Dzięki niskiemu poziomowi hałasu i zerowej emisji spalin elastyczne i zwrotne Volvo FM Electric jest doskonałe do realizacji dostaw artykułów spożywczych, transportu kontenerów, usług dźwigowych i wielu innych zadań w obszarach miejskich, przy ograniczonym wpływie na środowisko. Ten pojazd można także wykorzystać w strefach o zerowej emisji lub w porach, w których nie można używać pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Aby uprościć wdrożenie transportu elektrycznego, samochód ciężarowy jest oferowany wraz z pakietami obejmującymi serwis i wsparcie w zakresie ładowania, planowania trasy i zasięgu, monitorowania akumulatorów i innych elementów.
Cechy |
Volvo FM Electric |
||
---|---|---|---|
Konfiguracja osi | Ciągniki siodłowe: 4×2, 6×2, 6×4 Podwozia samochodów ciężarowych: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4 Wszystkie osie z zawieszeniem pneumatycznym |
||
Kabina |
Kabina dzienna o obniżonym dachu, kabina dzienna, kabina sypialna o obniżonym dachu, kabina sypialna, kabina Globetrotter |
||
Dopuszczalna masa całkowita zestawu |
Do 44 ton | ||
Pojemność akumulatorów | 180–540 kWh, 2–6 akumulatorów | ||
Zasięg |
Do 300 km |
||
Czas ładowania (pełne naładowanie) | 9,5 godz. prądem zmiennym (43 kW) 2,5 godz. prądem stałym (250 kW) |
||
Układ napędowy |
2–3 silniki elektryczne, skrzynia biegów I-Shift | ||
Performance | Do 330–490 kW (450–666 KM) mocy ciągłej | ||
Zastosowania |
Odpowiedni do zabudowy. 3 przystawki odbioru mocy: (elektryczna, mechaniczna i napędzana od skrzyni biegów) |
||
|
Marek Gawroński
Piotr Werner