Trucks

Gdy zaczniesz używać elektrycznych pojazdów ciężarowych, nigdy nie będziesz chciał z nich zrezygnować

Volvo Trucks
2024-08-20
Historia klienta Elektromobilność
Author
Volvo Trucks

Od czasu przejścia z samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla na te o zerowej emisji, Reto Lauper przeszedł drogę od pioniera elektryczności do prawdziwego entuzjasty. Jego firma, E. Bigler Transporte AG, jako pierwsza w Szwajcarii korzystała ze śmieciarki Volvo FE Electric.

 

„Wszystko zaczęło się od tego, że miasto zapytało nas, czy możemy mieć w pełni elektryczne śmieciarki” — mówi. „Więc pomyślałem, czy jestem gotowy na elektryczne ciężarówki?” Teraz ma flotę czterech pojazdów z dużymi ambicjami na przyszłość. „Nie wrócimy już do silników Diesla” — dodaje.

 

Jako dyrektor zarządzający Reto widział na własne oczy korzyści, jakie przejście na pojazdy elektryczne przyniosło jego firmie, jej pracownikom i społecznościom, którym służą. „Miało to duży wpływ na działalność, ale nie chodzi tylko o cenę, ale także o wpływ na środowisko” — uważa.

Jedna ciężarówka może pracować cały dzień.

 

Ponieważ elektryczne pojazdy ciężarowe jego floty są ciche i nie emitują żadnych spalin, odkrył, że dzień pracy jest nie tylko lepszy dla społeczności, którym służą, ale także przyjemniejszy i mniej wyczerpujący dla jego kierowców. Pracownicy powiedzieli mu nawet, że są bardziej zrelaksowani wieczorem, odkąd przeszli na napęd elektryczny.

 

Jednakże, co było prawdopodobnie największym zaskoczeniem dla Reto, to wydajność. „Jedna ciężarówka może pracować cały dzień, a wieczorem w akumulatorach zostaje jeszcze trochę energii”. Wykorzystując energię wytwarzaną przez panele słoneczne na dachu budynku zajezdni, pojazdyotrzymują pełne ładowanie energii elektrycznej przez noc, wystarczające, aby przetrwać całą zmianę następnego dnia.

 

Jedną z kluczowych zmian, jakie wprowadziła firma, była zmiana tras przejazdów. Teraz zaczynają na szczytach wzgórz i zbierają śmieci po drodze w dół, więc regenerują energię elektryczną w trakcie jazdy. Oznacza to, że ich trasy są teraz bardziej wydajne, więc faktycznie oszczędzają również czas.

 

„Przejście z silnika wysokoprężnego nie było zbyt trudne” — mówi. Jego rada dla innych firm, aby przeszły na napęd elektryczny? „Po prostu spróbuj. Uwierz w to przejście na zerową emisję. Ponieważ w przyszłości tak właśnie będzie”.