Nowy element wyposażenia jest klasą samą w sobie, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźnie odczuwalne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.
Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas gdy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych - relacjonuje Kristin Signert.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.
Fakt, że kierowca może czuć się bardziej zrelaksowany i pracować w warunkach sprzyjających zdrowiu, przekłada się w dłuższej perspektywie na wyższą wydajność - podkreśla Kristin Signert.
Zestaw obydwu tych systemów można zamawiać w Volvo FH i Volvo FH16.
Kliknij, by obejrzeć film o niezależnym zawieszeniu przednim Volvo, IFS (łącze)
Kliknij, by obejrzeć film o Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo, VDS (łącze)
Kliknij, by obejrzeć animację dotycząca Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo, VDS (łącze)
Pobierz zdjęcia w Galerii Volvo Trucks (łącze)
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Renata Stefańska, Menedżer ds. PR,
tel. +48 601 33 44 38,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com