|
D11K |
D13K |
G13C |
---|---|---|---|
Poziom emisji spalin |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Liczba cylindrów |
6 |
6 |
6 |
Pojemność skokowa |
10,8 dm3 |
12,8 dm3 |
12,8 dm3 |
Skok tłoka |
152 mm |
158 mm |
158 mm |
Średnica cylindra |
123 mm |
131 mm |
131 mm |
Stopień sprężania |
17:01 |
18:01 |
17:01 |
Zakres ekonomiczny |
1000–1500 obr/min |
950–1400 obr/min |
1000–1400 obr/min |
Moc hamulca wydechowego |
160 kW (2400 obr/min) |
200 kW (2300 obr/min) |
|
Moc hamulca VEB |
290 kW (2400 obr/min) |
||
VEB |
opcja |
||
Moc hamulca VEB+ |
375 kW (2300 obr/min) |
375 kW (2300 obr/min) |
|
Moc hamulca VEB+ |
opcja |
opcja |
|
Liczba filtrów oleju |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem |
36 l |
33 l |
33 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
36 l |
38 l |
39,5 l |
Maksymalnie co 150 000 km lub raz do roku – olej VDS4.
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm)
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy
Volvo FM zasilane gazem do zasilania silników.
|
Moment obrotowy |
Przełożenie |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D11K330 (245 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
330 KM |
Maks. moment obr. przy 877–1400 obr/min |
1600 Nm |
D11K380 (280 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
380 KM |
Maks. moment obr. przy 938–1400 obr/min |
1800 Nm |
D11K430 (317 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
430 KM |
Maks. moment obr. przy 1008–1400 obr/min |
2050 Nm |
D11K460 (339 kW) |
|
Maks. moment obr. przy 1700 obr/min |
460 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min |
2200 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
380 KM |
Maks. moment obr. przy 830–1400 obr/min |
1814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
420 KM |
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min |
2100 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
460 KM |
Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min |
2300 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
500 KM |
Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min |
2500 Nm |
Moc maks. wg EC 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1400–1800 obr/min |
420 KM |
Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min |
2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Moc maks. przy 1700–1800 obr/min |
460 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min |
2300 Nm |
G13C500 (368 kW) | |
Moc maks. przy 1400–1700 obr/min | 500 KM |
Maks. moment obr. przy 980–1404 obr/min | 2500 Nm |
Typ |
Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
AT2412G |
Bezpośredni | 2400 | 44 |
AT2612G |
Bezpośredni | 2600 | 100 |
ATO2612G |
Nadbieg | 2600 | 100 |
Typ |
Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 |
Nadbieg | 2800 | 80 |
Typ |
Rodzaj |
Przekładnia główna |
Maks. moment obr. (Nm) |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|||||
RSS1244 |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C/E |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2600 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2800 |
13 |
52 |
RSS1356 |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
80 |
RTS2310A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
100 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|||||
RSH1370F |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244 |
RSS1344C/E |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310 |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210 |
RTH3312 |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* |
2.50:1 |
2.06:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* |
2.64:1 |
2.17:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1 |
2.79:1 |
2.31:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1 |
3.10:1 |
2.47:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1 |
3.44:1 |
2.64:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
|
3.36:1 |
3.67:1 |
2.85:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.70:1 |
3.08:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
||||
4.11:1 |
3.40:1** |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
|||||
4.63:1 |
3.67:1** |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
|||||
5.29:1 |
4.11:1** |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
||||||
6.17:1 |
4.63:1 |
* Dla RSS1344E
** Dla RSS1370B
|
D11K330 |
D11K370 |
D11K410 |
D11K450 |
D13K420 |
D13K460 |
D13K500 |
G13C420 |
G13C460 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
|||||||||
AT2412F |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
AT2612F |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
ATO2612F |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
AT2812F |
|||||||||
ATO3112F |
|||||||||
ATO3512F |
|||||||||
I-Shift Dual Clutch |
|||||||||
SP02812 |
● |
● |
|||||||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną |
|||||||||
RSS1244 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
|
RSS1344C/E |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RSS1352A |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RSS1356 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RSS1370A/B |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RTS2370A |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RTS2310A |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół |
|||||||||
RSH1370F |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RTH2610F |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
RTH3210 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
||
RTH3312 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
||
RTH3815 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-F
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F
Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2
Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.