Trucks

Dane techniczne Volvo FMX

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FMX, ze szczegółami.

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

Silniki elektryczne do dużych obciążeń — moc/moment obrotowy

 

D11 — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D13 — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

Elektryczne​

Volvo FMX Electric

Wydajność

Do 330–490 kW (450–666 KM) mocy ciągłej

Zasięg​

Do 300 km

Czas ładowania (pełne naładowanie)

9,5 h AC (43 kW) 2,5 h DC (250 kW)

Pojemność akumulatora

180–540 kWh, 2–6 akumulatorów

  

Olej napędowy

D11

D13 

Poziom emisji spalin

Euro 6

Euro 6

 

Liczba cylindrów

6

6

 

Pojemność skokowa

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Skok tłoka

152 mm

158 mm

 

Średnica cylindra

123 mm

131 mm

 

Stopień sprężania

18.0:1

18.0:1

 

Zakres ekonomiczny

1000–1500 obr/min

900–1400 obr/min

 

Moc hamulca wydechowego

155 kW (2300 obr/min)

175 kW (2300 obr/min)

 

Moc hamulca silnikowego*

270 kW (2300 obr/min)

340 kW (2300 obr/min)

 

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe

2 pełnoprzepływowe

 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

35 l

35 l

 

Całkowita pojemność układu chłodzenia

22 l

24 l

 

 

   

*opcja

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm) Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy)

 

D11 330 KM (246 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1700 obr/min

330 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 877–1400 obr/min

1600 Nm

  
 

D11 380 KM (279 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1700 obr/min

380 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 938–1400 obr/min

1800 Nm

  
 

D11 430 KM (317 kW)

   
 

Moc maks. przy 1700 obr/min

430 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1008–1400 obr/min

2050 Nm

  
 

D11 460 KM (338 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1700 obr/min

460 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min

2200 Nm

  
 

D13 420 KM (309 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

420 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min

2100 Nm

  
 

D13 460 KM (338 kW)

   
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

460 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min

2300 Nm

  
 

D13 500 KM (368 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

500 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min

2500 Nm

  
 

D13 540 KM (397 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1458–1700 obr/min

540 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min

2600 Nm

  
     

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju. Można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi, ultraniskimi biegami pełzającymi i multiplikatorem biegów wstecznych.

Dane techniczne

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

AT2412

Bezpośredni

2400

44

AT2612

Bezpośredni

2600

100

ATO2612

Nadbieg

2600

100

    

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

SPO2812

Nadbieg

2800

80

    

Powertronic

W pełni automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną i chłodnicą oleju, zdolna do zmiany przełożeń pod obciążeniem. Zmianie biegu nie towarzyszy przerwa w przenoszeniu mocy. Skrzynia biegów Powertronic może być fabrycznie wyposażona w przystawkę odbioru mocy, zintegrowany zwalniacz i pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego.

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

PT2106

Bezpośredni

2100

44

PT2606

Bezpośredni

2600

60

    

Powertronic, wbudowane tryby jazdy

Ekonomiczny

Tryb ekonomiczny zapewniający optymalne zużycie paliwa. Zmiana biegów następuje przy najbardziej ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.

Dynamiczny

Pozwala na wykorzystanie pełnej mocy silnika. Zmiana biegu na wyższy lub niższy następuje przy wysokiej prędkości obrotowej silnika.

Typ

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

RSS1344C/E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3800

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

80

RSS1244B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

100

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

      

Zwolnica

RSH1365

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

2400

13

65

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

33

120

RTH3815

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

38

150

      

Przełożenia tylnych osi

Osie pojedyncze

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Osie podwójne

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 KM

D11 370 KM

D11 410 KM

D11 450 KM

D13 420 KM

D13 460 KM

D13 500 KM

D13 540 KM

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Przednia oś napędowa / skrzynka rozdzielcza

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Moment obrotowy

Przełożenie 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

Napędzane od silnika

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

PTER100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem łączącym do bezpośrednio mocowania wału pędnego.

PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.

PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.

PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

Elementy zewnętrzne i wewnętrzne

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.

Volvo FMX jest wyposażone w unikalne elementy wykończenia zewnętrznego, przystosowane do trudnych warunków użytkowania.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Podstawowa

Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Osłona przeciwsłoneczna w kolorze Lightning gray (jasnoszary). Chromowane reflektory. Zderzak stalowy lakierowany w kolorze szarym.

Volvo FMX jest dostępne z pięcioma różnymi wersjami wykończenia wnętrza, dostosowanymi do różnych potrzeb.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Wykończenie wnętrza z tkanin tekstylnych — Dynamic

Tekstylne wnętrze z nowoczesną kolorystyką i trwałymi materiałami w różnych odcieniach szarości i fioletu.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Winylowe i tekstylne wykończenia wnętrza — Robust

Wytrzymałe materiały winylowe i tekstylne w nowoczesnej kolorystyce pasującej do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Wykończenie wnętrza z weluru — Progressive

To welurowe wykończenie z miękkich tkanin oferuje nowoczesną kolorystykę i pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Wykończenie wnętrza ze skóry — Robust

Wnętrze z trwałych materiałów z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Wykończenie wnętrza ze skóry — Progressive

Wnętrze z trwałych materiałów z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Kabina dzienna

Kabina dzienna (FMX-DAY) zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 164 cm: 120 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Kabina dzienna z obniżonym dachem

Kabina dzienna z obniżonym dachem (FMX-LDAY) jest potrzebna w przypadku zastosowań górniczych, zabudów chłodniczych, pomp i żurawi. Wysokość wnętrza 148 cm: 104 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna

Kabina sypialna (FMX-SLP) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 164 cm: 120 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna z obniżonym dachem

Kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza 148 cm: 104 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Kabina Globetrotter

Kabina Globetrotter (FMX-HSLP) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób. Kabina ta jest wyższa i dysponuje dodatkową przestrzenią w schowkach. Wysokość wnętrza 201 cm: 157 cm licząc od pokrywy przedziału silnikowego.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Kabina załogowa

Kabina załogowa oferuje miejsca dla dodatkowych pasażerów, łącznie do 9 osób. Wysokość wnętrza 1590 mm.

Czteropunktowe zawieszenie kabiny

Do wyboru: sprężyny spiralne z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny spiralne z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.

 

Wloty powietrza

Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej.

 

Kolory kabin:

Wybieraj spośród około 650 kolorów.

 

Fotel kierowcy

Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Całkowity zakres wzdłużnej regulacji położenia wynosi 200 mm, a regulacji pionowej – 100 mm. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.

 

Fotel pasażera

Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Każdy wariant fotela można zamówić z dowolnym rodzajem tapicerki. Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek.

 

Leżanki

Leżanka dolna o wymiarach 70×200 cm. Komfortowy materac o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowym. Trzy warianty różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy. Dostępne są również dwie opcje nakładki na materac: poprawia komfort spania i ułatwia przygotowanie posłania. Leżanka górna komfortowa o wymiarach: 70×190 cm lub 60×190 cm (opcja dla kabiny Globetrotter).

Schowki wewnętrzne

Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zamykane żaluzjami i cztery kieszenie ISO, z których jedna jest zarezerwowana dla tachografu (dwie kieszenie ISO w kabinach z obniżonym dachem). Pod dolną leżanką w kabinie sypialnej i kabinie Globetrotter znajdują się dwa duże schowki, dostępne również z zewnątrz, i jeden duży (pojemność 44 l) dostępny po podniesieniu materaca i pokrywy. Ponadto w części sypialnej znajdziesz dwa schowki na czasopisma i małe przedmioty. W desce rozdzielczej znajdują się cztery otwarte kieszenie, mały schowek, schowek w kieszeni DIN, półka w kształcie kuwety i uchwyt na butelkę. Kabinę dzienną można wyposażyć w 60-litrowe schowki z żaluzjami przeznaczone na kaski, pojemniki z jedzeniem itd.

 

Schowki zewnętrzne

Za fotelami pasażera i kierowcy znajdują się schowki dostępne z zewnątrz.

 

Wywietrznik dachowy

Kabina może być wyposażona wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. Po wewnętrznej jego stronie znajduje się ażurowa roleta przeciwsłoneczna, pełniąca jednocześnie funkcję siatki przeciw owadom, gdy wywietrznik jest otwarty. Dostępny jest wywietrznik dachowy otwierany ręcznie lub elektrycznie (opcja). Dostępny jest również stalowy wywietrznik dachowy przeznaczony do prac budowlanych lub do trudnych zastosowań.

 

Kierownica

Dostępna w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) kierownicę można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Kierownica może być wyposażona w poduszkę powietrzną. Przyciski wbudowane w kierownicę umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wyświetlaczu dodatkowym.

 

Układ klimatyzacji

Oferowane są dwa warianty układu klimatyzacji, zależnie od indywidualnych wymagań:

  • Układ klimatyzacji sterowany ręcznie (MCC).
  • Układ klimatyzacji sterowany automatycznie (ECC/ECC2).

Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny.

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

Med

około 900 mm

High

około 1000 mm

X-High

około 1200 mm

XX-High

około 1240 mm

  

 

Pneumatyczne

Mech.

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

XX-high

-

10/20*

 

*Z podwójną osią przednią

FA-LOW

Niska oś przednia, przeznaczona do pojazdów ze średniej wysokości podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 9 ton.

FA-MED

Oś przednia średniej wysokości, przeznaczona do pojazdów ze średniej wysokości podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton.

FA-HIGH

Wysoka oś przednia, przeznaczona do pojazdów z wysokim (High) podwoziem, dop. nacisk do 10/20 ton.

FA-XHIGH

Bardzo wysoka oś przednia, przeznaczona do pojazdów z bardzo wysokim podwoziem, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton.

FA-XXHIGH

Przednia oś napędowa, dopuszczalny nacisk na oś do 10/20 ton.

Podwójna oś przednia – FA-HIGH/FA-XHIGH

Stosowana w konfiguracjach 8×2,8×4 i 10×4, dop. nacisk do 20 ton.

  

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Pozostałe osie

Oś pojedyncza

RAD-L90

4×2

Resory parab./półelipt.

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-GR

4×2

Pneumatyczne

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-G2

4×2/4×4

Pneumatyczne 

13 t

Zwolnice

 

RAD-G4

4×2

Pneumatyczne

12 t

Pojedyncza

 

RAD-L90

4×4

Resory parab./półelipt.

13 t

Zwolnice

 

Oś zespolona

RADT-GR

6×2/8×2

Pneumatyczne

19/20,5/22,5/23 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

RAPD-GR

6×2

Pneumatyczne

16/19/22 t

Pojed./zwoln.

Pchana (niekier. / skrętna ster.)

RAPD-G4

6×2

Pneumatyczne

16 t

Pojedyncza

Oś pchana (niekierowana)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Pneumatyczne

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Resory paraboliczne

20/21 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Resory parab./półelipt.

26/32 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Resory półeliptyczne

26/32 t

Zwolnice

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatyczne

17/21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RAPDT-BR

6×6

Resory paraboliczne

21 t

Zwolnice

 

RADDT-GR

8×2

Pneumatyczne

27/30/30,5/31,5/32 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.), wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Resory paraboliczne

38 t

Zwolnice

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatyczne

27/30,5/32/35 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Pneumatyczne

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

RADD-TR1

6x6/8x6

Resory parab./półelipt.

26 t

Zwolnice

 

      

Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa

Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1510 litrów (ciągnik siodłowy 4×2). W przypadku podwójnej osi przedniej EU6 wykonany z tworzywa zbiornik paliwa pomiędzy osiami.

Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 112 litrów. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Układ hamulcowy

Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

 

EBS medium

Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:

 

Rejestrator stanu EBS 

Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

 

Automatyczne przytrzymanie

Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymania utrzyma ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania, aby utrzymać samochód w miejscu do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę.

 

Analiza zużycia okładzin hamulcowych

Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach (dotyczy tylko hamulców tarczowych).

 

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego

Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Opcje dodatkowe:

Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:

 

Hamulec stabilizacyjny

Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

 

ESC (Układ Stabilizacji Toru Jazdy)

Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2-, 3-, 4- i 5-osiowych.

 

Światła hamowania awaryjnego

Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę. 

 

Zwalniacz hydrodynamiczny

Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Kierownica samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania. Obecnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, z wyjątkiem pojazdów z przednią osią napędową (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6). Dodatkowe aktywne funkcje kierowania, takie jak ustawienia osobiste i wskazówki dotyczące nadsterowności, sprawiają, że jazda jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza.

Automatyczny System Kontroli Trakcji (ATC)

W razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na przednią oś i odłącza go, gdy tylko warunki terenowe na to pozwalają, zapewniając tym samym oszczędność paliwa i lepszą zwrotność pojazdu. ATC jest standardowo oferowany we wszystkich modelach Volvo FMX z przednią osią napędową (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).

Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
 

Osie wleczone

Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.

Podnośnik osi podwójnej

Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. Podnośnik osi podwójnej jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 z zawieszeniem pneumatycznym (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

Karty danych

Dane — wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy, możesz pobrać karty danych Volvo FMX w formacie PDF.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.