Trucks

Polska

×

Dane techniczne podwozia Volvo FM

 

  • Wysokości podwozia
  • Dopuszczalny nacisk na oś przednią
  • Zawieszenie tylne
  • Wysokości sprzęgu siodłowego
  • Belki holownicze
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  •  

     

  • Siodła
  • Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
  • Podnośnik Osi Tandem
  • Osie wleczone
  • Osie pchane
  • Hamulce 
  •  

    Wysokości podwozia

    X-Low (ciągnik siodłowy)

    około 810 mm

    Poziom niski

    około 850 mm

    Med

    około 900 mm

    Poziom wysoki

    około 1000 mm

    Ekstrawysoki

    około 1200 mm

    Dopuszczalny nacisk na oś przednią (t)

     

    Pneumatyczne

    Mech.

    X-Low

    8

    Poziom niski

    8

    Med

    10/20*

    9

    Poziom wysoki

    10/20*

    10/20**

    Ekstrawysoki

    -

    10/20**



    * Z podwójną osią przednią (FAL20 on GRAS-GR)
    ** Z podwójną osią przednią (FAA20/FAA21)

    Zawieszenie tylne

     Typ

    Osie

    Zawieszenie

    Dopuszcz. nacisk na oś

    Przekładnia główna

    Osie pchane/wleczone

    Oś pojedyncza

             

    RAD-L90

    4×2

    Resory parab./półelipt.

    13 t

    Pojed./zwoln.

     

    RAD-GR

    4×2

    Pneumatyczne

    11,5/13 t

    Pojed./zwoln.

     

    RAD-G2

    4×2

    Pneumatyczne

    13 t

    Zwolnice

     

    RAD-G4

    4×2

    Pneumatyczne

    11,5/12 t

    Pojedyncza

     

    Oś zespolona

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    Pneumatyczne

    19/20,5/22,5/23 t

    Pojed./zwoln.

    Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

    RAPD-GR

    6×2

    Pneumatyczne

    19/19/22 t

    Pojed./zwoln.

    Pchana (niekier./skrętna ster.)

    RAPD-G4

    6×2

    Pneumatyczne

    16 t

    Pojedyncza

    Niekierowana oś pchana

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Resory paraboliczne

    20/21 t

    Pojed./zwoln.

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Resory parab./półelipt.

    23/26 t

    Pojed./zwoln.

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Półeliptyczne

    26/32 t

    Zwolnice

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    Resory paraboliczne

    38 t

    Zwolnice

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Pneumatyczne

    17/21/23/26 t

    Pojed./zwoln.

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Pneumatyczne

    27/33/36 t

    Pojed./zwoln.

    skrętna oś wleczona

    RAPDD-GR

    8×4

    Pneumatyczne

    27/30,5/32/35 t

    Pojed./zwoln.

    skrętna oś pchana

    RAPDT-GR

    8×2

    Pneumatyczne

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Pojed./zwoln.

    3 osie/skrętna ster. oś pchana i niekier. lub skrętna ster. oś wleczona

    Wysokości sprzęgu siodłowego

    Konfiguracja

    Podwozie

    Zawieszenie

    Wysokość ramy

    Wysokość siodła*

    Opony

    Min. wysokość sprzęgu**

    Nominalna wysokość jazdy**

    4×2

    X-Low

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    X-Low

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Poziom niski

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Med

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Med

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    High

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    High

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Low

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Med

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Med

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    High

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    Poziom wysoki

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    Poziom wysoki

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    * +60 mm – wysokość elementów montażowych.
    ** Wysokości orientacyjne.

    Belki holownicze
    Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

    Zbiorniki paliwa
    Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2). Zbiorniki LNG w rozmiarach 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) i 205 kg (495 l). W przypadku podwójnej osi przedniej EU6 wykonany z tworzywa zbiornik paliwa EU6 między przednimi osiami.

    Zbiorniki AdBlue
    Z tworzywa sztucznego. Pojemność od 32 do 100 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. 

    Siodła
    Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

    Układ hamulcowy
    Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

     

    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
    Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.
    Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią.
    Dodatkowe aktywne funkcje kierowania, takie jak ustawienia osobiste i wskazówki dotyczące nadsterowności, sprawiają, że jazda jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza.

    Podnośnik Osi Tandem
    Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona.
    Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

    Osie wleczone
    Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5, 10 lub 16 ton.

    Osie pchane
    Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.

    EBS Medium

    Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje.
    Rejestrator stanu EBS
    Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.
    Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
    Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.
    Analiza zużycia okładzin hamulcowych
    Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)
    Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
    Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

    Opcje dodatkowe

    Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:
    Hamulec Stabilizacyjny
    Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.
    Układ ESC (Electronic Stability Control)
    Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.
    Światła hamowania awaryjnego
    Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.
    Zwalniacz hydrodynamiczny
    Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

    PODOBA CI SIĘ? WYPRÓBUJ

    Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.