Belki holownicze
Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.
Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FE, ze szczegółami.
Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu
tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.
Low | około 880 mm |
Med | około 950 mm |
High | około 1050 mm |
Pneumatyczne | Resory paraboliczne | |
---|---|---|
Low | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
High | 7.1/7.5/8 | 9 |
Typ | Osie | Zawieszenie | Dopuszcz. nacisk na oś | Przekładnia główna | Osie pchane/wleczone |
---|---|---|---|---|---|
Oś pojedyncza |
|
|
|
|
|
RAD-L90 | 4x2 | Resory parab./parab. typu „S” | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
RAD-KR | 4x2 | Pneumatyczne | 13 t | Pojed./zwoln. |
|
Oś zespolona |
|
|
|
|
|
RADT-KR | 6x2 | Pneumatyczne | 19/20 t | Pojed./zwoln. | Oś wleczona (niekier. / skrętna ster.) |
RADD-BR | 6x4 | Resory paraboliczne | 23 t | Pojed./zwoln. |
|
Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.
Zbiorniki paliwa | Zbiorniki AdBlue |
Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm. | Tworzywo sztuczne, pojemność 32 litry. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. |
Osie przednie | Osie wleczone |
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 t. | Dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Nośność osi: 6,7, 7,1, 7,5 lub 10,5 tony. |
Konfiguracja | Podwozie | Zawieszenie | Wysokość ramy | Wysokość siodła* | Opony | Min. wysokość sprzęgu** | Nominalna wysokość jazdy** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60R22.5 | 992 | 1097 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80R22.5 | 1103 | 1208 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70R22.5 | 1086 | 1191 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80R22.5 | 1114 | 1219 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80R22.5 | 1063 | 1168 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70R22.5 | 1049 | 1154 |
** Wysokości orientacyjne.
Otwory w ramie do montażu zabudowy Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów. | Siodła Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy. |
Przygotowanie do montażu żurawia Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. | |
Przygotowanie do montażu żurawia Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE. |
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje,
większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji.
Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne
opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.
EBS Medium Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje: | Zwalniacz hydrauliczny Zwalniacz hydrauliczny do skrzyni biegów AL306. Kompaktowy, zintegrowany zwalniacz hydrauliczny jest zamontowany na skrzyni biegów i zapewnia opóźnienie momentu hamowania wynoszące 1490 Nm. |
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca. | |
Układ ESC (Electronic Stability Control) Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych. |
Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.
| D8K | G9K320 |
---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 |
Liczba cylindrów | 6 | 6 |
Pojemność skokowa | 7,7 dm3 | 8,9 dm3 |
Skok tłoka | 135 mm | 144,5 mm |
Średnica cylindra | 110 mm | 114 mm |
Stopień sprężania | 17.5:1 | 12:01 |
Zakres ekonomiczny | 1000–1700 obr/min | 1200–1700 obr/min |
Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min) | 120 kW (2800 obr/min) | - |
Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min) | 170 kW (2800 obr/min) | - |
Liczba filtrów oleju | 1 | 2 |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 25,5 l | 27,6 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 17 l | 12,4 l |
Okres wymiany oleju Wymagania dotyczące paliwa | Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika Wersja dostosowana do zasilania biodieslem |
Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.
D8K – MOC /MOMENT OBROTOWYMoc maks. wg: EC 582/2011 |
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 250 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 280 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min | 320 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min | 1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min | 350 KM |
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min | 1400 Nm |
G9K320 – MOC / MOMENT OBROTOWYMoc maks. wg: EC 582/2011 |
G9K320 |
|
---|---|
Moc maks. przy 2000–2100 obr/min | 320 KM (239 kW) |
Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min | 1356 Nm |
12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny, przystawkę odbioru mocy i chłodnicę oleju.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AT2412G | Bezpośredni | 2400 | 44 |
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów.
Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i
odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.
Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca
i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały
zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na
tablicy rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Typ | Rodzaj | Przekładnia główna | Maks. moment obr. (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (tony) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|
|
|
|
|
RSS1344E | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 70 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|
|
|
|
|
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180C | Oś podwójna | Hipoidalna | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Skrzynie biegów | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy
niezależnych oraz zależnych od
sprzęgła.
Napędzane od silnika | Napędzane od skrzyni biegów |
PTER-DIN Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej. | PTR-HF/FH/ZF Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa. |
PTER1400 Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej. | PTR-HP/PH/ZF Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa. |
PTER100 Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej. | PTRD-D1D Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym. |
Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad
podłożem i wyposażeniu kabin.
Kabina dziennaKabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 1600 mm, szerokość 2300 mm. | Krótka kabina sypialnaKrótka kabina sypialna oferuje dodatkową przestrzeń, którą można wyposażyć w jedną leżankę lub wykorzystywać jako biuro z dodatkowymi schowkami. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2000 mm, szerokość 2300 mm. | Kabina sypialnaKabina sypialna z leżanką dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm. |
Kabina niskowejściowaKabina niskowejściowa z nisko położonym stopniem wejściowym i wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa fotelami nawet dla trzech pasażerów. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm. Oferowana ze składanymi drzwiami pasażera. |
Zawieszenie kabiny Zawieszenie mechaniczne z przodu i z tyłu: sprężyna śrubowa i amortyzator. Pneumatyczne zawieszenie z przodu i z tyłu: miechy pneumatyczne. | Ogrzewanie kabiny Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja). |
Fotel kierowcy Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek. | Schowki wewnętrzne Wewnątrz kabiny znajduje się wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania. |
Fotel pasażera Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic. | Sygnały dźwiękowe Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą. |
Kolory kabin Około 300 ustalonych odcieni. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych. | Leżanka Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji jest dostępna poręcz zabezpieczająca przy leżance. |
Kierownica Kierownica ma średnicę 460 lub 500 mm, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Może być wyposażona w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie. | Kabina niskowejściowa Kabina FE niskowejściowa zapewnia łatwy dostęp dzięki drzwiom otwieranym pod kątem 90 stopni. Występuje w dwóch wersjach z płaską podłogą lub tunelem silnika. Doskonała widoczność dla kierowcy i oczywiście, jak zawsze w przypadku Volvo – bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie. |
Układ klimatyzacji Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja). | |
Wywietrznik dachowy Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. szklany lub stalowy. Dostępny jest wywietrznik otwierany ręcznie lub elektrycznie. | |
Tapicerka siedzeń Komfortowa tkanina tekstylna. | |
Tapicerka ścian Komfortowa tkanina tekstylna. |
Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FE w formacie PDF.