Belki holownicze
Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.
Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FL, ze szczegółami.
Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.
Wysokość | |
---|---|
Low | około 810–830 mm |
Med | około 860 mm |
High | około 950 mm |
X-High | około 960 mm |
XX-High* | około 1175 mm |
* Tylko dla Volvo FL 4×4
Pneumatyczne | Mech. | |
---|---|---|
Low | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Med | 4,5/5,0/5,8 t | |
High | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-high | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-high | 5,6 t |
Typ | Zawieszenie | Nośność osi | Przekładnia główna |
RAD - L80 | Mech. | 11,5 t | Pojedyncza |
RAD - KR | Pneumatyczne | 13 t | Pojedyncza |
RAD - A2V | Pneumatyczne | 10,5 t | Pojedyncza |
Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.
Zbiorniki paliwaDostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 80 do 300 l. Ponadto, dostępny jest zestaw dwóch połączonych zbiorników 215-litrowych – łączna pojemność 430 l. | Zbiorniki AdBlueZbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 l. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L). |
Hamulce Volvo FL są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.
EBS Medium Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje: | Zwalniacz hydrodynamiczny do skrzyń biegów AL306 Maks. przełożenie dynamiczne przekładni hydrokinetycznej (TC421) wynosi 1,77:1. |
Rejestrator stanu EBS Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool. | |
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca. | |
Analiza zużycia okładzin hamulcowych Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.) | |
Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg. |
Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:
Układ ESC (Electronic Stability Control) Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych. | Światła hamowania awaryjnego Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę. |
Zwalniacz hydrodynamiczny Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW. |
Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 |
Liczba cylindrów | 4 | 6 |
Pojemność skokowa | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Skok tłoka | 135 mm | 135 mm |
Średnica cylindra | 110 mm | 110 mm |
Stopień sprężania | 17.5:1 | 17.5:1 |
Zakres ekonomiczny | 1100–1800 obr/min | 1000–1700 obr/min |
Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min) | 80 kW | 120 kW |
Moc hamulca silnikowego (2800 obr/min) | – | 170 kW |
Liczba filtrów oleju | 1 | 1 |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 15 l | 20 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 13 l | 17 l |
Okres wymiany oleju Wymagania dotyczące paliwa | Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika Wersja dostosowana do zasilania biodieslem |
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.
D5K – Euro 6 moc / moment obrotowy Moc maks. wg: EC 582/2011 | |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min | 210 KM |
Maks. moment obr. przy 1100–1700 obr/min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min | 240 KM |
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min | 900 Nm |
D8K – Moc/moment obrotowy Moc maks. wg: EC 582/2011 | |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 250 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 280 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Moc maks. przy 2100 obr/min | 320 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min | 1200 Nm |
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6-biegowa automatyczna skrzynia biegów lub 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z trzema trybami jazdy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Typ | Rodzaj | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 1200 | 11 | 40 |
* Tylko dla Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Skrzynie biegów | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1140C | ● | ● |
Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.
Napędzane od silnika | Napędzane od skrzyni biegów |
PTER-DIN Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej. PTER1400 Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej. PTER100 Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej. | PTR-HF/FH/ZF Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa. PTR-HP/PH/ZF Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa. |
Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin
Kabina dziennaKabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza: 1605 mm. |
|
|
Zawieszenie kabiny Przednie zawieszenie kabiny ma ograniczony skok i ma postać z gumowej poduszki, zaś w zawieszeniu tylnym zastosowano sprężynę śrubową i amortyzator. | Ogrzewanie kabiny Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja). |
Kolory kabin Około 300 ustalonych odcieni. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych. | Schowki wewnętrzne Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zabezpieczone pokrywą lub siatką, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania. |
Fotel kierowcy Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek. | Sygnały dźwiękowe Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą. |
Fotel pasażera Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic. | Leżanka (kabina komfort) Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji są dostępne: poręcz zabezpieczająca przy leżance i czujnik dymu w kabinie. |
Leżanki Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji są dostępne: poręcz zabezpieczająca przy leżance i czujnik dymu w kabinie. | |
Schowki wewnętrzne Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zabezpieczone pokrywą lub siatką, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania. | |
Wywietrznik dachowy Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy uchylany o 50 mm, otwierany ręcznie lub elektrycznie. | |
Kierownica Kierownica ma średnicę 460 lub 500 mm, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Może być wyposażona w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie | |
Układ klimatyzacji Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja). | |
Tapicerka siedzeń Komfortowa tkanina tekstylna. | |
Tapicerka ścian Komfortowa tkanina tekstylna. | |
Data – wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FL w formacie PDF.