Trucks

Polska

×

DANE TECHNICZNE UKŁADU NAPĘDOWEGO — VOLVO FM

  • Silniki
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy

Silniki

 

D11K

D13K

G13C

Poziom emisji spalin

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Liczba cylindrów

6

6

6

Pojemność skokowa

10,8 dm3

12,8 dm3

12,8 dm3

Skok tłoka

152 mm

158 mm

158 mm

Średnica cylindra

123 mm

131 mm

131 mm

Stopień sprężania

17:01

18:01

17:01

Zakres ekonomiczny

1000–1500 obr/min

950–1400 1/min

1000–1400 obr/min

Moc hamulca wydechowego

160 kW (2400 1/min)

200 kW (2300 1/min)

 

Moc hamulca VEB

290 kW (2400 1/min)

   

VEB

opcja

   

Moc hamulca VEB+

 

375 kW (2300 1/min)

375 kW (2300 1/min)

Moc hamulca VEB+

 

opcja

opcja

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

36 l

33 l

33 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

36 l

38 l

39,5 l


 

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4.

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy.
LNG do zasilania silników

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

Moment obrotowy

Przełożenie

EPTT350

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1


*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D11K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D11K330 (245 kW)

 

Moc maks. przy 1600–1900 1/min

330 KM

Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

380 KM

Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min

1800 Nm

D11K430 (317 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

430 KM

Maks. moment obr. przy 1058–1400 1/min

2050 Nm

D11K460 (339 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

460 KM

Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min

2200 Nm



D13K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

 

D13K420 (309 kW)  
Moc maks. przy 1400–1800 1/min 420 KM
Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min 2100 Nm
D13K460 (345 kW)  
Moc maks. przy 1400–1800 1/min 460 KM
Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min 2300 Nm
D13K500 (368 kW)   
Moc maks. przy 1530–1800 1/min 500 KM 
Maks. moment obr. przy 980–1270 1/min 2500 Nm 

D13C — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min

420 KM

Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

460 KM

Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min

2300 Nm

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

I-Shift

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
AT2412F Bezpośredni 2400 44
AT2612F Bezpośredni 2600 100
ATO2612F Nadbieg 2600 100

 

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
SPO2812 Nadbieg 2800 80

Tylne osie

Typ

Konfiguracja

Przekładnia główna

Maks. moment obrotowy (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

         

RSS1244

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RSS1344C/E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

RSS1356

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

80

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

100

Osie ze zwolnicami w piastach kół

         

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

33

120

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

38

150

Przełożenia tylnych osi

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.64:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1

2.79:1

2.31:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1

3.10:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1

3.44:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

3.36:1

3.67:1

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

 

3.40:1**

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

 

3.67:1**

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

 

4.11:1**

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
       

6.17:1

4.63:1

         


* Dla RSS1344E
** Dla RSS1370B

Konfiguracje układu napędowego

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

G13C420

G13C460

                   

I-Shift

                 

AT2412F

AT2612F

ATO2612F

AT2812F

                 

ATO3112F

                 

ATO3512F

                 

I-Shift Dual Clutch

                 

SP02812

         

   

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

                 

RSS1244

 

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

                 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Napędzane od silnika

PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Napędzane od skrzyni biegów

PTR-F
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-FL/FH
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTRD-F
Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.

PTRD-D
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.

PTRD-D1
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.

PTRD-D2
Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

 

POZNAJ VOLVO FM

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.