Zoptymalizowana geometria, ulepszenia w zawieszeniu przednim i tylnym, zwiększona stateczność boczna kabiny oraz wzajemnie zrównoważone charakterystyki tłumienia zawieszeń kabiny i podwozia. To właśnie te czynniki odpowiadają, zdaniem Stefana Axelssona, menedżera ds. właściwości jezdnych i komfortu jazdy w Volvo Trucks, za poprawę, o 50 procent, stateczności poprzecznej pojazdu, w porównaniu z poprzednią serią FH.
Udoskonalenia wprowadzone w podwoziu i kabinie polepszyły także stateczność kierunkową nowego Volvo FH. Stateczność kierunkowa, w połączeniu ze statecznością poprzeczną, daje kierowcy poczucie precyzji i kontroli, co czyni jazdę mniej męczącą.
- Nowy samochód ciężarowy jest stabilny i przewidywalny na drodze. Także reakcje układu kierowniczego są doskonałe - koło kierownicy pozwala dokładnie wyczuć nawet najmniejsze ruchy pojazdu. Ponadto, nowa funkcja regulacji kolumny kierownicy pozwala każdemu kierowcy, bez względu na posturę, zająć najwygodniejszą dla siebie pozycję za kierownicą - relacjonuje Stefan Axelsson.
Kierowalność i stateczność poprzeczna oddziałują - bezpośrednio - na kierowcę oraz - pośrednio - na rentowność firmy transportowej.
- W lepszym samochodzie ciężarowym kierowca mniej się męczy, dzięki czemu jego styl jazdy staje się bardziej płynny. Czujny kierowca jeździ bezpieczniej i lepiej wykonuje swoją pracę, niezależnie, czy ma tylko prowadzić pojazd, czy także spotykać się z klientami.
Nowe Volvo FH to również pierwszy na świecie samochód ciężarowy z niezależnym zawieszeniem przednim, IFS,oraz zębatkową przekładnią kierowniczą - dwie nowe cechy zapewniające radykalną poprawę właściwości jezdnych.
- W przypadku IFS każde z przednich kół posiada indywidualne zawieszenie - ruchy jednego koła nie oddziałują na drugie. Rezultatem jest większa płynność i stabilność jazdy - mówi Martin Palming, menedżer produktu w Volvo Trucks.
Niezależne zawieszenie przednie jest od dawna stosowane w samochodach osobowych, a od pewnego czasu także w autobusach. IFS polepsza zarówno komfort, jak i stateczność pojazdu - obejrzyj film przedstawiający technologię, która się za tym kryje: http://www.youtube.com/watch?v=WpKEqssnuTQ
Zębatkowa przekładnia kierownicza to także rozwiązanie zapożyczone z samochodów osobowych. W porównaniu z konwencjonalną przekładnią kierowniczą, przekładnia zębatkowa zapewnia bardziej bezpośrednie sprzężenie między kołem kierownicy a kołami jezdnymi. Dzięki temu kierowca ma lepsze wyczucie drogi.
Obydwa te nowe rozwiązania, zastosowane wspólnie, nadają nowemu Volvo FH wyjątkowe właściwości jezdne.
- Ten samochód ciężarowy wyznacza nowy standard pod względem stateczności kierunkowej i trzymania się drogi podczas pokonywania zakrętów. Jazda w pełni załadowanym zestawem drogowym z tak doskonałą precyzją i poczuciem bezpieczeństwa robi naprawdę niesamowite wrażenie. Dzięki rzeczywiście imponującej dokładności prowadzenia, na łuku drogi pojazd utrzymuje wyznaczony kurs bez konieczności wprowadzania dodatkowych korekt kołem kierownicy - mówi Martin Palming o nowej technologii, która początkowo będzie dostępna w pojazdach z kierownicą po lewej stronie.
Największe korzyść z posiadania w swoim pojeździe IFS i zębatkowej przekładni kierowniczej odniosą kierowcy często pokonujący duże odległości, zwłaszcza na krętych lub wąskich drogach, gdzie rozwiązanie to jest klasą samą dla siebie.
- IFS jest dla tych, którzy oczekują czegoś więcej, którzy zadowalają się tylko tym, co najlepsze - mówi Martin Palming.
- Volvo FH bez IFS będzie numerem jeden na rynku pod względem komfortu i właściwości jezdnych. Natomiast Volvo FH z IFS to już po prostu pełnia szczęścia. Osiągnięcie tego wymagało od nas wiele wysiłku - stwierdza Martin Palming.
Nowe Volvo FH zostanie wprowadzone na europejski rynek wiosną 2013 r.
Łącze do zdjęć i ilustracji:
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Lennart Pilskog,
Volvo Trucks Global Brand,
phone +46 70 3183422
e-mail: lennart.pilskog@volvo.com
Renata Stefańska,
PR Region CEE,
tel.: +48 22 383 45 59,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com