25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks zawsze szuka nowych możliwości zwiększenia efektywności i wprowadzenia ekologicznych rozwiązań. Volvo FH LNG trafiło na rynek w 2017 r. Samochód ciężarowy o dużej ładowności zasilany gazem ziemnym lub biogazem. Samochody ciężarowe mogą emitować o 20–100 procent mniej CO2. Dzięki temu staje się możliwe jeszcze większe ograniczenie wpływu transportu – zarówno regionalnego, jak i długodystansowego – na środowisko.
24: Skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi (2016)
Dzięki nowym niskim biegom Volvo FH może ruszać na nierównej nawierzchni z jeszcze większym obciążeniem, a to pozwala kierowcy przyjmować więcej zleceń. Kiedy zaś kierowca wraca do bazy po rozładowaniu pojazdu, zawsze może znaleźć bieg, który ograniczy zużycie paliwa.
23: Podnośnik osi tandem (2015)
W wyniku działania sił tarcia i oporu toczenia każda oś napędowa znacznie zwiększa zużycie paliwa. Dzięki odłączeniu i podniesieniu niepotrzebnej w danym momencie osi napędowej można zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 4%, jadąc bez ładunku. Jest to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy po dostarczeniu ładunku wracają „na pusto”.
22: I-Shift Dual Clutch (2014)
Skrzynia biegów I-shift Dual Clutch zapewniła Volvo FH układ przenoszenia napędu rodem z samochodów wyścigowych. Dzięki temu można jeździć płynniej, szczególnie na nachyleniach.
21: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo (2013)
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo to nowe doświadczenie dla kierowcy. Dzięki określaniu zamiarów kierowcy 2000 razy na sekundę i kompensacji oporów nawierzchni i powietrza kierowanie wymaga znacznie mniej wysiłku. W efekcie zmniejsza się napięcie pleców i szyi kierowcy. Przy dużej prędkości Aktywny Układ Kierowniczy Volvo utrzymuje kierowcę precyzyjnie na kursie, zaś podczas manewrowania z małą prędkością zapewnia dodatkową siłę wspomagania bez względu na ciężar pojazdu.
20: IV generacja (2012)
W 2012 r. nowe Volvo FH ujrzało światło dzienne. Tym razem jeszcze bogatsze w funkcje pomagające kierowcy. Kabinę zyskała dodatkowy metr sześcienny, a okna powiększono, aby poprawić widoczność. Ulepszone podwozie zapewniło lepsze właściwości jezdne.
19: I-Park Cool (2012)
Volvo FH to w pełni wyposażone stanowisko pracy wraz z miejscem do wypoczynku. Dobry sen ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze, a dzięki zintegrowanej klimatyzacji I-Park Cool samochody ciężarowe Volvo wyznaczają nowy standard utrzymywania prawidłowej temperatury – także w nocy.
18: I-See (2012)
Oprogramowanie I-See sprawia, że Volvo FH korzysta z wiedzy o przejechanych drogach. Dzięki zgromadzonym informacjom oprogramowanie może zapewnić maksymalną oszczędność paliwa, stosując inteligentny tempomat na każdym zboczu i nachyleniu.
17: Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne (2012)
Volvo FH zapewnia kierowcom bezpieczeństwo od 1993 r. W 2012 r. firma Volvo Trucks wprowadziła Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne. Jest to funkcja czynnego bezpieczeństwa wykorzystująca radar i kamerę do identyfikacji pojazdów znajdujących się przed samochodem ciężarowym.
16: FH III generacja (2008)
W 2008 r. Volvo FH przeszło poważną modernizację. Wnętrze kabiny przeprojektowano, wyznaczając w ten sposób nowy standard komfortu kierowcy. Przód pojazdu stał się wyrazisty dzięki nowej kracie wlotu powietrza, zewnętrznej osłonie przeciwsłonecznej i reflektorom.
15: Układ monitorowania reakcji kierowcy (2008)
Volvo Trucks dba o bezpieczeństwo na drogach. W 2008 r. wprowadzono Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy. System wykrywa wszystkie nieskoordynowane ruchy na drodze. Jeżeli wykryje u kierowcy symptomy zmęczenia, włącza dźwiękowy i świetlny sygnał ostrzegawczy.
14: Układ Monitorowania Pasa Ruchu (2007)
Aby zapewnić kierowcy bezpieczeństwo, Układ Monitorowania Pasa Ruchu śledzi poziome oznakowanie drogi za pomocą kamery i emituje ostrzeżenie, jeżeli kierowca niechcący najedzie na linię.
13: Hamulec silnikowy Volvo+ (2006)
Kiedy w 1993 r. debiutował samochód ciężarowy Volvo FH, hamulec silnikowy Volvo był jedną z fascynujących funkcji. W 2006 r. system został zmodernizowany, a siła hamowania wzrosła o 25 procent. Dzięki temu zjazdy ze wzniesień nie powodują stresu, a obciążenie hamulców kół jest mniejsze.
12: II generacja FH (2001)
Druga generacja Volvo FH wyznaczyła nowy standard. Cieszący się wielką popularnością samochód ciężarowy został wyposażony w kolejne funkcje, które uczyniły go lepszym miejscem pracy dla kierowców i źródłem większych dochodów dla biznesu. Przeprojektowana kabina zyskała jeszcze lepszą aerodynamikę.
11: Electronic Stability Program (2001)
W 2001 r. firma Volvo Trucks wprowadziła pierwszy na świecie program stabilizacji stosowany zarówno w samochodach ciężarowych, jak i w zestawach z ciągnikiem siodłowym. W niebezpiecznych sytuacjach elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy interweniuje w mgnieniu oka, zmniejszając moc silnika oraz selektywnie uruchamiając hamulce poszczególnych kół samochodu ciężarowego i przyczepy.
10: Kabina pochłaniająca energię (2001)
Firma Volvo Trucks zawsze szuka nowych sposobów zwiększenia bezpieczeństwa. W przypadku kolizji kabina pochłaniająca energię przekazuje energię uderzenia do tyłu, pozostawiając wewnątrz przestrzeń pozwalającą przeżyć wypadek.
9: I-Shift (2001)
W 2001 r. Volvo FH wyposażono w skrzynię biegów I-Shift. Rewolucja w przekazywaniu napędu. Ten system przekazywania napędu zbudowano specjalnie pod kątem automatycznej zmiany biegów, czego nikt inny nie robił wcześniej do samochodów ciężarowych. W efekcie Volvo FH zyskało znaczną przewagę – kierowca mógł skupić się na ruchu drogowym, a jednocześnie uzyskiwać optymalne osiągi w przewozach długodystansowych.
8: Elektronicznie sterowany układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi (1999)
Wysoka wydajność jest ważna w przypadku wszystkich części samochodu ciężarowego. Dzięki elektronicznie sterowanemu układowi hamulcowemu z hamulcami tarczowymi reakcja na Volvo FH w 1999 r. była znakomita, a przy tym pojazd umożliwiał korzystanie z jeszcze większej liczby funkcji.
7: Zintegrowana osłona zabezpieczająca przed wjechaniem pod pojazd (1996)
Bezpieczeństwo jest ważne nie tylko dla osób w samochodzie ciężarowym. W przypadku czołowego zderzenia z samochodem osobowym Volvo FH pochłania część energii poprzez przemieszczanie się ku tyłowi. Firma Volvo Trucks wprowadziła tę funkcję na długo przedtem, zanim stała się ona obowiązująca.
6: Poduszka powietrzna (1995)
Firma Volvo wprowadziła poduszkę powietrzną kierowcy w 1995 r. jako pierwszy producent samochodów ciężarowych o dużej ładowności.
5: Silnik D12A (1993)
Silnik D12A dał Volvo FH świetną pozycję startową. Nowy silnik miał rewelacyjne osiągi. Miał jeden pompowtryskiwacz i cztery zawory na cylinder oraz wałek rozrządu w głowicy. Kiedy kierowcy przystąpili do testów, silnik był jedną z rzeczy, które naprawdę się wyróżniały.
4: Hamulec silnikowy Volvo (1993)
Hamulec silnikowy Volvo zapewnił Volvo FH znaczną siłę hamowania od samego początku. Ograniczył konieczność korzystania z hamulców kół i pozwolił osiągać większą średnią prędkość w górzystym terenie przy większym bezpieczeństwie.
3: Aerodynamika (1993)
Żaden inny samochód ciężarowy wcześniej nie został poddany tak wszechstronnym testom w tunelu aerodynamicznym jak Volvo FH, aby osiągnąć optymalne właściwości aerodynamiczne. W ten sposób poprawiły się osiągi pojazdu i zmniejszyło zużycie paliwa.
2: Kabina (1993)
Volvo FH skonstruowano pod kątem potrzeb kierowcy, co stanowiło główną zaletę pojazdu dostrzeżoną w momencie premiery. Kabinę zaprojektowano po niezliczonych testach z udziałem kierowców. Każda decyzja konstrukcyjna miała na celu realizację ich potrzeb. Przełożyło się to na wielkie wrażenie, jakie kabina zrobiła na rynku. Volvo FH było nie tylko pojazdem – było także miejscem do życia.
1: Podwozie (1993)
Samochód ciężarowy Volvo FH skonstruowano w ramach szerszego planu Volvo Trucks. Jednym z elementów, który zadecydował o znakomitych ocenach tego pojazdu, było jego nowe podwozie. Zostało zaprojektowane jako podstawa do dalszych działań innych inżynierów. W ten sposób umożliwiono stosowanie jednolitego i kreatywnego podejścia, a jednocześnie stworzono możliwości konstruowania przyszłych rewelacyjnych linii samochodów ciężarowych.