Wszystko, co należy wiedzieć o Volvo FE, ze szczegółami.
Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.
Moc maks. wg: EC 582/2011
Moc maks. wg: EC 582/2011
Elektryczne | Volvo FE |
---|---|
Wydajność | Do 225 kW (300 KM) mocy ciągłej. |
Zasięg | Do 275 km. |
Czas ładowania (pełne naładowanie) | 8 h przy AC (43 kW) 2,3 h przy DC (150 kW) |
Pojemność akumulatora | 280–375 kWh, 3–4 akumulatory |
Zasilanie gazem | G9 | |
---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | |
Liczba cylindrów | 6 | |
Pojemność skokowa | 8,9 dm3 | |
Skok tłoka | 144,5 mm | |
Średnica cylindra | 114 mm | |
Stopień sprężania | 12:01 | |
Zakres ekonomiczny | 1200–1700 obr/min | |
Liczba filtrów oleju | 2 | |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 27,6 l | |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 12,4 l | |
G9 320 KM (239 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 2000–2100 obr/min | 320 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min | 1356 Nm | |||
Olej napędowy | D8 | |
---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | |
Liczba cylindrów | 6 | |
Pojemność skokowa | 7,7 dm3 | |
Skok tłoka | 135 mm | |
Średnica cylindra | 110 mm | |
Stopień sprężania | 17.5:1 | |
Zakres ekonomiczny | 1000–1700 obr/min | |
Moc hamulca wydechowego | 120 kW (2800 obr/min) | |
Moc hamulca kompresyjnego* | 170 kW (2800 obr/min) | |
Liczba filtrów oleju | 1 | |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 25,5 l | |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 17 l | |
* opcja |
D8 250 KM (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 250 KM | |||
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min | 950 Nm | |||
D8 280 KM (206 kW) |
| |||
Moc maks. przy 2100 obr/min | 280 KM | |||
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min | 1050 Nm | |||
D8 320 KM (235 kW)* |
| |||
Moc maks. przy 2100 obr/min | 320 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min | 1200 Nm | |||
D8 350 KM (258 kW) | ||||
Moc maks. przy 2200 obr/min | 350 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min | 1400 Nm | |||
*dostępne z B100, biodiesel |
Okres wymiany oleju
Do 120 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.
Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).
| Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.
12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny, przystawkę odbioru mocy i chłodnicę oleju.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AT2412 | Bezpośredni | 2400 | 44 |
Manualne skrzynie biegów
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na tablicy rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Automatyczne skrzynie biegów
Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na tablicy rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Typ | Oś | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
Osie z pojedynczą przekładnią główną | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 70 |
Zwolnica | |||||
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180D | Oś podwójna | Hipoidalna | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
Konfiguracje układu napędowego
D8 250 KM | D8 280 KM | D8 320 KM | D8 350 KM | G9 320 KM | |
Skrzynie biegów | |||||
---|---|---|---|---|---|
AT2412 | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● | |||
Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła, napędzających wszystkie rodzaje osprzętu.
Napędzane od silnika
PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
PTER100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
Napędzane od skrzyni biegów
PTR-HF/FH/ZF: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-HP/PH/ZF: Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTRD-D1D: Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym.
Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.
Kabina dzienna
Kabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 1600 mm, szerokość 2300 mm
Krótka kabina sypialna
Krótka kabina sypialna oferuje dodatkową przestrzeń, którą można wyposażyć w łóżko dla jednej osoby lub wykorzystać jako przestrzeń biurową z dodatkowymi schowkami. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2000 mm, szerokość 2300 mm.
Kabina sypialna
Kabina sypialna z łóżkiem dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm.
Kabina niskowejściowa
Kabina niskowejściowa z nisko położonym stopniem wejściowym i wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa fotelami nawet dla trzech pasażerów. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm. Oferowana ze składanymi drzwiami pasażera.
Zawieszenie kabiny
Mechaniczne zawieszenie z przodu i z tyłu: sprężyna śrubowa i amortyzator. Pneumatyczne zawieszenie z przodu i z tyłu: miechy pneumatyczne.
Fotel kierowcy
Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek.
Fotel pasażera
Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic
Kolory kabin
Dostępne w 300 stałych wariantach. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych.
Koło kierownicy
Kierownica ma średnicę 460 milimetrów lub 500 milimetrów, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Jest wyposażone w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie.
Układ klimatyzacji
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
Wywietrznik dachowy
Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. szklany lub stalowy. Dostępny jest wywietrznik otwierany ręcznie lub elektrycznie.
Tapicerka foteli
Tkanina tekstylna.
Tapicerka ścian
Tkanina tekstylna.
Ogrzewanie kabiny
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
Schowki wewnętrzne
Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania.
Sygnały dźwiękowe
Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą.
Leżanka
Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji jest dostępna poręcz zabezpieczająca przy leżance.
Kabina niskowejściowa
Kabina FE niskowejściowa zapewnia łatwy dostęp dzięki drzwiom otwieranym pod kątem 90 stopni. Występuje w dwóch wersjach z płaską podłogą lub tunelem silnika. Doskonała widoczność dla kierowcy i oczywiście, jak zawsze w przypadku Volvo – bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie.
Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.
Niska | około 880 mm |
Med | około 950 mm |
Wysoka | około 1050 mm |
| Pneumatyczne | Mech. |
---|---|---|
Niska | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
Wysoka | 7.1/7.5/8 | 9 |
Typ | Osie | Zawieszenie | Dopuszcz. nacisk na oś | Przekładnia główna | Osie pchane/wleczone |
Oś pojedyncza | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Resory parab./parab. typu „S” | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-KR | 4x2 | Pneumatyczne | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
Oś zespolona | |||||
RADT-KR | 6x2 | Pneumatyczne | 19/20 t | Pojed./zwoln. | Oś wleczona (niekier. / skrętna ster.) |
RAPD-BR | 6x4 | Pneumatyczne | 23 t | Pojed./zwoln. | |
Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.
Zbiorniki paliwa
Zbiorniki paliwa są dostępne w wersjach z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.
Zbiorniki AdBlue
Plastik, pojemność 32 litry. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik.
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.
EBS Medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.
ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)
Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.
Zwalniacz hydrodynamiczny
Zwalniacz hydrauliczny do skrzyni biegów AL306. Kompaktowy, zintegrowany zwalniacz hydrauliczny jest zamontowany na skrzyni biegów i zapewnia opóźnienie momentu hamowania wynoszące 1490 Nm.
Osie przednie
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 ton.
Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Nośność osi: 6,7, 7,1, 7,5 lub 10,5 tony.
Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.
Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.
Zestaw przygotowawczy do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE.
Siodła
Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.
Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FE w formacie PDF.