Trucks

Nasze elektryczne ciężarówki nigdy nas nie zawiodły

Volvo Trucks
2024-08-21
Electric trucks Historia klienta Elektromobilność Driver’s World
Author
Volvo Trucks

„Jeśli istnieje rozwiązanie elektryczne, zainwestujemy w elektryczność” — mówi Marcel Vermeulen, kierownik operacyjny w Millenaar & van Schaik Transport.

 

Spotykamy się z Marcelem przy jednym z najnowszych projektów Millenaar & van Schaik: planie wzmocnienia 19 kilometrów wału przeciwpowodziowego w Holandii. Firma wykorzystuje do tej realizacji trzy bezemisyjne wywrotki Volvo, a łącznie w swojej flocie ich osiemnaście. Millenaar & van Schaik został wybrany, ponieważ projekt ten kładzie duży nacisk na ochronę środowiska, zrównoważony rozwój i minimalizację zakłóceń.

 

„Jestem wielkim ambasadorem elektryczności” — mówi Marcel. „Nie ma potrzeby martwić się o zasięg”. Na początku Millenaar & van Schaik stwierdzili, że nie mają wystarczającej liczby miejsc do ładowania swoich elektrycznych pojazdów ciężarowych. „W przypadku jednego projektu nie było wystarczająco dużo mocy, aby w pełni naładować naszą flotę w ciągu nocy, co oznaczało utratę wydajności” — wyjaśnia.

 

W związku z tym Millenaar & van Schaik zainwestowali również w 2 własne stacje ładowania - jedną w swojej siedzibie w pobliżu Schiphol i jedną półstałą w pobliżu projektu we wschodniej Holandii.

 

Ich klient zainwestował w utworzenie Watthub, największej na świecie szybkiej stacji ładowania dla ciężarówek i ciężkiego sprzętu budowlanego. Położona przy autostradzie A15 w Holandii, która łączy Rotterdam z Niemcami, użytkownicy ciężarówek mogą zarezerwować gwarantowane miejsce  z możliwością ładowania z prędkością do 350 kW. Energia elektryczna jest w 100% produkowana w sposób zrównoważony z energii wiatrowej i słonecznej. Teraz jego tabor ma dedykowane miejsce do ładowania, czy to w celu szybkiego doładowania, czy też pełnego ładowania przez noc.

 

Po nocnym naładowaniuc, ciche ciężarówki elektryczne przewożą ciężkie ładunki przez 10 do 12 godzin na krótkich dystansach bez konieczności ponownego ładowania. Jeśli jednak potrzebują doładowania, można je zaplanować tak, aby zbiegło się to z przerwą na lunch kierowcy lub końcem zmiany. Krótkie „plug and play”, jak opisuje to Marcel. Następnie znów są w drodze.

 

„Z roku na rok pojawia się coraz więcej projektów, które wymagają ciężarówek elektrycznych o zerowej emisji” — wyjaśnia Marcel. „Dlatego jesteśmy poszukiwani, portfel zamówień jest wypełniony wystarczającą liczbą możliwości i nie martwimy się o nasze inwestycje”.

Wszystko, co wiemy o transporcie, ulegnie zmianie z powodu elektryfikacji”

 

W rzeczywistości Marcel mówi, że popyt na ciężarówki elektryczne ze strony jego klientów obecnie przewyższa ich podaż. Jego rada dla innych firm rozważających przejście na pojazdy elektryczne jest stanowcza: teraz jest na to czas. „Upewnij się, że jesteś na czele zerowej emisji, a nie w drugiej fali, ponieważ możesz przegapić okazje biznesowe” — dodaje. „Wszystko, co wiemy o transporcie, zostanie przeprojektowane z powodu elektryfikacji”.

 

Marcel uważa, że ​​wyprzedzenie wyścigu o przejście na pojazdy elektryczne daje jego firmie przewagę konkurencyjną, a Millenaar & van Schaik ma śmiałe plany przyspieszenia elektryfikacji swojej floty. „Jesteśmy zobowiązani do osiągnięcia celu wyznaczonego przez Unię Europejską i naszych klientów — zmniejszenia naszego śladu węglowego. Do 2028 r. nasz całkowity koszt posiadania ciężarówek elektrycznych będzie niższy niż w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla”.