfejs kierowcy, system Infotainment i system audio dostępny w dwóch wariantach sprawiają, że jazda Volvo FH16 jest komfortowa, niezależnie od tego, czy prowadzisz samochód, czy odpoczywasz.
Do Volvo FH16 jest dostępna szeroka gama kabin dostosowanych do Twoich wymagań. Możesz wybierać pomiędzy oszczędzającym energię systemem kamer monitorujących i lusterkami bocznymi. Przyjrzyj się dokładnie możliwościom.
Kabina Globetrotter XXL do Volvo FH16 zapewnia zarówno doskonały komfort jazdy, jak i mieszkania dla dwóch osób. Komfortowy sen na dłuższej i szerszej dolnej leżance.
Kabina Globetrotter XL do Volvo FH16 zapewnia zarówno doskonały komfort jazdy, jak i mieszkania dla dwóch osób dzięki dużej liczbie schowków i przestronności.
Kabina Globetrotter do Volvo FH16 XL zapewnia nie tylko doskonały komfort jazdy i mieszkania dla dwóch osób, ale także możliwość przyjęcia pozycji wyprostowanej na przedziale silnikowym.
Kabina sypialna do Volvo FH16 zapewnia wysoki komfort jazdy i wygodne noclegi dla dwóch osób przy ograniczonej możliwości przyjęcia postawy wyprostowanej.
Kabina sypialna z obniżonym dachem do Volvo FH16 ma niższą wysokość zewnętrzną, ale zapewnia komfort jazdy, wygodny nocleg dla jednej osoby i ograniczoną możliwość wyprostowania się kierowcy w pozycji stojącej.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.