Im większa pojemność akumulatora, tym lepiej, prawda?

Ile można przejechać, zanim rozładują się akumulatory? Wiele często zadawanych pytań dotyczy zasięgu samochodów ciężarowych. Im dalej, tym lepiej, prawda?
Transport dystrybucyjny w miastach

„Pojazd musi mieć taki zapas energii, aby wystarczyła do obsługi całego obszaru działania. Absolutnie jednak nie ma potrzeby, aby jeździć z większą niż konieczna liczba akumulatorów” — mówi Anna Thordén, menedżer produktu w Volvo Trucks, w dziale elektromobilności. 

Dla miejskiego transportu często ważniejsza jest duża ładowność niż możliwość dalekiej jazdy. Typowy samochód ciężarowy wykorzystywany do dystrybucji w miastach rzadko przejeżdża więcej niż 200 km dziennie, a śmieciarki jeszcze mniej. Aby zachować odpowiednią równowagę między ładunkiem i zasięgiem, należy zoptymalizować pojemność akumulatora pod kątem indywidualnych potrzeb. Stanowi to podstawę efektywnego i ekonomicznego transportu, a jednocześnie umożliwia zmniejszenie oddziaływania na środowisko. 

„Nasi eksperci analizują dla każdego pojedynczego przypadku zadania transportowe, planowane trasy, topografię, żądaną ładowność i potrzeby w zakresie ładowania. Następnie proponujemy rozwiązanie spełniające potrzeby klienta w zakresie dostępności i produktywności. Dotyczy to całego samochodu ciężarowego włącznie z akumulatorami” — mówi Anna Thordén.

Ile można przejechać po jednokrotnym ładowaniu? Prosta odpowiedź brzmi: do 300 km*. Jednak najlepsza odpowiedź jest faktycznie pytaniem: ile musisz przejechać? 

* Volvo FL Electric do dystrybucji w miastach ma akumulator o pojemności 100–300 kWh.

Powiązane artykuły