Szukasz doskonałej stabilności i kontroli przy wszystkich prędkościach, a przy tym mniejszego obciążenia mięśni? A może potrzebujesz pomocy w unikaniu poślizgów i niezamierzonych zmian pasa ruchu? Zainteresuj się Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo. Nie tylko zapewnia to wszystko, ale umożliwia także stosowanie ustawień osobistych. A nawet zdalne sterowanie.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo łączy w sobie konwencjonalne, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem elektrycznym zamontowanym w przekładni kierowniczej. Przetwarzając sygnały z szeregu czujników, system określa kierunek jazdy, a także zamiary kierowcy. Silnik otrzymuje sygnały sterujące z częstotliwością 2000 razy na minutę i wprowadza korektę dynamiczną w celu kompensacji niezamierzonych ruchów wału kierownicy lub dostarczenia dodatkowej siły wspomagającej, zależnie od sytuacji.
Przy dużej prędkości Aktywny Układ Kierowniczy Volvo utrzymuje Cię precyzyjnie na kursie, zaś podczas manewrowania z małą prędkością zapewnia dodatkową siłę wspomagania, bez względu na ciężar pojazdu. Niweluje napięcie towarzyszące cofaniu w pełni załadowanym samochodem ciężarowym i automatycznie ustawia koła w położeniu neutralnym. Możesz cofać ponad sto metrów, nie zbaczając przy tym z toru jazdy.
Musisz korygować tor jazdy po hamowaniu na nawierzchni o niejednorodnej przyczepności? Koniec z tym. Szarpnięcia powodowane wybojami, koleinami i liniami na drodze? Prawie niewyczuwalne. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo koryguje nawet wpływ silnego bocznego wiatru. Poluzuj więc chwyt na kole kierownicy — samochód ciężarowy nie zmieni kierunku, dopóki Ty o tym nie zadecydujesz.