„Mam małe dzieci i chcę, aby dorastały w świecie, w którym oddychają czystym powietrzem” — mówi Marie-José Baartmans, Dyrektor Zarządzająca firmy transportowej BREYTNER.
Powiedzenie, że Marie-José jest zaangażowana w czystszy transport, to jak nic nie powiedzieć. Przez ostatnią dekadę jej firma działała jako w 100% zeroemisyjny biznes transportowy po przejściu z ciężarówek z silnikiem Diesla na elektryczne. W tym czasie jej flota pojazdów elektrycznych pokonała ponad milion kilometrów.
To zobowiązanie i inwestycja w przyszłość, które już przynoszą dywidendy, zarówno jej firmie, jak i jej klientom. „Jesteśmy 10 kroków przed resztą branży” — mówi. „I to daje nam dużą przewagę”.
Dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu w zakresie elektrycznych pojazdów ciężarowych, BREYTNER zdobył bezcenną wiedzę, która dobrze służy klientom. „Możesz dzielić się tą wiedzą ze swoim klientem, co daje ci większą wartość dodaną” — dodaje.
Firma również wiele się nauczyła po drodze - weźmy na przykład strategię ładowania. „Chcemy znaleźć najtańsze ceny energii w połączeniu z brakiem konieczności dodatkowych postojów w ciągu dnia, ponieważ traci się wtedy niepotrzebny czas” — dodaje Marie-José. „Dlatego staramy się ładować albo podczas rozładowywania, albo w nocy”.
Ponieważ coraz więcej firm koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, całkowicie elektryczne rozwiązanie BREYTNER jest atrakcyjną propozycją dla firm, które chcą zminimalizować swój negatywny wpływ na środowisko. „Tego typu klienci mają na to popyt” — uważa.
Dla Marie-José istniały dwa główne powody przejścia na napęd elektryczny. „Po pierwsze, widzieliśmy w tym okazję biznesową. Drugim powodem była wiedza na temat tego, jak działają pojazdy cieżarowe z silnikiem Diesla, co robią w centrum miasta i co wydzielają wraz ze spalinami. Jeśli możesz pracować z czystszą technologią, chcesz zrobić ten krok”.
Opisuje przejście na napęd całkowicie elektryczny jako „ekscytujące. Innowacyjne. Jak bycie pionierem”. Kluczem, jej zdaniem, do rozpoczęcia jest znalezienie „nisko wiszących owoców”. Może to być na przykład korzystanie z ciężarówek elektrycznych na trasach dystrybucji w centrum miasta. „Moja rada dla innych firm brzmiałaby, aby zaczęły jak najszybciej” — mówi. „Podejmij podejście krok po kroku. Zacznij od jednej lub dwóch ciężarówek, a następnie pomyśl o długoterminowym programie wdrażania”.