Trucks

Polska

×

„Nasza najoszczędniejsza seria samochodów ciężarowych w historii”

| 2 minuty czytania | 2 minuty czytania
Dzięki oszczędnym układom napędowym i konfiguracjom podwozia nowe pojazdy Volvo Trucks umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Nowe samochody ciężarowe wpisują się także w długoterminowe działania prowadzące do zerowej emisji spalin.
Tomas Thuresson, dyrektor ds. komercjalizacji, stoi przed nowym Volvo FH z I-Save
Tomas Thuresson, dyrektor ds. komercjalizacji o nowej ofercie Volvo Trucks

Czego Klienci mogą oczekiwać od tych nowych samochodów ciężarowych w kwestii zużycia paliwa?
„Mogą się spodziewać naszych najbardziej paliwooszczędnych samochodów ciężarowych. Paliwo stanowi około jednej trzeciej kosztów przewoźników, dlatego nadal dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć nowe sposoby zmniejszania zużycia paliwa w naszych pojazdach. W efekcie zużycie paliwa i emisja CO2 typowego długodystansowego samochodu ciężarowego Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostały zmniejszone o ponad 20 procent od lat 90. XX wieku. Na przykład najnowsze silniki Euro 6 step D w nowej ofercie zawierają wiele udoskonaleń zwiększających sprawność, w tym olej typu VDS-5 o niskiej lepkości i nowe pierścienie olejowe tłoków obniżające zużycie paliwa. Nowe technologie, takie jak I-See wykorzystująca mapę i funkcja wolnego wybiegu I-Roll, wykorzystują energię kinetyczną samochodu ciężarowego, aby jeszcze bardziej oszczędzać paliwo”.

Jak można wyspecyfikować te pojazdy, aby zapewnić dodatkowe oszczędności paliwa?
„Nowe Volvo FHFH16FM i FMX można zmodyfikować pod kątem wielu zastosowań, aby umożliwić istotne dodatkowe oszczędności paliwa i emisji CO2. W przypadku przewozów długodystansowych nowe Volvo FH z I-Save łączy silnik D13TC z pakietem funkcji i może zapewnić oszczędność paliwa (ropa i AdBlue) nawet o siedem procent.* Jednocześnie zarówno Volvo FH, jak i FM są dostępne w wersjach LNG. W tych wersjach można osiągnąć nawet 20-procentową redukcję emisji CO2 i kosztów paliwa. Przy zastosowaniu bio-LNG emisja jest praktycznie zerowa”.

Dlaczego Volvo Trucks wprowadza serię pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, biorąc pod uwagę wszystkie postępy w dziedzinie paliw alternatywnych?
„Każdy rodzaj paliwa, od elektryczności po LNG, biogaz i olej napędowy ma swoje szczególne zalety, a także słabe punkty i jest odpowiedni do różnych rodzajów zadań transportowych. Myślę więc, że przez wiele lat będziemy korzystać równolegle z różnych źródeł energii i układów napędowych. Jednocześnie z rozwojem alternatyw, Volvo Trucks stale wprowadza innowacje, aby maksymalnie zwiększyć efektywność naszych samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Na przykład najnowsze Volvo FH z I-Save, które wykorzystuje unikalną technologię Turbocompound, zdecydowanie dowodzi, że w kwestii efektywności paliwowej możemy jeszcze wiele osiągnąć”.

Jak wpływa to na realizację długoterminowej wizji Volvo dotyczącej zerowej emisji spalin?
„Jesteśmy w okresie przejściowym, w którym jako społeczeństwo od dekad zależne od ropy naftowej, przechodzimy na alternatywy zużywające mniej zasobów i odnawialne. Zarówno dążenie do efektywności energetycznej, jak i rozwój paliw alternatywnych istotnie przyczyniają się do realizacji wizji zerowych emisji”.

FAKTY
Volvo FH z I-Save
Łączy nowy silnik D13TC z pakietem funkcji, zapewniając nawet siedmioprocentową oszczędność kosztów paliwa.*

Napędzany gazem silnik LNG
Volvo FH LNG i Volvo FM LNG mogą być napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG), co zmniejsza emisję CO2 nawet o 20 procent w porównaniu z olejem napędowym, lub bio-LNG, co zmniejsza emisję CO2 nawet o 100 procent. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

Ciekły gaz ziemny (LNG)
LNG jest wytwarzany z gazu ziemnego, paliwa kopalnego. Chłodzenie gazu do niskich temperatur powoduje jego skroplenie do celów transportu lub magazynowania.

Bio-LNG
Bio-LNG, zwany także skroplonym biogazem (LBG), jest biopaliwem wytwarzanym w drodze przetwarzania płynnych odpadów organicznych. Biogaz powstaje, gdy substancja biologiczna ulega rozpadowi. Następnie gaz jest schładzany do niskich temperatur.

*Dane dotyczące poprawy ekonomiki paliwowej oblicza się, porównując koszty oleju napędowego oraz AdBlue w przypadku silnika D13TC Euro 6 Step D z pakietem dla transportu długodystansowego (I-Save) z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 Step D bez takiego pakietu. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie kierowcy, korzystanie z tempomatu, dane techniczne pojazdu, ładunek pojazdu, faktyczna topografia, konserwacja pojazdu i warunki pogodowe.