Trucks

Po prostu jedź

SKRZYNIA BIEGÓW I-SHIFT STWORZONA PRZEZ VOLVO TRUCKS

I-Shift to seria zautomatyzowanych skrzyń biegów Volvo Trucks, zaprojektowanych w celu ułatwienia jazdy oraz zwiększenia jej bezpieczeństwa i komfortu. Każda zmiana przełożeń jest idealnie zsynchronizowana — automatycznie — a najnowsza generacja oferuje szybsze i płynniejsze zmiany biegów niż kiedykolwiek. Szereg pakietów oprogramowania pozwala dopasować I-Shift do własnych potrzeb. Dla skrzyni biegów I-Shift dostępne są funkcje, które w pewnych sytuacjach umożliwiają jazdę z użyciem jednego pedałem. W zależności od modelu samochodu ciężarowego istnieją wersje I-Shift otwierające nowe możliwości, np. I-Shift z biegami pełzającymi i I-Shift Dual Clutch.

Jak działa I-Shift?

I-Shift bazuje na „klasycznej” manualnej skrzyni biegów, ale pozbawionej mechanicznej synchronizacji — stąd jej zwarta budowa i wysoka efektywność. Cała magia tkwi w elektronicznej jednostce sterującej, która kontroluje wysprzęglanie i zmianę biegów. Dzięki stałemu odczytowi sygnałów informujących m.in. o prędkości, masie pojazdu, nachyleniu drogi i zapotrzebowaniu na moment obrotowy, jednostka elektroniczna z wyjątkową precyzją realizuje każdą zmianę biegu. Komunikuje się również z jednostką sterującą silnikiem, która odpowiednio koryguje prędkość obrotową i moment hamujący jednostki napędowej.

I-Shift jest dostępna do Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM, Volvo FMX i Volvo FE.

I-Shift z biegami pełzającymi — ruszaj, skąd chcesz

Ciągniesz ciężkie ładunki? Czy problemem jest ruszanie z postoju w pagórkowatym terenie lub przy złych warunkach drogowych? Jeśli wyposażysz swój samochód ciężarowy w skrzynię biegów I-Shift z biegami pełzającymi, zapomnisz o tym zmartwieniu. Zdolność ruszania została poprawiona, a obciążenie sprzęgła jest mniejsze nawet o 75%. Do wyboru jest skrzynia biegów z jednym lub dwoma biegami pełzającymi oraz dodatkowymi biegami wstecznymi. Przełożenie umożliwia jazdę z prędkością od 0,5 do 2 km/h przy zachowaniu pełnej kontroli nad momentem obrotowym silnika.


Suń powoli, pędź oszczędnie.


Dzięki skrzyni biegów I-Shift z biegami pełzającymi nie musisz rezygnować ani z oszczędności paliwa, ani z możliwości łatwego ruszania z miejsca. Możesz mieć je obie. Wybierz po prostu mniejsze („szybsze”) przełożenie tylnej osi pozwalające utrzymać prędkość podróżną nawet przy znacznie niższej prędkości obrotowej silnika, kiedy jedziesz po drogach dobrej jakości. To znacznie wygodniejsze i korzystniejsze dla ekonomiki paliwowej.

 

I-Shift z biegami pełzającymi jest dostępna do Volvo F16, Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX

 

 

I-Shift Dual Clutch – nowy styl jazdy

Czy Twoje zadania wymagają wysokich osiągów i częstej zmiany biegów? Jeśli tak, wybierz I-Shift Dual Clutch — zapewnia naprawdę płynne przyspieszanie i równie płynną zmianę biegów. Zmienia bieg w ułamku sekundy.

 

Przenosi nieprzerwany strumień mocy, co ma szanse zrewolucjonizować Twój styl jazdy i zwiększyć Twoją wydajność. Ponieważ moment obrotowy jest dostępny bez przerwy, możesz bezpiecznie zmienić bieg znajdując się połowie zakrętu. Utrzymaniu stabilności ładunku sprzyja także płynne dostarczanie mocy. Ciągłe przekazywanie mocy do kół wydatnie zmniejsza ryzyko ugrzęźnięcia pojazdu lub utraty przyczepności na śliskim podłożu. Pełne bezpieczeństwo zachowujesz nawet podczas redukcji biegu w czasie hamowania silnikiem na zjeździe ze wzniesienia.

 

Stały przepływ mocy
 

Ideą dwusprzęgłowej skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch jest możliwości preselekcji biegu w czasie, gdy jest włączony inny bieg. Gdy jedno ze sprzęgieł jest włączone, drugie pozostaje rozłączone. Pomysłowo zaprojektowane dwa wałki wejściowe, zestawy przekładni zębatych i mechanizmy wybierania pozwalają na wybór dwóch biegów jednocześnie. Rezultat? Bezproblemowa zmiana biegów w ułamku sekundy — bez przerwy w dostarczaniu mocy.

 

I-Shift Dual Clutch jest dostępna do Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

Hamulec terenowy umożliwiający jazdę przy wykorzystaniu jednego pedału

Jeśli jeździsz w trudnym terenie przy niskich prędkościach i potrzebujesz precyzyjnej kontroli zarówno momentu obrotowego silnika, jak i siły hamowania, hamulec terenowy to przydatna opcja. Umożliwia on sterowanie silnikiem i hamulcami kół za pomocą wyłącznie pedału przyspieszenia. Pomaga zatrzymać i ustawić samochód ciężarowy z kołem na kamieniu lub innej przeszkodzie bez ześlizgiwania się. Hamulec terenowy jest dostępny dla Volvo FH16 i Volvo FMX i działa przy prędkości do 4 km/h.

Zmiana kierunku podczas jazdy przy użyciu jednego pedału

Podczas częstego manewrowania i zmiany biegów do przodu i do tyłu docenisz funkcję skrzyni biegów I-Shift zmiany kierunku. Umożliwia jazdę do przodu, zmianę biegu na wsteczny i kontrolowanie siły hamowania za pomocą pedału przyspieszenia bez używania pedału hamulca. Oczywiście działa to również przy przełączaniu się z jazdy wstecz do jazdy do przodu. Ta funkcja jest aktywna przy prędkościach do 20 km/h.

Aktywna kontrola przyczepności w każdych warunkach

I-Shift oferuje zaawansowany system kontroli trakcji, który poprawia przyczepność i ułatwia ruszanie zarówno na drodze, jak i w terenie. Jest to możliwe dzięki szybkiemu dostosowaniu momentu obrotowego silnika w celu zmniejszenia poślizgu kół. System działa zarówno dla tylnych osi z blokadą, jak i bez blokady mechanizmu różnicowego.

Dostępne dla tych samochodów ciężarowych

GOTOWY NA ZMIANĘ?

Porozmawiaj z nami o automatycznej zmianie biegów.