Trucks

Znakomite właściwości jezdne nowej serii Volvo FH

Jednymi z głównych priorytetów Volvo Trucks podczas prac nad nową serią FH były właściwości jezdne i komfort. Za sprawą zoptymalizowanego zawieszenia przedniego i tylnego, zwiększonej stateczności poprzecznej i udoskonalonego zawieszenia kabiny, nowe Volvo FH jest wyjątkowo komfortowe i doskonale trzyma się drogi. Cechy te jeszcze bardziej uwydatnia unikatowe, niezależne zawieszenie przednie.
Hällered_proving-ground

Zoptymalizowana geometria, ulepszenia w zawieszeniu przednim i tylnym, zwiększona stateczność boczna kabiny oraz wzajemnie zrównoważone charakterystyki tłumienia zawieszeń kabiny i podwozia. To właśnie te czynniki odpowiadają, zdaniem Stefana Axelssona, menedżera ds. właściwości jezdnych i komfortu jazdy w Volvo Trucks, za poprawę, o 50 procent, stateczności poprzecznej pojazdu, w porównaniu z poprzednią serią FH.

Większa precyzja

Udoskonalenia wprowadzone w podwoziu i kabinie polepszyły także stateczność kierunkową nowego Volvo FH.  Stateczność kierunkowa, w połączeniu ze statecznością poprzeczną, daje kierowcy poczucie precyzji i kontroli, co czyni jazdę mniej męczącą.

- Nowy samochód ciężarowy jest stabilny i przewidywalny na drodze.  Także reakcje układu kierowniczego są doskonałe - koło kierownicy pozwala dokładnie wyczuć nawet najmniejsze ruchy pojazdu.  Ponadto, nowa funkcja regulacji kolumny kierownicy pozwala każdemu kierowcy, bez względu na posturę, zająć najwygodniejszą dla siebie pozycję za kierownicą - relacjonuje Stefan Axelsson. 

Kierowalność i stateczność poprzeczna oddziałują - bezpośrednio - na kierowcę oraz - pośrednio - na rentowność firmy transportowej. 

- W lepszym samochodzie ciężarowym kierowca mniej się męczy, dzięki czemu jego styl jazdy staje się bardziej płynny.  Czujny kierowca jeździ bezpieczniej i lepiej wykonuje swoją pracę, niezależnie, czy ma tylko prowadzić pojazd, czy także spotykać się z klientami.

Niezależne zawieszenie przednie - światowa nowość

Nowe Volvo FH to również pierwszy na świecie samochód ciężarowy z niezależnym zawieszeniem przednim, IFS,oraz zębatkową przekładnią kierowniczą - dwie nowe cechy zapewniające radykalną poprawę właściwości jezdnych. 

- W przypadku IFS każde z przednich kół posiada indywidualne zawieszenie - ruchy jednego koła nie oddziałują na drugie.  Rezultatem jest większa płynność i stabilność jazdy - mówi Martin Palming, menedżer produktu w Volvo Trucks. 

Niezależne zawieszenie przednie jest od dawna stosowane w samochodach osobowych, a od pewnego czasu także w autobusach.  IFS polepsza zarówno komfort, jak i stateczność pojazdu - obejrzyj film przedstawiający technologię, która się za tym kryje:  http://www.youtube.com/watch?v=WpKEqssnuTQ

Lepsze wyczucie drogi

Zębatkowa przekładnia kierownicza to także rozwiązanie zapożyczone z samochodów osobowych. W porównaniu z konwencjonalną przekładnią kierowniczą, przekładnia zębatkowa zapewnia bardziej bezpośrednie sprzężenie między kołem kierownicy a kołami jezdnymi.  Dzięki temu kierowca ma lepsze wyczucie drogi. 

Obydwa te nowe rozwiązania, zastosowane wspólnie, nadają nowemu Volvo FH wyjątkowe właściwości jezdne. 

- Ten samochód ciężarowy wyznacza nowy standard pod względem stateczności kierunkowej i trzymania się drogi podczas pokonywania zakrętów.  Jazda w pełni załadowanym zestawem drogowym z tak doskonałą precyzją i poczuciem bezpieczeństwa robi naprawdę niesamowite wrażenie. Dzięki rzeczywiście imponującej dokładności prowadzenia, na łuku drogi pojazd utrzymuje wyznaczony kurs bez konieczności wprowadzania dodatkowych korekt kołem kierownicy - mówi Martin Palming o nowej technologii, która początkowo będzie dostępna w pojazdach z kierownicą po lewej stronie.

Najlepsze na rynku

Największe korzyść z posiadania w swoim pojeździe IFS i zębatkowej przekładni kierowniczej odniosą kierowcy często pokonujący duże odległości, zwłaszcza na krętych lub wąskich drogach, gdzie rozwiązanie to jest klasą samą dla siebie. 

- IFS jest dla tych, którzy oczekują czegoś więcej, którzy zadowalają się tylko tym, co najlepsze - mówi Martin Palming. 

- Volvo FH bez IFS będzie numerem jeden na rynku pod względem komfortu i właściwości jezdnych.  Natomiast Volvo FH z IFS to już po prostu pełnia szczęścia.  Osiągnięcie tego wymagało od nas wiele wysiłku - stwierdza Martin Palming.

Nowe Volvo FH zostanie wprowadzone na europejski rynek wiosną 2013 r. 

Łącze do zdjęć i ilustracji:

http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:19752,Volvo+Trucks:19802,Volvo+Trucks:19768,Volvo+Trucks:19769,Volvo+Trucks:19770,Volvo+Trucks:19771,Volvo+Trucks:19762

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:

Lennart Pilskog,
Volvo Trucks Global Brand,
phone +46 70 3183422
e-mail: lennart.pilskog@volvo.com

Renata Stefańska,
PR Region CEE,
tel.: +48 22 383 45 59,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com