Każda minuta przestoju oznacza utratę przychodów. Oto sześć sposobów, które pomogą Ci utrzymać pojazd na drodze tak długo, jak to możliwe, od najprostszych i bezpośrednich po te w pełni wykorzystujące zalety łączności
Najskuteczniejszym sposobem na uniknięcie awarii jest aktywne działanie i podejmowanie środków zapobiegających jej wystąpieniu. Postępy technologii i łączności oznaczają, że już dziś dostępnych jest wiele połączonych usług, które mogą pomóc przewidzieć awarię i jej zapobiec.
Jednocześnie sporadyczne przestoje są wciąż nieuniknione w tej branży, dlatego trzeba być zawsze przygotowanym na najgorsze i umieć zareagować, kiedy już dojdzie do awarii.
Przy odpowiednim wsparciu można uniknąć lub przynajmniej złagodzić skutki około 80 procent spodziewanych awarii dzięki działaniom proaktywnym, natomiast działania reaktywne pomagają złagodzić konsekwencje, gdy już się pojawią.
Pierwszym i najprostszym środkiem, jaki można wdrożyć, aby uniknąć przestoju, jest rozpoczynanie każdego dnia od szybkiej kontroli wzrokowej pojazdu. Poświęcenie kilku minut dziennie może na dłuższą metę zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, jeśli dzięki temu wcześnie zauważysz usterkę lub awarię.
Częstotliwość serwisowania samochodu ciężarowego zależy od sposobu jego użytkowania i może się zmieniać w zależności od różnych czynników. W idealnym przypadku potrzebujesz harmonogramu serwisowego, który nie tylko zapewni, że Twój samochód ciężarowy będzie zawsze w dobrym stanie, ale także zminimalizuje czas spędzany w stacji obsługi. Tradycyjnie samochody ciężarowe są serwisowane w określonych odstępach czasu, jednak łączność umożliwia wprowadzenie zindywidualizowanego harmonogramu serwisowego na podstawie rzeczywistego użycia i stanu pojazdu. W ten sposób zaplanowana wizyta serwisowa może zostać w razie potrzeby przyspieszona lub przełożona, jeśli nie jest konieczna.
Dzięki łączności możliwe jest także ciągłe monitorowanie pojazdów i poszczególnych części, oraz wykrywanie awarii, zanim spowodują przestój. Warto zapoznać się z dostępnymi opcjami, ponieważ inwestycja w taką usługę może się szybko zwrócić. Zaplanowana wizyta w serwisie zawsze będzie tańsza i łatwiejsza do zorganizowania niż nieoczekiwany przestój w trakcie realizacji zlecenia.
W nowoczesnych pojazdach aktualizacje oprogramowania są coraz bardziej istotną częścią każdej wizyty serwisowej, ale niekoniecznie trzeba to wykonywać w stacji obsługi. Jeśli znajdziesz dostawcę takiej usługi, możesz ograniczyć wizyty pojazdu w stacji obsługi.
Większość producentów oferuje szereg kontraktów serwisowych z różnymi stopniami wsparcia. Najlepsza dla Ciebie opcja zależy od Twoich szczególnych potrzeb, ale z pewnością uda Ci się znaleźć taką, która zapewni Ci pełne bezpieczeństwo bez konieczności inwestowania w zbędne usługi.
Dobrze jest mieć jeden kontrakt serwisowy obejmujący cały pojazd – samochód ciężarowy oraz zabudowę lub przyczepę – aby uniknąć oddzielnych wizyt w różnych stacjach obsługi.
Niezależnie od tego, gdzie i kiedy w Twoim samochodzie ciężarowym wystąpi awaria, musisz mieć dostęp do pomocy drogowej i holowania. Czy Twój dostawca oferuje wsparcie w godzinach pracy Twojego pojazdu? Czy jego zasięg obejmuje obszary, w których działasz? Czy możesz porozmawiać z kimś w swoim języku, jeśli jesteś za granicą? Warto też zapytać o gwarantowany czas powrotu pojazdu na drogę i odszkodowanie, jakie możesz otrzymać w razie niespełnienia gwarancji.