Jesteśmy liderem w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Mamy wizję, by żadem samochód ciężarowy nigdy nie brał udziału w wypadku. W 1969 r. powołaliśmy wewnętrzny Zespół ds. Badania Rzeczywistych Wypadków i od tego czasu wiedziemy prym w dążeniach do poprawy bezpieczeństwa – wprowadzając innowacje, które zapobiegają wypadkom i minimalizują obrażenia ciała. Nie tylko kierowcy. Wszystkich uczestników ruchu.
Stosując pasy bezpieczeństwa można uniknąć około połowy wszystkich ofiar śmiertelnych z udziałem samochodów ciężarowych. Ważne jest, aby każde nowe pokolenie kierowców zrozumiało, jak ważny jest to wynalazek. Ponieważ ratowanie życia znaczy dla nas więcej niż cokolwiek innego.
Tryb nocny jest funkcją, dzięki której kierowca może natychmiast wyłączyć zbędne wskaźniki na desce rozdzielczej – za naciśnięciem przycisku. Oznacza to mniejszy blask w polu widzenia kierowcy oraz i mniej odbić światła w przedniej szybie i lusterkach wstecznych. Tryb nocny najbardziej przydaje się kierowcom pokonującym długie dystanse po zmroku, a także podczas cofania i manewrowania w trudnych warunkach atmosferycznych lub okolicznościach, takich jak np. podczepianie lub odczepianie przyczepy.
Nasze inicjatywy Active Safety mają na celu uniknięcie błędów, które są przyczyną około 90% wszystkich wypadków drogowych. Dlatego pomagamy naszym kierowcom widzieć więcej, Dbamy o ich wygodę i pomagamy im utrzymywać koncentrację. A nasze samochody ciężarowe wyposażamy w systemy i technologie podnoszące bezpieczeństwo na wyższy poziom.
Niestety, wypadki się zdarzają – dlatego nasze inicjatywy w zakresie bezpieczeństwa biernego koncentrują się na zminimalizowaniu ryzyka obrażeń. Dlatego budujemy samochody ciężarowe, które zapewniają kierowcy, pasażerom i innym uczestnikom ruchu maksymalną możliwą ochronę.
Dowiedz się więcej o systemach bezpieczeństwa w Volvo FH