Łącznie, dostawy w Europie zamknęły się w styczniu na poziomie 2 961 pojazdów, co oznacza wzrost o 6% w stosunku rok do roku. W Europie Zachodniej, w wyniku utrzymującej się niepewności co do sytuacji gospodarczej, wielkość dostaw obniżyła się o 3%.
Na rynku rosyjskim, w porównaniu ze styczniem 2011 r., popyt utrzymywał się na korzystnym poziomie - dostawy osiągnęły wielkość 285 szt. pojazdów (125 szt. w roku ubiegłym). W całej Europie Wschodniej styczniowe dostawy odnotowały wzrost o 39%.
Dostawy w Ameryce Południowej obniżyły się w styczniu o 18% do poziomu 1042 pojazdów, co jest wynikiem wprowadzenia, z dniem 1 stycznia 2012 roku, bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, co przełożyło się na niższy popyt i konieczność dostosowania wielkości produkcji do jego poziomu.
W Ameryce Północnej, styczniowe dostawy wzrosły o 15%, osiągając poziom 1582 szt. pojazdów, pomimo odnotowania opóźnień w części dostaw, co spowodowane było przez wadliwe komponenty dostarczone do Volvo i kilku innych północnoamerykańskich producentów. Szacuje się, że fakt ten znajdzie swoje odzwierciedlenie również w wielkości lutowych dostaw, z poprawą sytuacji po tym okresie.
Zasadniczy popyt utrzymuje się na dobrym poziomie i jest generowany głównie przez potrzebę wymiany starzejącej się populacji pojazdów długodystansowych. Volvo zdobywa wielu nowych klientów, dzięki ekonomice paliwowej i osiągom firmowych jednostek napędowych w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-shift.
Dostawy w poszczególnych regionach:
Dostarczone sztuki |
Volvo Trucks |
Zmiana |
|
Volvo Trucks |
2012 |
2011 |
|
Europa |
2 961 |
2 805 |
6% |
Europa Zachodnia |
2 168 |
2 233 |
-3% |
Europa Wschodnia |
793 |
572 |
39% |
Ameryka Północna |
1 582 |
1 376 |
15% |
Ameryka Południowa |
1 042 |
1 264 |
-18% |
Azja |
914 |
874 |
5% |
Pozostałe rynki |
323 |
184 |
76% |
Łącznie Volvo Trucks |
6 822 |
6 503 |
5% |
Segment średni (7-16t) |
139 |
130 |
7% |
Segment ciężki (>16t) |
6 683 |
6 373 |
5% |
Łącznie Volvo Trucks |
6 822 |
6 503 |
5% |