Trucks

Dane techniczne Volvo FH16 Aero

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FH16 Aero, ze szczegółami.

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

D17 — moc/moment obrotowy

Olej napędowy​

D17

Poziom emisji spalin

Euro 6

Liczba cylindrów

6

Pojemność skokowa

17,3 dm³

Skok tłoka

165 mm

Średnica cylindra

149 mm

Stopień sprężania

17.3:1

Zakres ekonomiczny

900–1300 obr/min

Moc hamulca wydechowego

246 kW (2200 obr/min)

Moc hamulca silnikowego*

525 kW (2200 obr/min)

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

42 l

  

*Opcjonalnie

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm). Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku — olej VDS4.5

 

D17 600 KM (441 kW)

 

 

Moc maks. przy 1500–1700 obr/min

600 KM

 

Maks. moment obr. przy 900–1400 obr/min

3000 Nm

 

D17 700 KM (515 kW)*

 

 

Moc maks. przy 1600–1700 obr/min

700 KM

 

Maks. moment obr. przy 950–1400 obr/min

3400 Nm

 

D17 780 KM (574 kW)

 
 

Moc maks. przy 1700 obr/min

780 KM

 

Maks. moment obr. przy 1000–1200 obr/min

3800 Nm

   

*dostępny z B100, biodiesel

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju. Można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi, ultraniskimi biegami pełzającymi i multiplikatorem biegów wstecznych.
 

Dane techniczne

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

ATO3112

Nadbieg

3150

100

ATO3512 

Nadbieg

3550

100

ATO3812

Nadbieg

3800

100

    

 

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3800

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

70

RTS2310

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

100

Zwolnica

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

13

70

RTH2610B/F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

33

100

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

38

100

      

 

D17 600 KM

D17 700 KM

D17 780 KM

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Moment obrotowy

Przełożenie

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

   

* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła — aby obsłużyć wszystkie rodzaje sprzęgu.
 

Napędzane od silnika

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

PTER100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem łączącym do bezpośrednio mocowania wału pędnego.

PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.

PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.

PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

Elementy zewnętrzne i wewnętrzne

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.

Dostępne są trzy różne wersje wykończenia zewnętrznego, dostosowane do różnych potrzeb

Volvo FH16 Aero with basic exterior trim level 

Podstawowa 

Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Chromowane reflektory. Osłona przeciwsłoneczna, obudowy lusterek i zderzak w kolorze Lightning gray (jasnoszary).

Volvo FH16 Aero with basic with sturdy front, exterior trim level 

Podstawowa z wytrzymałym zderzakiem

Osłona chłodnicy w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Osłony lusterek i osłona przeciwsłoneczna lakierowane w kolorze srebrnym. Błyszczące chromowane klamki drzwi. Czarne reflektory. Zderzak stalowy lakierowany w kolorze szarym.

Volvo FH16 Aero with the FH16 Aero trim  

Wykończenie FH16 Aero

Osłona chłodnicy, obudowy lusterek i osłona przeciwsłoneczna lakierowane w kolorze srebrnym. Błyszczące chromowane klamki drzwi. Czarne reflektory. Zderzak i owiewka w kolorze kabiny.

Volvo FH16 Aero jest wyposażone w wyjątkowe skórzane wykończenie wnętrza.

Volvo FH16 Aero with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Skórzane wykończenie Volvo FH16 

Skórzana tapicerka i wytrzymałe materiały w różnych odcieniach Coral (pomarańczowy) i Raven (ciemnoszary), które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH16 Aero globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: komfort i przestrzeń

Kabina Globetrotter XXL zapewnia również bezpieczne i wygodne mieszkanie dla maksymalnie dwóch osób, ale z jeszcze większym komfortem spania na szerszej i dłuższej dolnej leżance — dzięki większej długości kabiny.

Volvo FH16 Aero globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: wiele możliwości przechowywania

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób i jeszcze więcej miejsca w schowkach dzięki dodatkowej wysokości. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 220 cm (211 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH16 Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Kabina Globetrotter: miejsce dla dwóch osób

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) może zapewnić wygodny nocleg dla nawet dwóch osób. A dzięki jej wysokości w schowkach jest mnóstwo dodatkowego miejsca. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 205 cm (196 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH16 Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna

W kabinie sypialnej (CAB-SLP) mogą nocować komfortowo aż dwie osoby. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 171 cm (162 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH16 Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna z obniżonym dachem

Amortyzowana kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 147 cm (138 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Ciągnik siodłowy

 

 

 

Wysokość A (mm)

Wysokość B (mm)

Wysokość C (mm)

Wysokość D (mm)

Napęd

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3440

3810

3960

3235

4x2

Med

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Med

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Podwozie samochodu ciężarowego

 

 

 

Wysokość A (mm)

Wysokość B (mm)

Wysokość C (mm)

Wysokość D (mm)

Napęd

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

High

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Med

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3330

3700

3850

3125

6x2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x2

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x2

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x2

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10x4

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 *Wysokości orientacyjne

Czteropunktowe zawieszenie kabiny

Do wyboru: sprężyny spiralne z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny spiralne z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.

 

Wloty powietrza

Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej, zależnie od zastosowania pojazdu. Oferowany jest także przedni wlot powietrza.

 

Kolory

Wybierz, jaki Ci się podoba. Dostępnych jest około 650 odcieni.

 

Tapicerka

Czarna tekstylna, skórzana lub skórzana dwukolorowa. Niektóre tapicerki (z wyjątkiem tekstylnej), są dostępne w połączeniu z funkcją wentylacji fotela.

 

Fotel kierowcy

Do wyboru wariant Dynamic i Progressive. Każdy wariant fotela można zamówić z dowolnym rodzajem tapicerki. Dodatkowa swoboda wynika z elastyczności — całkowity zakres regulacji poziomej wynosi 240 milimetrów, a pionowo 100 milimetrów. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.

 

Fotel pasażera

Dostępne są dwa warianty: Standard i Comfort. Każdy wariant fotela można zamówić z dowolnym rodzajem tapicerki. Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek. Oferowany jest również przesuwny fotel pasażera.

 

Leżanki

Zapewniają komfort i relaksujący sen. Wymiary leżanek: 74×200 cm z częścią środkową o szerokości 81,5 cm lub 74×200 cm, wysuwana do 88×200 cm, z częścią środkową o szerokości 95,5 cm. Leżanka w kabinie Globetrotter XXL ma 213 cm długości. Szerokość w części głowy, części środkowej i części stóp wynosi odpowiednio 99/106,5/91 centymetrów. Leżankę można wyposażyć w komfortowy materac piankowy o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowym. Dostępne są trzy wersje różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy. Zapewniamy również dwie opcje nakładki ochraniacza na materac: poprawia komfort i pozwala szybciej rozwiązywać problemy. Ponadto, dostępnie są: leżanka z regulowanym podgłówkiem oraz leżanka górna komfortowa (o wymiarach 60×190 cm lub 70×190 cm).

 

 

Schowki wewnętrzne

W kabinie znajduje się schowek nad przednią szybą, zawierający cztery kieszenie DIN i dwa duże schowki z żaluzjami, zlokalizowane po stronie kierowcy i pasażera. Na tylnej ścianie znajduje się lekka górna półka z doskonałym oświetleniem. Pod dolną leżanką znajdują się dwie szuflady o łącznej pojemności 130 l. Dodatkowo, do dyspozycji są dwa mniejsze schowki u wezgłowia (15 l) i w nogach (10 l) leżanki, pod materacem oraz schowek na butelki PET w nogach leżanki.

 

Schowki zewnętrzne

Z obydwu stron znajdują się dwa duże schowki, dostępne z zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza kabiny. Po każdej stronie pod kabiną jest dostępny dodatkowy, nieogrzewany schowek o pojemności 30 l.

 

Okno dachowe/ wywietrznik dachowy

Każda kabina może być wyposażona w nieotwierane okno dachowe (standard) lub wywietrznik dachowy (opcja), uchylany o 50 mm. Służą one również jako wyjście bezpieczeństwa. Wywietrznik dachowy może być otwierany ręcznie lub elektrycznie.

 

Kierownica

Dostępna w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) kierownicę można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Przyciski wbudowane w kierownicę umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wyświetlaczu dodatkowym.

 

Układ klimatyzacji

Trzy alternatywne układy klimatyzacji pozwalają kontrolować temperaturę. Konwencjonalny układ wentylacji i ogrzewania. Układ klimatyzacji sterowany ręcznie (MCC). Układ klimatyzacji sterowany automatycznie (ECC/ECC2). Układ ten może również zawierać czujniki nasłonecznienia, mgły i jakości powietrza. Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny oraz I-ParkCool – parkingowy schładzacz kabiny.

 

I-ParkCool 

Nie trzeba uruchamiać silnika, by cieszyć się klimatyzowaną kabiną. I-ParkCool schładza kabinę podczas postoju pojazdu. W celu utrzymania komfortowej temperatury współdziała z ogrzewaniem parkingowym kabiny: korzystne gdy w nocy temperatura spada szybko i znacznie. A przy tym jest cichy. Jest o około 20 dB cichszy, w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi, co jeszcze bardziej zwiększa komfort noclegu. Klimatyzacja jest w pełni zintegrowana ze standardowym układem wentylacji, dzięki czemu zarówno ciepłe, jak i zimne powietrze jest równomiernie rozprowadzane po całej kabinie standardowymi kanałami nawiewu. System nie pogarsza własności aerodynamicznych kabiny ani nie ogranicza wysokości jej wnętrza. Z wyjątkiem ogrzewacza kabiny (PH-CAB).

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

Low

około 850 mm

Med

około 900 mm

High

około 1000 mm

X-High

około 1200 mm

  

 

Pneumatyczne

Mech.

Low

8

-

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

   

*Z podwójną osią przednią

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Osie wleczone/pchane

Oś pojedyncza

RAD-L90

4x2

Resory parab./półelipt.

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-GR

4x2

Pneumatyczne

11,5/13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-G2

4x2

Pneumatyczne (poj. budowlany)

13 t

Zwolnice

 

RAD-G4

4x2

Pneumatyczne

12 t

Pojedyncza

 

Oś zespolona

RADT-GR

6x2

Pneumatyczne

19/20,5/22,5/23 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

RAPD-GR

6x2

Pneumatyczne

16/19/22 t

Pojed./zwoln.

Pchana (niekier. / skrętna ster.)

RAPD-G4

6x2

Pneumatyczne 16 tPojedynczaOś pchana (niekierowana)

RADD-G2

6×4/8x4

Pneumatyczne (poj. budowlany)21/23/26 tPojed./zwoln. 

RADD-BR

6×4/8x4

Resory paraboliczne20/21 tPojed./zwoln. 

RADD-TR1

6×4/8x4

Resory parab./półelipt.23/26 tPojed./zwoln. 

RADD-TR2

6×4/8x4

Resory półeliptyczne26/32 tZwolnice 

RADD-TR3

8x4

Resory półeliptyczne38 tZwolnice 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatyczne21/23/26 tPojed./zwoln. 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatyczne27/30/30,5/31,5/32 tPojed./zwoln.Pchana (skrętna ster.), wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RAPDT-GR

8×4/10x4

Pneumatyczne27/33/36 tPojed./zwoln.Wleczona (skrętna ster.)

RAPDT-GR

8×4

Pneumatyczne27/30,5/32/35 tPojed./zwoln.Pchana (skrętna ster.)

RADDT-G2

8×4/10x4

Pneumatyczne (poj. budowlany)27/33/36 tPojed./zwoln.Wleczona (skrętna ster.)
      

Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1510 litrów (ciągnik siodłowy 4×2).

Zbiorniki AdBlue

Pojemność od 32 do 112 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Układ hamulcowy

Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

 

EBS medium

Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:

 

Rejestrator stanu EBS 

Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

 

Automatyczne przytrzymanie

Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymania utrzyma ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania, aby utrzymać samochód w miejscu do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę.

 

Analiza zużycia okładzin hamulcowych

Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach (dotyczy tylko hamulców tarczowych).

 

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego

Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Opcje dodatkowe:

Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:

 

Hamulec stabilizacyjny

Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

 

ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)

Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2-, 3-, 4- i 5-osiowych.

 

Światła hamowania awaryjnego

Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę. 

 

Zwalniacz hydrodynamiczny

Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Kierownica samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania. Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony z niezależnym zawieszeniem przednim.

Osie pchane

Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
 

Osie wleczone

Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.

Podnośnik osi podwójnej

Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. Podnośnik osi podwójnej jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 z zawieszeniem pneumatycznym (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.