Łącznie, dostawy w Europie zamknęły się w styczniu na poziomie 2 961 pojazdów, co oznacza wzrost o 6% w stosunku rok do roku. W Europie Zachodniej, w wyniku utrzymującej się niepewności co do sytuacji gospodarczej, wielkość dostaw obniżyła się o 3%.
Na rynku rosyjskim, w porównaniu ze styczniem 2011 r., popyt utrzymywał się na korzystnym poziomie - dostawy osiągnęły wielkość 285 szt. pojazdów (125 szt. w roku ubiegłym). W całej Europie Wschodniej styczniowe dostawy odnotowały wzrost o 39%.
Dostawy w Ameryce Południowej obniżyły się w styczniu o 18% do poziomu 1042 pojazdów, co jest wynikiem wprowadzenia, z dniem 1 stycznia 2012 roku, bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, co przełożyło się na niższy popyt i konieczność dostosowania wielkości produkcji do jego poziomu.
W Ameryce Północnej, styczniowe dostawy wzrosły o 15%, osiągając poziom 1582 szt. pojazdów, pomimo odnotowania opóźnień w części dostaw, co spowodowane było przez wadliwe komponenty dostarczone do Volvo i kilku innych północnoamerykańskich producentów. Szacuje się, że fakt ten znajdzie swoje odzwierciedlenie również w wielkości lutowych dostaw, z poprawą sytuacji po tym okresie.
Zasadniczy popyt utrzymuje się na dobrym poziomie i jest generowany głównie przez potrzebę wymiany starzejącej się populacji pojazdów długodystansowych. Volvo zdobywa wielu nowych klientów, dzięki ekonomice paliwowej i osiągom firmowych jednostek napędowych w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-shift.
Dostawy w poszczególnych regionach:
Dostarczone sztuki | Volvo Trucks | Zmiana | |
Volvo Trucks | 2012 | 2011 | |
Europa | 2 961 | 2 805 | 6% |
Europa Zachodnia | 2 168 | 2 233 | -3% |
Europa Wschodnia | 793 | 572 | 39% |
Ameryka Północna | 1 582 | 1 376 | 15% |
Ameryka Południowa | 1 042 | 1 264 | -18% |
Azja | 914 | 874 | 5% |
Pozostałe rynki | 323 | 184 | 76% |
Łącznie Volvo Trucks | 6 822 | 6 503 | 5% |
Segment średni (7-16t) | 139 | 130 | 7% |
Segment ciężki (>16t) | 6 683 | 6 373 | 5% |
Łącznie Volvo Trucks | 6 822 | 6 503 | 5% |