Trucks

Dane techniczne Volvo FE

Wszystko, co należy wiedzieć o Volvo FE, ze szczegółami.

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

Elektryczny do średnich obciążeń – moc/moment obrotowy

 

G9 – moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D8 – moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

Elektryczne​

Volvo FE

Wydajność

Do 225 kW (300 KM) mocy ciągłej.

Zasięg​

Do 275 km.

Czas ładowania (pełne naładowanie)

8 h przy AC (43 kW) 2,3 h przy DC (150 kW)

Pojemność akumulatora

280–375 kWh, 3–4 akumulatory

  
Zasilanie gazemG9 

Poziom emisji spalin

Euro 6

 

Liczba cylindrów

6

 

Pojemność skokowa

8,9 dm3

 

Skok tłoka

144,5 mm

 

Średnica cylindra

114 mm

 

Stopień sprężania

12:01

 

Zakres ekonomiczny

1200–1700 obr/min

 

Liczba filtrów oleju

 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

27,6 l

 

Całkowita pojemność układu chłodzenia

12,4 l

 
   
 G9 320 KM (239 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 2000–2100 obr/min

320 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min

1356 Nm

  
     
Olej napędowy

D8

 

Poziom emisji spalin

Euro 6

 

Liczba cylindrów

6

 

Pojemność skokowa

7,7 dm3

 

Skok tłoka

135 mm

 

Średnica cylindra

110 mm

 

Stopień sprężania

17.5:1 

Zakres ekonomiczny

1000–1700 obr/min

 

Moc hamulca wydechowego 

120 kW (2800 obr/min)

 

Moc hamulca kompresyjnego*

170 kW (2800 obr/min)

 

Liczba filtrów oleju

1

 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

25,5 l

 

Całkowita pojemność układu chłodzenia

17 l

 

 

* opcja

  
 D8 250 KM (184 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 2100 obr/min

250 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

950 Nm

  
 D8 280 KM (206 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 2100 obr/min

280 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

1050 Nm

  
 D8 320 KM (235 kW)*

 

  
 

Moc maks. przy 2100 obr/min

320 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min

1200 Nm

  
 

D8 350 KM (258 kW)

   
 

Moc maks. przy 2200 obr/min

350 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

1400 Nm

  
 

 

*dostępne z B100, biodiesel

   

Okres wymiany oleju
Do 120 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.
 

Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

Moment obrotowy

Przełożenie 

PTER-DIN

600 Nm*

1:1

 

PTER-1400

600 Nm*

1:1

 

PTER-100

600 Nm*

1:1

 
    

* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny, przystawkę odbioru mocy i chłodnicę oleju.

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AT2412

Bezpośredni

2400

44

    

Manualne skrzynie biegów 
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na tablicy rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

Typ

Bieg najwyższy

 Maks. moment obr. (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9120044
    

Automatyczne skrzynie biegów 
Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na tablicy rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AL306

6

1300

32

    

Osie tylne

Typ

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

RSS1344E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RSS1344C

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna35502370
      

Zwolnica

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2180D

Oś podwójna

Hipoidalna

1200

21

80

      

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C

RTS2370A

RSH1370F

RTH2180D

RS1344E

2.64:1

3.09:1

3.76:1

2.63:1

2.47:1

2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

Konfiguracje układu napędowego

 

D8 250 KM

D8 280 KM

D8 320 KM

D8 350 KM

G9 320 KM

Skrzynie biegów

     

AT2412

 

ZTO1006

   

ZTO1109

  

AL306

      

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

     

RSS1344C

RSS1344E

 

RTS2370A

  
      

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

     

RSH1370F

RTH2180D

   
      

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła, napędzających wszystkie rodzaje osprzętu.

 

Napędzane od silnika

 

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

PTER100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

Napędzane od skrzyni biegów

 

PTR-HF/FH/ZF: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-HP/PH/ZF: Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTRD-D1D: Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym.

Kabina

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.

FE day cab 

Kabina dzienna

Kabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 1600 mm, szerokość 2300 mm

volvo FE Short sleeper cab 

Krótka kabina sypialna

Krótka kabina sypialna oferuje dodatkową przestrzeń, którą można wyposażyć w łóżko dla jednej osoby lub wykorzystać jako przestrzeń biurową z dodatkowymi schowkami. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2000 mm, szerokość 2300 mm.

Volvo FE Sleeper cab 

Kabina sypialna

Kabina sypialna z łóżkiem dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm.

Volvo Low Entry Cab 

Kabina niskowejściowa

Kabina niskowejściowa z nisko położonym stopniem wejściowym i wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa fotelami nawet dla trzech pasażerów. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm. Oferowana ze składanymi drzwiami pasażera.

Zawieszenie kabiny

Mechaniczne zawieszenie z przodu i z tyłu: sprężyna śrubowa i amortyzator. Pneumatyczne zawieszenie z przodu i z tyłu: miechy pneumatyczne.


Fotel kierowcy

Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek.


Fotel pasażera

Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic


Kolory kabin

Dostępne w 300 stałych wariantach. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych.


Koło kierownicy

Kierownica ma średnicę 460 milimetrów lub 500 milimetrów, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Jest wyposażone w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie.


Układ klimatyzacji

Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).


Wywietrznik dachowy

Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. szklany lub stalowy. Dostępny jest wywietrznik otwierany ręcznie lub elektrycznie.


Tapicerka foteli

Tkanina tekstylna.


Tapicerka ścian

Tkanina tekstylna.

Ogrzewanie kabiny

Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).


Schowki wewnętrzne

Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania.


Sygnały dźwiękowe

Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą.


Leżanka

Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji jest dostępna poręcz zabezpieczająca przy leżance.


Kabina niskowejściowa

Kabina FE niskowejściowa zapewnia łatwy dostęp dzięki drzwiom otwieranym pod kątem 90 stopni. Występuje w dwóch wersjach z płaską podłogą lub tunelem silnika. Doskonała widoczność dla kierowcy i oczywiście, jak zawsze w przypadku Volvo – bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie.

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

Niska

około 880 mm

Med

około 950 mm

Wysoka

około 1050 mm

  

 

Pneumatyczne

Mech.

Niska

7.1/7.5/8

9

Med

7.1/7.5/8

9

Wysoka

7.1/7.5/8

9

   

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Osie pchane/wleczone

Oś pojedyncza

RAD-L90

4x2

Resory parab./parab. typu „S”

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-KR

4x2

Pneumatyczne

13 t

Pojed./zwoln.

 

      

Oś zespolona

RADT-KR6x2Pneumatyczne19/20 tPojed./zwoln.

Oś wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RAPD-BR6x4Pneumatyczne23 tPojed./zwoln. 
      

Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.

Zbiorniki paliwa
Zbiorniki paliwa są dostępne w wersjach z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.

Zbiorniki AdBlue
Plastik, pojemność 32 litry. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. 

Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

EBS Medium

Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:

 

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę

Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

 

ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)

Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

Zwalniacz hydrodynamiczny

Zwalniacz hydrauliczny do skrzyni biegów AL306. Kompaktowy, zintegrowany zwalniacz hydrauliczny jest zamontowany na skrzyni biegów i zapewnia opóźnienie momentu hamowania wynoszące 1490 Nm.

Osie przednie
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 ton.
 

Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Nośność osi: 6,7, 7,1, 7,5 lub 10,5 tony.

Otwory w ramie do montażu zabudowy

Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.


Przygotowanie do montażu żurawia

Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.


Zestaw przygotowawczy do montażu żurawia

Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE.

Siodła

Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Karty danych technicznych

Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FE w formacie PDF.

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.