Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FMX, ze szczegółami.
Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.
Moc maks. wg: EC 582/2011
Moc maks. wg: EC 582/2011
Elektryczne | Volvo FMX Electric |
---|---|
Wydajność | Do 330–490 kW (450–666 KM) mocy ciągłej |
Zasięg | Do 300 km |
Czas ładowania (pełne naładowanie) | 9,5 h AC (43 kW) 2,5 h DC (250 kW) |
Pojemność akumulatora | 180–540 kWh, 2–6 akumulatorów |
Olej napędowy | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Pojemność skokowa | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Skok tłoka | 152 mm | 158 mm | |
Średnica cylindra | 123 mm | 131 mm | |
Stopień sprężania | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Zakres ekonomiczny | 1000–1500 obr/min | 900–1400 obr/min | |
Moc hamulca wydechowego | 155 kW (2300 obr/min) | 175 kW (2300 obr/min) | |
Moc hamulca silnikowego* | 270 kW (2300 obr/min) | 340 kW (2300 obr/min) | |
Liczba filtrów oleju | 2 pełnoprzepływowe | 2 pełnoprzepływowe | |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 35 l | 35 l | |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 22 l | 24 l | |
|
*opcja
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm) Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy)
D11 330 KM (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 330 KM | |||
Maks. moment obr. przy 877–1400 obr/min | 1600 Nm | |||
D11 380 KM (279 kW) |
| |||
Moc maks. przy 1700 obr/min | 380 KM | |||
Maks. moment obr. przy 938–1400 obr/min | 1800 Nm | |||
D11 430 KM (317 kW) | ||||
Moc maks. przy 1700 obr/min | 430 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1008–1400 obr/min | 2050 Nm |
D11 460 KM (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 460 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min | 2200 Nm | |||
D13 420 KM (309 kW) |
| |||
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 420 KM | |||
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min | 2100 Nm | |||
D13 460 KM (338 kW) | ||||
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 460 KM | |||
Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min | 2300 Nm |
D13 500 KM (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 500 KM | |||
Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min | 2500 Nm | |||
D13 540 KM (397 kW) |
| |||
Moc maks. przy 1458–1700 obr/min | 540 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min | 2600 Nm | |||
12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju. Można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi, ultraniskimi biegami pełzającymi i multiplikatorem biegów wstecznych.
Typ | Najwyższy bieg | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Bezpośredni | 2400 | 44 |
AT2612 | Bezpośredni | 2600 | 100 |
ATO2612 | Nadbieg | 2600 | 100 |
Typ | Najwyższy bieg | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Nadbieg | 2800 | 80 |
W pełni automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną i chłodnicą oleju, zdolna do zmiany przełożeń pod obciążeniem. Zmianie biegu nie towarzyszy przerwa w przenoszeniu mocy. Skrzynia biegów Powertronic może być fabrycznie wyposażona w przystawkę odbioru mocy, zintegrowany zwalniacz i pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego.
Typ | Najwyższy bieg | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Bezpośredni | 2100 | 44 |
PT2606 | Bezpośredni | 2600 | 60 |
Tryb ekonomiczny zapewniający optymalne zużycie paliwa. Zmiana biegów następuje przy najbardziej ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.
Pozwala na wykorzystanie pełnej mocy silnika. Zmiana biegu na wyższy lub niższy następuje przy wysokiej prędkości obrotowej silnika.
Typ | Oś | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
Osie z pojedynczą przekładnią główną | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 13 | 52 |
Zwolnica | |||||
RSH1365 | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 38 | 150 |
Osie pojedyncze
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 KM | D11 370 KM | D11 410 KM | D11 450 KM | D13 420 KM | D13 460 KM | D13 500 KM | D13 540 KM |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Osie napędowe ze zwolnicami | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Przednia oś napędowa / skrzynka rozdzielcza | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
PTER100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem łączącym do bezpośrednio mocowania wału pędnego.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.
Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.
Volvo FMX jest wyposażone w unikalne elementy wykończenia zewnętrznego, przystosowane do trudnych warunków użytkowania.
Podstawowa
Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Osłona przeciwsłoneczna w kolorze Lightning gray (jasnoszary). Chromowane reflektory. Zderzak stalowy lakierowany w kolorze szarym.
Volvo FMX jest dostępne z pięcioma różnymi wersjami wykończenia wnętrza, dostosowanymi do różnych potrzeb.
Wykończenie wnętrza z tkanin tekstylnych — Dynamic
Tekstylne wnętrze z nowoczesną kolorystyką i trwałymi materiałami w różnych odcieniach szarości i fioletu.
Winylowe i tekstylne wykończenia wnętrza — Robust
Wytrzymałe materiały winylowe i tekstylne w nowoczesnej kolorystyce pasującej do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza z weluru — Progressive
To welurowe wykończenie z miękkich tkanin oferuje nowoczesną kolorystykę i pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza ze skóry — Robust
Wnętrze z trwałych materiałów z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza ze skóry — Progressive
Wnętrze z trwałych materiałów z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Kabina dzienna
Kabina dzienna (FMX-DAY) zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 164 cm: 120 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.
Kabina dzienna z obniżonym dachem
Kabina dzienna z obniżonym dachem (FMX-LDAY) jest potrzebna w przypadku zastosowań górniczych, zabudów chłodniczych, pomp i żurawi. Wysokość wnętrza 148 cm: 104 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.
Kabina sypialna
Kabina sypialna (FMX-SLP) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 164 cm: 120 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.
Kabina sypialna z obniżonym dachem
Kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza 148 cm: 104 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.
Kabina Globetrotter
Kabina Globetrotter (FMX-HSLP) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób. Kabina ta jest wyższa i dysponuje dodatkową przestrzenią w schowkach. Wysokość wnętrza 201 cm: 157 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.
Kabina załogowa
Kabina załogowa oferuje miejsca dla dodatkowych pasażerów, łącznie do 9 osób. Wysokość wnętrza 1590 mm.
Czteropunktowe zawieszenie kabiny
Do wyboru: sprężyny spiralne z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny spiralne z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.
Wloty powietrza
Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej.
Kolory kabin:
Wybieraj spośród około 650 kolorów.
Fotel kierowcy
Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Całkowity zakres wzdłużnej regulacji położenia wynosi 200 mm, a regulacji pionowej – 100 mm. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.
Fotel pasażera
Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Każdy wariant fotela można zamówić z dowolnym rodzajem tapicerki. Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek.
Leżanki
Leżanka dolna o wymiarach 70×200 cm. Komfortowy materac o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowym. Trzy warianty różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy. Dostępne są również dwie opcje nakładki na materac: poprawia komfort spania i ułatwia przygotowanie posłania. Leżanka górna komfortowa o wymiarach: 70×190 cm lub 60×190 cm (opcja dla kabiny Globetrotter).
Schowki wewnętrzne
Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zamykane żaluzjami i cztery kieszenie ISO, z których jedna jest zarezerwowana dla tachografu (dwie kieszenie ISO w kabinach z obniżonym dachem). Pod dolną leżanką w kabinie sypialnej i kabinie Globetrotter znajdują się dwa duże schowki, dostępne również z zewnątrz, i jeden duży (pojemność 44 l) dostępny po podniesieniu materaca i pokrywy. Ponadto w części sypialnej znajdziesz dwa schowki na czasopisma i małe przedmioty. W desce rozdzielczej znajdują się cztery otwarte kieszenie, mały schowek, schowek w kieszeni DIN, półka w kształcie kuwety i uchwyt na butelkę. Kabinę dzienną można wyposażyć w 60-litrowe schowki z żaluzjami przeznaczone na kaski, pojemniki z jedzeniem itd.
Schowki zewnętrzne
Za fotelami pasażera i kierowcy znajdują się schowki dostępne z zewnątrz.
Wywietrznik dachowy
Kabina może być wyposażona wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. Po wewnętrznej jego stronie znajduje się ażurowa roleta przeciwsłoneczna, pełniąca jednocześnie funkcję siatki przeciw owadom, gdy wywietrznik jest otwarty. Dostępny jest wywietrznik dachowy otwierany ręcznie lub elektrycznie (opcja). Dostępny jest również stalowy wywietrznik dachowy przeznaczony do prac budowlanych lub do trudnych zastosowań.
Kierownica
Dostępna w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) kierownicę można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Kierownica może być wyposażona w poduszkę powietrzną. Przyciski wbudowane w kierownicę umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wyświetlaczu dodatkowym.
Układ klimatyzacji
Oferowane są dwa warianty układu klimatyzacji, zależnie od indywidualnych wymagań:
Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny.
Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.
Med | około 900 mm |
High | około 1000 mm |
X-High | około 1200 mm |
XX-High | około 1240 mm |
| Pneumatyczne | Mech. |
---|---|---|
Med | 10/20* | 9 |
High | 10/20* | 10/20* |
X-High | - | 10/20* |
XX-high | - | 10/20* |
|
*Z podwójną osią przednią
FA-LOW | Niska oś przednia, przeznaczona do pojazdów ze średniej wysokości podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 9 ton. |
FA-MED | Oś przednia średniej wysokości, przeznaczona do pojazdów ze średniej wysokości podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton. |
FA-HIGH | Wysoka oś przednia, przeznaczona do pojazdów z wysokim (High) podwoziem, dop. nacisk do 10/20 ton. |
FA-XHIGH | Bardzo wysoka oś przednia, przeznaczona do pojazdów z bardzo wysokim podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton. |
FA-XXHIGH | Przednia oś napędowa, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton. |
Podwójna oś przednia – FA-HIGH/FA-XHIGH | Stosowana w konfiguracjach 8×2,8×4 i 10×4, dop. nacisk do 20 ton. |
Typ | Osie | Zawieszenie | Dopuszcz. nacisk na oś | Przekładnia główna | Pozostałe osie |
Oś pojedyncza | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Resory parab./półelipt. | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-GR | 4×2 | Pneumatyczne | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Pneumatyczne | 13 t | Zwolnice | |
RAD-G4 | 4×2 | Pneumatyczne | 12 t | Pojedyncza | |
RAD-L90 | 4×4 | Resory parab./półelipt. | 13 t | Zwolnice | |
Oś zespolona | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Pneumatyczne | 19/20,5/22,5/23 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.) |
RAPD-GR | 6×2 | Pneumatyczne | 16/19/22 t | Pojed./zwoln. | Pchana (niekier. / skrętna ster.) |
RAPD-G4 | 6×2 | Pneumatyczne | 16 t | Pojedyncza | Oś pchana (niekierowana) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Pneumatyczne | 21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Resory paraboliczne | 20/21 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Resory parab./półelipt. | 26/32 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Resory półeliptyczne | 26/32 t | Zwolnice | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatyczne | 17/21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RAPDT-BR | 6×6 | Resory paraboliczne | 21 t | Zwolnice |
|
RADDT-GR | 8×2 | Pneumatyczne | 27/30/30,5/31,5/32 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.), wleczona (niekier. / skrętna ster.) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Resory paraboliczne | 38 t | Zwolnice |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Pneumatyczne | 27/30,5/32/35 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Pneumatyczne | 27/33/36 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (skrętna ster.) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Resory parab./półelipt. | 26 t | Zwolnice |
|
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.
Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1510 litrów (ciągnik siodłowy 4×2). W przypadku podwójnej osi przedniej EU6 wykonany z tworzywa zbiornik paliwa pomiędzy osiami.
Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 112 litrów. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.
Układ hamulcowy
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.
EBS medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:
Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.
Automatyczne przytrzymanie
Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymania utrzyma ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania, aby utrzymać samochód w miejscu do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę.
Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach (dotyczy tylko hamulców tarczowych).
Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).
Opcje dodatkowe:
Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:
Hamulec stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.
ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)
Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2-, 3-, 4- i 5-osiowych.
Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.
Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Kierownica samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania. Obecnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, z wyjątkiem pojazdów z przednią osią napędową (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6). Dodatkowe aktywne funkcje kierowania, takie jak ustawienia osobiste i wskazówki dotyczące nadsterowności, sprawiają, że jazda jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza.
Automatyczny System Kontroli Trakcji (ATC)
W razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na przednią oś i odłącza go, gdy tylko warunki terenowe na to pozwalają, zapewniając tym samym oszczędność paliwa i lepszą zwrotność pojazdu. ATC jest standardowo oferowany we wszystkich modelach Volvo FMX z przednią osią napędową (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.
Podnośnik osi podwójnej
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. Podnośnik osi podwójnej jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 z zawieszeniem pneumatycznym (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.
Dane — wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy, możesz pobrać karty danych Volvo FMX w formacie PDF.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.