Trucks

Marketing wirusowy ogromnym sukcesem Volvo Trucks

Swoim najnowszym filmem promocyjnym pt. „The Epic Split” Volvo Trucks udowadnia, że niekonwencjonalne podejście do marketingu B2B sprawdza się. Film stał się znany na całym świecie i w ciągu zaledwie czterech tygodni od swojej premiery osiągnął status najczęściej oglądanej reklamy motoryzacyjnej w historii na portalu YouTube.
Jean Claude van Damme

Od czasu premiery na YouTube, 14 listopada b.r. film „The Epic Split" został odtworzony ponad 59 milionów razy. Rozprzestrzeniał się poprzez media społecznościowe i informacyjne, był przedmiotem tysięcy dyskusji w sieci i poza nią, a nawet zaczął funkcjonować jako samoistny fenomen, chętnie parodiowany przez innych, w tym także osoby znane.

- Reakcja przeszła nasze oczekiwania. Oczywiście, liczyliśmy na sukces, ale nie spodziewaliśmy się, że będzie tak ogromny i nastąpi tak szybko. Ostatecznie, „The Epic Split" jest tylko reklamą samochodu ciężarowego - mówi Per Nilsson, dyrektor ds. public relations marki Volvo Trucks.

Sukces w liczbach

„The Epic Split" stał się nie tylko najczęściej oglądaną reklamą motoryzacyjną w historii na portalu YouTube. Pierwsze cztery tygodnie publicznego funkcjonowania filmu można podsumować w liczbach.* „The Epic Split" i informacje o nim:

  • były ponad 6 milionów razy współdzielone w sieciach społecznościowych.
  • były przedmiotem ponad 10 milionów odsłon na stronie Google.com.
  • były szeroko komentowane w mediach na całym świecie: reklamie tej poświęcono dotychczas około 20 000 wpisów w internecie.
  • osiągnęły wartość reklamową na poziomie 70 milionów euro.

 

Nie wydatki, lecz pomysłowość

Od jesieni 2012 r. Volvo Trucks opublikowało sześć filmów, które w spektakularny sposób przedstawiają innowacje wprowadzone w pięciu nowych modelach samochodów ciężarowych, wprowadzonych na rynek w tym samym okresie. Na przykład, „The Epic Split" podkreśla precyzję kierowania i stabilność, jakie zapewnia Aktywny Układ Kierowniczy Volvo. Jak dotychczas, obraz ten okazał się także największym sukcesem.

- Jego zasięg jest głównie rezultatem zaangażowania opinii publicznej. Nie możemy przebić konkurencji wydatkami. Dlatego musimy wykazać się pomysłowością. Nasza strategia marketingowa jest jednym z elementów tego podejścia - wyjaśnia Per Nilsson.

Marketing B2C produktu B2B

Strategia komunikacji marketingowej jest częścią szerszego programu zmiany sposobu promowania swoich produktów przez Volvo Trucks. W uproszczeniu, chodzi o promowanie produktów B2B metodami marketingu B2C.

- Nasza strategia marketingowa bazuje na spostrzeżeniu, że nawet w środowisku B2B decyzje są podejmowane przez konkretne osoby. Współczesne samochody ciężarowe są wytworami zaawansowanej technologii, opracowanymi z myślą o ułatwieniu pracy kierowcy, bezpieczeństwie kierowcy, ładunku i otoczenia, a także osiąganiu jak największej rentowności. Ale to nie jedyne czynniki wpływające na wybory dokonywane przez kierowców i przewoźników. Równie ważny jest wizerunek samochodu ciężarowego, którym jeżdżą - mówi Per Nilsson.

Niski koszt dotarcia

Przekaz marketingowy o szerokim oddziaływaniu dotrze także do większej liczby kierowców samochodów ciężarowych i firm transportowych, na czym właśnie zależy Volvo Trucks. I to działa.

- Do filmów tych odwołują się nasi klienci. Ale na tym nie koniec - do przewoźników użytkujących nasze pojazdy docierają również komentarze ich klientów - nabywców transportu - mówi Per Nilsson.

- Chcemy, by zainteresowanie wywołane przez ten film przyciągało uwagę do na naszych samochodów ciężarowych i generowało popyt na nie. Inwestując stosunkowo niewiele, osiągnęliśmy masową reakcję. Jako sposób komunikacji za pośrednictwem nowych mediów, nasza okazał się wyjątkowo pomysłowa i opłacalna - konkluduje Per Nilsson.

Zobacz „The epic Split" na Youtube

* Dane i szacunki agencji filmowej Be On, będącejczęścią AOL Network, dystrybutora kampanii.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Per Nilsson,
Volvo Trucks,
tel. +46 31 3233349,
e-mail per.nilsson.pr@volvo.com

Galeria