Trucks

Dane techniczne
Volvo FL

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FL, ze szczegółami.

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

Wysokości podwozia

 

 Wysokość
Lowokoło 810–830 mm
Medokoło 860 mm
Highokoło 950 mm
X-Highokoło 960 mm
XX-High*około 1175 mm

* Tylko dla Volvo FL 4×4

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (tony)

 PneumatyczneMech.
Low4,0/4,5 t4.2
Med 4,5/5,0/5,8 t
High 5,0/5,6/5,8/6,3 t
X-high7,1 t7,1/7,5 t
XX-high 5,6 t

Zawieszenie tylne

 

TypZawieszenieNośność osiPrzekładnia główna
RAD - L80Mech.11,5 tPojedyncza
RAD - KRPneumatyczne13 tPojedyncza
RAD - A2VPneumatyczne10,5 tPojedyncza

Belki holownicze

Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.

Zbiorniki paliwa

Zbiorniki paliwa

Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 80 do 300 l. Ponadto, dostępny jest zestaw dwóch połączonych zbiorników 215-litrowych – łączna pojemność 430 l.

Zbiorniki AdBlue

Zbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 l. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).

 

Układ hamulcowy

Hamulce Volvo FL są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.

EBS Medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:

Zwalniacz hydrodynamiczny do skrzyń biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów. Rozwija maksymalną moc hamowania 400 kW.

Maks. przełożenie dynamiczne przekładni hydrokinetycznej (TC421) wynosi 1,77:1.

Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.
 
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.
 
Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)
 
Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg.
 

 

 

Opcje dodatkowe

Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:

Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.
Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.
 Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

Silniki

 

D5K

D8K

Poziom emisji spalinEuro 6Euro 6

Liczba cylindrów

4

6

Pojemność skokowa

5,1 dm³

7,7 dm³

Skok tłoka

135 mm

135 mm

Średnica cylindra

110 mm

110 mm

Stopień sprężania

17.5:1

17.5:1

Zakres ekonomiczny

1100–1800 obr/min

1000–1700 obr/min

Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min)

80 kW

120 kW

Moc hamulca silnikowego (2800 obr/min)

170 kW

Liczba filtrów oleju

1

1

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

15 l

20 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

13 l

17 l

 

Okres wymiany oleju
Do 100 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.

Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1, moment obrotowy do 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju). 

Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D5K240 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

 


Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 Moment obrotowyPrzełożenie
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.

D5K – Euro 6

moc / moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

  
 

 

Silnik D5K – moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D5K210 (154 kW)

 

Moc maks. przy 2200 obr/min

210 KM

Maks. moment obr. przy 1100–1700 obr/min

800 Nm

D5K240 (177 kW)

 

Moc maks. przy 2200 obr/min

240 KM

Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

900 Nm

  

D8K – Moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

 
 

 

D8K – Moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D8K250 (184 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

250 KM

Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

280 KM

Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

1050 Nm

D8K320 (235 kW) 
Moc maks. przy 2100 obr/min320 KM
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min1200 Nm

Manualne skrzynie biegów

Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

ZTO1006

6

1050

32.5

ZTO1109

9

1200

44

STO8006

6

850

24

 

Automatyczne skrzynie biegów

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów lub 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z trzema trybami jazdy.

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AL306

6

1600

36

8AP12008120036

 

Osie tylne

Typ

Rodzaj

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś
(tony)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

 

 

 

 

 

RSS0819A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

950

8.5

19

RSS1125A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

1050

11.5

25

RSS1132A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

1050

11.5

32.5

RSS1344C

Oś pojedyncza

Hipoidalna26001344

Osie ze zwolnicami w piastach kół

 

 

 

 

 

RSH1140C*

Oś pojedyncza 

Hipoidalna

1200

11

40

* Tylko dla Volvo FL 4×4

 

Przełożenia tylnych osi

RSS0819A

RSS1125A

RSS1132A

RSH1140C

RSS1344C

3.31:1

3.58:1

3.78:1

5.86:1

3.70

3.58:1

3.73:1

4.13:1

6.31:1

4.11

3.73:1

3.90:1

4.50:1

 

4.63

3.91:1  

4.11:1

5.14:1

 

5.29:1

4.10:1

4.33:1

5.67:1

 

6.17:1

4.30:1

4.63:1

6.17:1

 

 

4.56:1

4.88:1

 

 

 

4.88:1

5.13:1

 

 

 

5.13:1

5.29:1

 

 

 

5.29:1

5.57:1

 

 

 

5.57:1

5.86:1

 

 

 

5.86:1

 

 

 

 

 

Konfiguracje układu napędowego

 D5K210D5K240D8K250D8K280D8K320
Skrzynie biegów     
8AP1200
AL306   
STO8006    
ZTO1006  
ZTO1109   
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną     
RSS0819A   
RSS1125A 
RSS1132A 
RSS1344C   
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół     
RSH1140C   

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

 

Napędzane od silnika

Napędzane od skrzyni biegów

PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-HF/FH/ZF
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-HP/PH/ZF
Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.

 

Kabina

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin

    

Kabina dzienna

Kabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza: 1605 mm.


Krótka kabina sypialna

Krótka kabina sypialna oferuje dodatkową przestrzeń, którą można wyposażyć w jedną leżankę lub wykorzystywać jako biuro z dodatkowymi schowkami. Wysokość wnętrza: 1605 mm.


Kabina załogowa

Kabina załogowa oferuje miejsca dla dodatkowych pasażerów, łącznie do 7 osób. Wysokość wnętrza: 1605 mm.

 
 

Zawieszenie kabiny
Przednie zawieszenie kabiny ma ograniczony skok i ma postać z gumowej poduszki, zaś w zawieszeniu tylnym zastosowano sprężynę śrubową i amortyzator.
Ogrzewanie kabiny
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
Kolory kabin
Około 300 ustalonych odcieni. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych.
Schowki wewnętrzne
Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zabezpieczone pokrywą lub siatką, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania.
Fotel kierowcy
Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek.
Sygnały dźwiękowe
Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą.
Fotel pasażera
Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic.
Leżanka (kabina komfort)
Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji są dostępne: poręcz zabezpieczająca przy leżance i czujnik dymu w kabinie.
Leżanki
Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji są dostępne: poręcz zabezpieczająca przy leżance i czujnik dymu w kabinie.
 
Schowki wewnętrzne
Kabina ma wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki zabezpieczone pokrywą lub siatką, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania.
 
Wywietrznik dachowy
Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy uchylany o 50 mm, otwierany ręcznie lub elektrycznie.
 
Kierownica
Kierownica ma średnicę 460 lub 500 mm, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Może być wyposażona w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie
 
Układ klimatyzacji
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
 
Tapicerka siedzeń
Komfortowa tkanina tekstylna.
 
Tapicerka ścian
Komfortowa tkanina tekstylna.
 
  

Karty danych technicznych

Data – wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FL w formacie PDF.

  • FL Rigid
FL Rigid

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.