Wyjątkowe wspomaganie układu kierowniczego odciąża kierowcę, a jednocześnie zwiększa stabilność jazdy. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo poprawia kontrolę w całym zakresie prędkości, zapewnia wsparcie układu kierowniczego dla systemów wspomagających pracę kierowcy i zwiększa Twoje bezpieczeństwo. System umożliwia także kierowanie samochodem ciężarowym za pomocą pilota.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo utrzymuje samochód ciężarowy stabilnie przy dużych prędkościach i ułatwia kierowanie przy małych. Łączy w sobie konwencjonalne, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem elektrycznym zamontowanym w przekładni kierowniczej oraz czujnikami wykrywającymi ruchy pojazdu i zamiary kierowcy. Silnik elektryczny otrzymuje impulsy sterujące 2000 razy na sekundę i w razie potrzeby natychmiast przekazuje dodatkowy moment obrotowy na kierownicę.
W samochodzie ciężarowym z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo nie ma potrzeby korygowania kursu podczas hamowania na nierównej nawierzchni. Układ eliminuje także zakłócenia powodowane przez dziury w jezdni, koleiny, oznaczenia drogi, a także równoważy wpływ silnych bocznych wiatrów i pozwala kierowcy poluzować chwyt na kierownicy.
System niweluje napięcie towarzyszące cofaniu w pełni załadowanym samochodem ciężarowym i automatycznie ustawia koła w położeniu neutralnym. Możesz cofnąć się tak daleko, jak chcesz, bez zbaczania z kursu.
Niezamierzona zmiana pasa ruchu lub zboczenie z kursu może prowadzić do wypadków. Aktywny układ kierowniczy Volvo z funkcją Pilot Assist wykorzystuje kamerę umieszczoną z przodu kabiny do odczytywania oznaczeń pasa ruchu. System jest proaktywny i pomaga pozostać na pasie ruchu, a także aktywnie wspomaga układ kierowniczy, aby prowadzić kierowcę i ułatwiać utrzymanie kursu.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Układem Monitorowania Pasa Ruchu pomaga pozostać na swoim pasie. Jeśli system wykryje, że samochód ciężarowy zbliża się do oznaczeń pasa ruchu, aktywnie pomaga Ci wrócić na środek pasa.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo ze wspomaganiem stabilności ma za zadanie wykrywać, czy samochód ciężarowy wpada w poślizg. Jeśli tak się dzieje, układ kieruje samochodem ciężarowym w przeciwną stronę, aby ustabilizować zestaw drogowy i zapobiec niebezpiecznej sytuacji.
Ustawienia osobiste dają Ci kontrolę. Samodzielnie ustawiasz opór kierownicy zgodnie z własnymi upodobaniami i warunkami na drodze. Wybierz jedno z gotowych ustawień lub dostosuj je do własnych preferencji. Rezultat? Zyskujesz dokładnie takie warunki jazdy, jakich oczekujesz.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.