Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FH Aero, ze szczegółami.
Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.
Moc maks. wg: EC 582/2011
Moc maks. wg: EC 582/2011
Moc maks. wg: EC 582/2011
Elektryczne | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
Wydajność | Do 330–490 kW (450–666 KM) mocy ciągłej |
Zasięg | Do 300 km (ciągnik z naczepą 4×2) |
Czas ładowania (pełne naładowanie) | 9,5 h AC (43 kW) 2,5 h DC (250 kW) |
Pojemność akumulatora | 360–540 kWh, 4–6 akumulatorów |
Zasilane gazem | G13 |
---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 |
Liczba cylindrów | 6 |
Pojemność skokowa | 12,8 dm³ |
Skok tłoka | 158 mm |
Średnica cylindra | 131 mm |
Stopień sprężania | 17:01 |
Zakres ekonomiczny | 900–1400 obr/min |
Moc hamulca wydechowego | 200 kW |
Moc hamulca silnikowego* | 380 kW (2300 obr/min) |
Liczba filtrów oleju | 2 pełnoprzepływowe |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 35 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 38 l |
G13 420 KM (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 1600–1700 obr/min | 420 KM | |||
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min | 2100 Nm | |||
G13 460 KM (338 kW) |
| |||
Moc maks. przy 1600–1700 obr/min | 460 KM | |||
Maks. moment obr. przy 950–1400 obr/min | 2300 Nm | |||
G13 500 KM (368 kW) | ||||
Moc maks. przy 1600–1700 obr/min | 500 KM | |||
Maks. moment obr. przy 980–1404 obr/min | 2550 Nm | |||
Olej napędowy | D13 | D13 z technologią I-Save | |
---|---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Pojemność skokowa | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Skok tłoka | 158 mm | 158 mm | |
Średnica cylindra | 131 mm | 131 mm | |
Stopień sprężania | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Zakres ekonomiczny | 900–1400 obr/min | 900–1300 obr/min | |
Moc hamulca wydechowego | 175 kW (2300 obr/min) | 150 kW | |
Moc hamulca silnikowego* | 340 kW (2300 obr/min) | 435 kW (2300 obr/min) | |
Liczba filtrów oleju | 2 pełnoprzepływowe | 2 pełnoprzepływowe | |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 35 l | 35 l | |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 24 l | 26 l | |
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm) Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy)
Maksymalnie co 150 000 km lub raz do roku – olej VDS4.
D13 420 KM (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 420 KM | |||
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min | 2100 Nm | |||
D13 z technologią I-Save 420 KM (309 kW)* |
| |||
Moc maks. przy 1230–1600 obr/min | 420 KM | |||
Maks. moment obr. przy 900–1230 obr/min | 2400 Nm | |||
D13 460 KM (338 kW) | ||||
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 460 KM | |||
Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min | 2300 Nm | |||
D13 z technologią I-Save 460 KM (338 kW)* | ||||
Moc maks. przy 1240–1600 obr/min | 460 KM | |||
Maks. moment obr. przy 900–1240 obr/min | 2600 Nm | |||
D13 z technologią I-Save 480 KM (353 kW)* | ||||
Moc maks. przy 1250–1600 obr/min | 480 KM | |||
Maks. moment obr. przy 900–1250 obr/min | 2700 Nm | |||
D13 500 KM (368 kW) | ||||
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 500 KM | |||
Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min | 2500 Nm | |||
D13 z technologią I-Save 500 KM (368 kW) | ||||
Moc maks. przy 1250–1600 obr/min | 500 KM | |||
Maks. moment obr. przy 900–1250 obr/min | 2800 Nm | |||
D13 540 KM (397 kW) | ||||
Moc maks. przy 1458–1700 obr/min | 540 KM | |||
Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min | 2600 Nm | |||
*dostępny z B100, biodiesel
| Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju. Można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi, ultraniskimi biegami pełzającymi i multiplikatorem biegów wstecznych.
Typ | Najwyższy bieg | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AT2412 | Bezpośredni | 2400 | 44 |
AT2612 | Bezpośredni | 2600 | 100 |
ATO2612 | Nadbieg | 2600 | 100 |
AT2812 | Bezpośredni | 2800 | 70 |
ATO3112 | Nadbieg | 3150 | 100 |
Typ | Najwyższy bieg | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Nadbieg | 2800 | 80 |
Typ | Oś | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
Osie z pojedynczą przekładnią główną | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3800 | 23 | 100 |
Zwolnica | |||||
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* Dotyczy RSS1344E
** Dotyczy RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 KM | D13 460 KM | D13 500 KM | D13 540 KM |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Osie napędowe ze zwolnicami | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 z technologią I-Save 420 KM | D13 z technologią I-Save 460 KM | D13 z technologią I-Save 500 KM |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Osie napędowe ze zwolnicami | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 KM | G13 460 KM | G13 500 KM |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Osie napędowe ze zwolnicami | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.
PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.
PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem łączącym do bezpośrednio mocowania wału pędnego.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.
Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.
Dostępne są cztery różne wersje wykończenia zewnętrznego, dostosowane do różnych potrzeb.
Podstawowa
Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Chromowane reflektory. Osłona przeciwsłoneczna, obudowy lusterek i zderzak w kolorze Lightning gray (jasnoszary).
Wzbogacona
Osłona chłodnicy w kolorze kabiny i chromowane reflektory. Osłona przeciwsłoneczna, obudowy lusterek, klamki drzwi i zderzak w kolorze Lightning gray (jasnoszary).
Najwyższy poziom
Osłona chłodnicy, obudowy lusterek, osłona przeciwsłoneczna, klamki drzwi, zderzak i owiewka w kolorze kabiny. Chromowane reflektory.
Podstawowy ze wzmocnionym zderzakiem
Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Czarne reflektory. Osłona przeciwsłoneczna i obudowy lusterek w kolorze Lightning gray (jasnoszary). Zderzak stalowy lakierowany w kolorze szarym.
Volvo FH Aero jest dostępne z sześcioma różnymi wersjami wykończenia wnętrza, dostosowanymi do różnych potrzeb.
Winylowe i tekstylne wykończenia wnętrza — Robust
Wytrzymałe materiały winylowe i tekstylne w nowoczesnej kolorystyce pasującej do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza z tkanin tekstylnych — Dynamic
Tekstylne wnętrze z nowoczesną kolorystyką w różnych odcieniach dopasowanej szarości, która pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza z weluru — Progressive
To miękkie, welurowe wykończenie oferuje stonowaną kolorystykę i pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza ze skóry — Robust
Wnętrze o stonowanej kolorystyce z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza ze skóry — Dynamic
Wnętrze z różnymi odcieniami dopasowanej szarości i dwukolorowymi całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Wykończenie wnętrza ze skóry — Progressive
Wnętrze z różnymi odcieniami dopasowanego koloru Skylark (beżowy) i dwukolorowymi całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.
Globetrotter XXL: komfort i przestrzeń
Kabina Globetrotter XXL zapewnia również bezpieczne i wygodne mieszkanie dla maksymalnie dwóch osób, ale z jeszcze większym komfortem spania na szerszej i dłuższej dolnej leżance — dzięki większej długości kabiny.
Globetrotter XL: wiele możliwości przechowywania
Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób i jeszcze więcej miejsca w schowkach dzięki dodatkowej wysokości. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 220 cm (211 cm od pokrywy przedziału silnikowego).
Kabina Globetrotter: miejsce dla dwóch osób
Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) może zapewnić wygodny nocleg dla nawet dwóch osób. A dzięki jej wysokości w schowkach jest mnóstwo dodatkowego miejsca. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 205 cm (196 cm od pokrywy przedziału silnikowego).
Kabina sypialna
W kabinie sypialnej (CAB-SLP) mogą nocować komfortowo aż dwie osoby. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 171 cm (162 cm od pokrywy przedziału silnikowego).
Kabina sypialna z obniżonym dachem
Amortyzowana kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 147 cm (138 cm od pokrywy przedziału silnikowego).
Ciągnik siodłowy |
|
|
| Wysokość A (mm) | Wysokość B (mm) | Wysokość C (mm) | Wysokość D (mm) |
Napęd | Wysokość podwozia | Zawieszenie | Opony | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | High | Mech./Pneum. | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | High | Mech./Pneum. | 315/80-R22.5 | 3440 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Med | Mech./Pneum. | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Low | Pneum./Pneum. | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Low | Pneum./Pneum. | 315/60-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
4x2 | X-Low | Pneum./Pneum. | 295/60-R22.5 | 3210 | 3580 | 3730 | 3005 |
6x2 | Med | Mech./Pneum. | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Podwozie samochodu ciężarowego |
|
|
| Wysokość A (mm) | Wysokość B (mm) | Wysokość C (mm) | Wysokość D (mm) |
Napęd | Wysokość podwozia | Zawieszenie | Opony | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | High | Pneum./Pneum. | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Med | Pneum./Pneum. | 315/70-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Low | Pneum./Pneum. | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | High | Mech./Mech. | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | High | Mech./Mech. | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | High | Mech./Mech. | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | High | Mech./Mech. | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Wysokości orientacyjne
Czteropunktowe zawieszenie kabiny
Do wyboru: sprężyny spiralne z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny spiralne z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.
Wloty powietrza
Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej, zależnie od zastosowania pojazdu. Oferowany jest także przedni wlot powietrza.
Kolory
Wybierz, jaki Ci się podoba. Dostępnych jest około 650 odcieni.
Tapicerka
Dostępnych jest kilka stylów. Winylowe, z tkaniny tekstylnej i welurowe. Niektóre tapicerki (z wyjątkiem winylowej i tekstylnej), są dostępne w połączeniu z funkcją wentylacji fotela.
Fotel kierowcy
Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Dodatkowa swoboda wynika z elastyczności — całkowity zakres regulacji poziomej wynosi 240 milimetrów, a pionowo 100 milimetrów. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.
Fotel pasażera
Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek. Oferowany jest również przesuwny fotel pasażera.
Leżanki
Zapewniają komfort i relaksujący sen. Wymiary leżanek: 74×200 cm z częścią środkową o szerokości 81,5 cm lub 74×200 cm, wysuwana do 88×200 cm, z częścią środkową o szerokości 95,5 cm. Leżanka w kabinie Globetrotter XXL ma 213 cm długości. Szerokość w części głowy, części środkowej i części stóp wynosi odpowiednio 99/106,5/91 centymetrów. Leżankę można wyposażyć materac piankowy lub w komfortowy materac o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowymi. Dostępne są trzy wersje różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy. Zapewniamy również dwie opcje nakładki ochraniacza na materac: poprawia komfort i pozwala szybciej rozwiązywać problemy. Ponadto, dostępnie są: leżanka z regulowanym podgłówkiem oraz leżanka górna komfortowa (o wymiarach 60×190 cm lub 70×190 cm).
Schowki wewnętrzne
W kabinie znajduje się schowek nad przednią szybą, zawierający cztery kieszenie DIN i dwa duże schowki z żaluzjami, zlokalizowane po stronie kierowcy i pasażera. Na tylnej ścianie znajduje się lekka górna półka z doskonałym oświetleniem. Pod dolną leżanką znajdują się dwie szuflady o łącznej pojemności 130 l. Dodatkowo, do dyspozycji są dwa mniejsze schowki u wezgłowia (15 l) i w nogach (10 l) leżanki, pod materacem oraz schowek na butelki PET w nogach leżanki.
Schowki zewnętrzne
Z obydwu stron znajdują się dwa duże schowki, dostępne z zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza kabiny. Po każdej stronie pod kabiną jest dostępny dodatkowy, nieogrzewany schowek o pojemności 30 l.
Okno dachowe/ wywietrznik dachowy
Każda kabina może być wyposażona w nieotwierane okno dachowe (standard) lub wywietrznik dachowy (opcja), uchylany o 50 mm. Służą one również jako wyjście bezpieczeństwa. Wywietrznik dachowy może być otwierany ręcznie lub elektrycznie.
Kierownica
Dostępna w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) kierownicę można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Przyciski wbudowane w kierownicę umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wyświetlaczu dodatkowym.
Układ klimatyzacji
Trzy alternatywne układy klimatyzacji pozwalają kontrolować temperaturę. Konwencjonalny układ wentylacji i ogrzewania. Układ klimatyzacji sterowany ręcznie (MCC). Układ klimatyzacji sterowany automatycznie (ECC/ECC2). Układ ten może również zawierać czujniki nasłonecznienia, mgły i jakości powietrza. Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny oraz I-ParkCool – parkingowy schładzacz kabiny.
I-ParkCool
Nie trzeba uruchamiać silnika, by cieszyć się klimatyzowaną kabiną. I-ParkCool schładza kabinę podczas postoju pojazdu. W celu utrzymania komfortowej temperatury współdziała z ogrzewaniem parkingowym kabiny: korzystne gdy w nocy temperatura spada szybko i znacznie. System sprawdza stan akumulatorów, aby nie zagrozić zdolności rozruchowej. Oblicza także, ile mocy potrzeba do ogrzania lub schłodzenia kabiny. W przypadku nie w pełni naładowanych akumulatorów, układ ustala intensywność chłodzenia. A przy tym jest cichy. Jest o około 20 dB cichszy, w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi, co jeszcze bardziej zwiększa komfort noclegu. Klimatyzacja jest w pełni zintegrowana ze standardowym układem wentylacji, dzięki czemu zarówno ciepłe, jak i zimne powietrze jest równomiernie rozprowadzane po całej kabinie standardowymi kanałami nawiewu. System nie pogarsza własności aerodynamicznych kabiny ani nie ogranicza wysokości jej wnętrza. Z wyjątkiem ogrzewacza kabiny (PH-CAB).
Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.
X-Low (ciągnik siodłowy) | około 810 mm |
Low | około 850 mm |
Med | około 900 mm |
High | około 1000 mm |
X-High | około 1200 mm |
| Pneumatyczne | Mech. |
---|---|---|
X-Low | 8 | - |
Low | 8 | - |
Med | 10/20* | 9 |
High | 10/20* | 10/20* |
X-High | - | 10/20* |
*Z podwójną osią przednią
Typ | Osie | Zawieszenie | Dopuszcz. nacisk na oś | Przekładnia główna | Osie wleczone/pchane |
Oś pojedyncza | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Resory parab./półelipt. | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-GR | 4x2 | Pneumatyczne | 11,5/13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-G2 | 4x2 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 13 t | Zwolnice | |
Oś zespolona | |||||
RADT-GR | 6x2 | Pneumatyczne | 19/20,5/22,5/23 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.) |
RAPD-GR | 6x2 | Pneumatyczne | 16/19/22 t | Pojed./zwoln. | Pchana (niekier. / skrętna ster.) |
RAPD-G4 | 6x2 | Pneumatyczne | 16 t | Pojedyncza | Oś pchana (niekierowana) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Resory paraboliczne | 20/21 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Resory parab./półelipt. | 23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Resory półeliptyczne | 26/32 t | Zwolnice | |
RADD-TR3 | 8x4 | Resory półeliptyczne | 38 t | Zwolnice | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatyczne | 21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RAPDT-GR | 8×2 | Pneumatyczne | 27/30/30,5/31,5/32 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Pneumatyczne | 27/33/36 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (skrętna ster.) |
RAPDD-GR | 8×4 | Pneumatyczne | 27/30,5/32/35 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 27/33/36 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (skrętna ster.) |
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.
Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1510 litrów (ciągnik siodłowy 4x2). Zbiorniki gazu w rozmiarach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).
Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 112 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.
Układ hamulcowy
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.
EBS medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:
Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.
Automatyczne przytrzymanie
Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymania utrzyma ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania, aby utrzymać samochód w miejscu do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę.
Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach (dotyczy tylko hamulców tarczowych).
Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).
Opcje dodatkowe:
Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:
Hamulec stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.
ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)
Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2-, 3-, 4- i 5-osiowych.
Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.
Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Kierownica samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania. Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony z niezależnym zawieszeniem przednim.
Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.
Podnośnik osi podwójnej
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. Podnośnik osi podwójnej jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.
Dane — wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych Volvo FH Aero w formacie PDF.
Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.