Trucks

Przejście na napęd elektryczny to nowy epizod

Volvo Trucks
2024-08-21
Volvo Electric Historia klienta
Author
Volvo Trucks

Ponieważ zrównoważony rozwój i elektryfikacja są na szczycie listy priorytetów wielu firm, elektryczna flota może zaważyć między wygraniem a przegraniem kontraktów.

 

„Dla naszych dużych klientów jest to jeden z ich głównych celów” — mówi Hans-Peter Dreier, Dyrektor Generalny Dreier Transport and Logistics. „Kontrakty od klientów są coraz bardziej wymagające. Mówią, że w przyszłości będą chcieli, aby niektóre trasy były obsługiwane przez elektryczne ciężarówki — kiedy można to zrobić?”

 

Hans-Peter uważa, że ​​wczesne wprowadzenie floty elektrycznych ciężarówek stawia jego firmę przed konkurencją w przetargach. Zamiast więc czekać, aż jego klienci zaczną żądać elektrycznych podwykonawców, Hans-Peter wykorzystuje tę przewagę, oferując ich swoim klientom już teraz.

 

„Technologia już tu jest”

Opisuje on przejście na napęd elektryczny jako „nowy epizod”, który ostatecznie doprowadzi do zastąpienia silników wysokoprężnych napędem elektrycznym, zwłaszcza w scenariuszach takich jak Dreier, który wykorzystuje połączenie kolei na duże odległości i elektrycznych pojazdów ciężarowych do czystszych dostaw miejskich.

 

„Wykonujemy wiele łączonych przewozów kolejowych i drogowych” — mówi Hans-Peter. Dreier, który działa na arenie międzynarodowej, wysyła wymienne nadwozia w nocy pociągami, skąd następnego ranka są odbierane przez ciężarówkę i przewożone po ostatnich kilku kilometrach do miejsca przeznaczenia.

 

Jest to wydajne i zrównoważone, zwłaszcza gdy Dreier używa jednej ze swoich 24 elektrycznych ciężarówek Volvo. Firma jest na dobrej drodze, aby do 2026 zwiększyć swoją flotę do 75 elektrycznych egzemplarzy pojazdów ciężarowych. „Kiedy raz zaczniesz korzystać z elektrycznych ciężarówek, trudno z nich zrezygnować.” — mówi Hans-Peter.

 

Hans-Peter nie widzi powodu do obaw: „Technologia już tu jest” — mówi. „Trzeba być otwartym — to działa”.

 

Transformacja biznesowa i wdrażanie pracowników do nowej technologii często stanowią wyzwanie, ale kierowcy Dreiera bardzo dobrze przystosowali się do tej nowości. „Kierowcy bardzo szybko się przystosowali. Dzięki Volvo mamy przewagę” — mówi Hans-Peter. „W grudniu odbyłem wycieczkę [elektrycznym pojazdem ciężaorwym] i po pięciu minutach w ciężarówce wszystko było jasne. To nie jest tak naprawdę zmiana. Dla kierowcy zmiana dotyczy tylko głowy”.

 

Hans-Peter przyznaje, że na początku jego kierowcy obawiali się niepokoju związanego z zasięgiem. „Obawiali się, co się stanie, gdy zostanie im 5, 10, 15% baterii. Ale to normalne. To coś nowego” — dodaje. „Kiedy już pojadą elektryczną ciężarówką, kierowcy nie chcą jej zmieniać”.