| D11K | D13K | G13C |
---|---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | 6 |
Pojemność skokowa | 10,8 dm3 | 12,8 dm3 | 12,8 dm3 |
Skok tłoka | 152 mm | 158 mm | 158 mm |
Średnica cylindra | 123 mm | 131 mm | 131 mm |
Stopień sprężania | 17:01 | 18:01 | 17:01 |
Zakres ekonomiczny | 1000–1500 obr/min | 950–1400 obr/min | 1000–1400 obr/min |
Moc hamulca wydechowego | 160 kW (2400 obr/min) | 200 kW (2300 obr/min) | |
Moc hamulca VEB | 290 kW (2400 obr/min) | ||
VEB | opcja | ||
Moc hamulca VEB+ | 375 kW (2300 obr/min) | 375 kW (2300 obr/min) | |
Moc hamulca VEB+ | opcja | opcja | |
Liczba filtrów oleju | 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy | 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy | 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 36 l | 33 l | 33 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 36 l | 38 l | 39,5 l |
Maksymalnie co 150 000 km lub raz do roku – olej VDS4.
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm)
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy
Volvo FM zasilane gazem do zasilania silników.
| Moment obrotowy | Przełożenie |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D11K330 (245 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 330 KM |
Maks. moment obr. przy 877–1400 obr/min | 1600 Nm |
D11K380 (280 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 380 KM |
Maks. moment obr. przy 938–1400 obr/min | 1800 Nm |
D11K430 (317 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 430 KM |
Maks. moment obr. przy 1008–1400 obr/min | 2050 Nm |
D11K460 (339 kW) |
|
Maks. moment obr. przy 1700 obr/min | 460 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min | 2200 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D13K380 (279 kW) | |
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min | 380 KM |
Maks. moment obr. przy 830–1400 obr/min | 1814 Nm |
D13K420 (309 kW) | |
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 420 KM |
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min | 2100 Nm |
D13K460 (345 kW) | |
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 460 KM |
Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min | 500 KM |
Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min | 2500 Nm |
Moc maks. wg EC 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1400–1800 obr/min | 420 KM |
Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Moc maks. przy 1700–1800 obr/min | 460 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min | 2300 Nm |
G13C500 (368 kW) | |
Moc maks. przy 1400–1700 obr/min | 500 KM |
Maks. moment obr. przy 980–1404 obr/min | 2500 Nm |
Typ | Rodzaj | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS1244 | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 13 | 52 |
RSS1356 | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1370A/B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 80 |
RTS2310A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 100 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 33 | 120 |
RTH3815 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 38 | 150 |
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1356 | RSS1370A/B | RTS2370A | RTS2310 | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.50:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | ||
3.70:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | ||||
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | |||||
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | ||||||
6.17:1 | 4.63:1 |
* Dla RSS1344E
** Dla RSS1370B
| D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | G13C420 | G13C460 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | |||||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2812F | |||||||||
ATO3112F | |||||||||
ATO3512F | |||||||||
I-Shift Dual Clutch | |||||||||
SP02812 | ● | ● | |||||||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||||||||
RSS1244 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C/E | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1352A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1370A/B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2310A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | |||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3815 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-F
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F
Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2
Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.