Trucks

Volvo FE
– dane techniczne

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FE, ze szczegółami.

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu
tylnym, wysokości sprzęgu, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

Wysokości podwozia

Low

około 880 mm

Med

około 950 mm

High

około 1050 mm

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (tony)

 PneumatyczneResory paraboliczne
Low7.1/7.5/89
Med7.1/7.5/89
High7.1/7.5/89

Zawieszenie tylne

Typ

Osie

Zawieszenie 

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna 

Osie pchane/wleczone 

Oś pojedyncza 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Resory parab./parab. typu „S”

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-KR 

4x2 

Pneumatyczne 

13 t

Pojed./zwoln.

 

Oś zespolona 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Pneumatyczne 

19/20 t

Pojed./zwoln.

Oś wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RADD-BR 

6x4 

Resory paraboliczne 

23 t

Pojed./zwoln.

 

Belki holownicze

Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.

Zbiorniki paliwa

Zbiorniki paliwaZbiorniki AdBlue
Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.Tworzywo sztuczne, pojemność 32 litry. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. 

Osie przednieOsie wleczone
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 t.Dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Nośność osi: 6,7, 7,1, 7,5 lub 10,5 tony.

Wysokości sprzęgu siodłowego

KonfiguracjaPodwozieZawieszenieWysokość ramyWysokość siodła*OponyMin. wysokość sprzęgu**Nominalna wysokość jazdy**
4×2       
 MedRAD-KR266150315/60R22.59921097
 MedRAD-KR266185295/80R22.511031208
 MedRAD-KR266185315/70R22.510861191
 MedRAD-KR266185315/80R22.511141219
 MedRAD-KR266150295/80R22.510631168
 MedRAD-KR266150315/70R22.510491154

** Wysokości orientacyjne.

Przygotowanie do zabudowy

Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.
Siodła
Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.
Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.
 
Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE.
 

 

Układ hamulcowy

Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje,
większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji.
Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne
opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

EBS Medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:
Zwalniacz hydrauliczny
Zwalniacz hydrauliczny do skrzyni biegów AL306. Kompaktowy, zintegrowany zwalniacz hydrauliczny jest zamontowany na skrzyni biegów i zapewnia opóźnienie momentu hamowania wynoszące 1490 Nm.
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.
 
Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.
 

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

Silniki

 

D8K

G9K320

Poziom emisji spalinEuro 6Euro 6

Liczba cylindrów

6

6

Pojemność skokowa

7,7 dm3

8,9 dm3

Skok tłoka

135 mm

144,5 mm

Średnica cylindra

110 mm

114 mm

Stopień sprężania

17.5:1

12:01

Zakres ekonomiczny

1000–1700 obr/min

1200–1700 obr/min

Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min)

120 kW (2800 obr/min)

-

Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min)

170 kW (2800 obr/min)

-

Liczba filtrów oleju

1

2

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

25,5 l

27,6 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

17 l

12,4 l

 

Okres wymiany oleju
Do 120 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.

Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1, moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).

Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

 


Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 Moment obrotowyPrzełożenie
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.

 

D8K – MOC /MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

250 KM

Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

280 KM

Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

320 KM

Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Moc maks. przy 2200 obr/min

350 KM

Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

1400 Nm

 

G9K320 – MOC / MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

 

G9K320

 

Moc maks. przy 2000–2100 obr/min

320 KM (239 kW)

Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min

1356 Nm

 

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny, przystawkę odbioru mocy i chłodnicę oleju.

 

TypBieg najwyższyMaks. moment obr. silnika (Nm)Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)
AT2412GBezpośredni240044

Manualne skrzynie biegów

Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów.
Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i
odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.
Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

 

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

 

 

Automatyczne skrzynie biegów

Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca
i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały
zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na
tablicy rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.

 

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AL306

6

1300

32

 

 

Osie tylne

Typ

Rodzaj

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (tony)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

 

 

 

 

 

RSS1344E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

44

RSS1344COś pojedynczaHipoidalna26001344

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

70

Osie ze zwolnicami w piastach kół

 

 

 

 

 

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2180C

Oś podwójna

Hipoidalna

1200

21

80

 

Przełożenia tylnych osi

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2.64:13.09:13.76:12.63:12.47:1
2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

 

 

 

Konfiguracje układu napędowego

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Skrzynie biegów     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół     
RSH1370F
RTH2180D   

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy
niezależnych oraz zależnych od
sprzęgła.

 

Napędzane od silnika

Napędzane od skrzyni biegów

PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTR-HF/FH/ZF
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-HP/PH/ZF
Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-D1D
Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym.

Kabina

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad
podłożem i wyposażeniu kabin.

 

 

 

Kabina dzienna

Kabina dzienna zapewnia kierowcy wygodne i ergonomiczne środowisko pracy. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 1600 mm, szerokość 2300 mm.

Krótka kabina sypialna

Krótka kabina sypialna oferuje dodatkową przestrzeń, którą można wyposażyć w jedną leżankę lub wykorzystywać jako biuro z dodatkowymi schowkami. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2000 mm, szerokość 2300 mm.

Kabina sypialna

Kabina sypialna z leżanką dla jednej osoby. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm.

 

Kabina niskowejściowa

Kabina niskowejściowa z nisko położonym stopniem wejściowym i wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa fotelami nawet dla trzech pasażerów. Wysokość wnętrza 1605 mm, długość 2200 mm, szerokość 2300 mm. Oferowana ze składanymi drzwiami pasażera.

 

 

 

Zawieszenie kabiny
Zawieszenie mechaniczne z przodu i z tyłu: sprężyna śrubowa i amortyzator. Pneumatyczne zawieszenie z przodu i z tyłu: miechy pneumatyczne.
Ogrzewanie kabiny
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
Fotel kierowcy
Dostępne są trzy warianty: Comfort, Standard i Economy. Wszystkie trzy fotele posiadają regulację oparcia, położenia wzdłużnego, wysokości i pochylenia oraz są wyposażone w zagłówek.
Schowki wewnętrzne
Wewnątrz kabiny znajduje się wiele praktycznych i łatwo dostępnych schowków na dokumenty i rzeczy osobiste. Nad przednią szybą znajdują się dwa schowki, a także cztery kieszenie o rozmiarze DIN. W opcji dostępnych jest szereg różnych schowków, w tym mocowanych na pokrywie tunelu silnika, i wieszaki na ubrania.
Fotel pasażera
Dostępne są trzy warianty: Standard, Economy lub Basic.
Sygnały dźwiękowe
Pojazd może być wyposażony w dodatkowe sygnały dźwiękowe: dwa zamontowane na dachu sygnały pneumatyczne lub pojedynczy sygnał elektryczny, zamontowany pod przednią pokrywą.
Kolory kabin
Około 300 ustalonych odcieni. Dodatkowo, możliwość zamawiania kolorów specjalnych.
Leżanka
Leżanka jest oferowana w wersji jedno- lub dwuczęściowej, o szerokości 580 lub 780 mm. W opcji jest dostępna poręcz zabezpieczająca przy leżance.
Kierownica
Kierownica ma średnicę 460 lub 500 mm, zależnie od konfiguracji samochodu ciężarowego. Może być wyposażona w mechanizm regulacji z blokadą zwalnianą pneumatycznie.
Kabina niskowejściowa
Kabina FE niskowejściowa zapewnia łatwy dostęp dzięki drzwiom otwieranym pod kątem 90 stopni. Występuje w dwóch wersjach z płaską podłogą lub tunelem silnika. Doskonała widoczność dla kierowcy i oczywiście, jak zawsze w przypadku Volvo – bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie.
Układ klimatyzacji
Układ ogrzewania kabiny jest dostępny w dwóch wariantach: jako ręcznie sterowany układ ogrzewania lub ręcznie sterowany układ ogrzewania i klimatyzacji. Można również zamówić parkingowe ogrzewanie kabiny o wydajności 2 kW (opcja).
 
Wywietrznik dachowy
Kabina może być wyposażona w wywietrznik dachowy, uchylany o 50 mm. szklany lub stalowy. Dostępny jest wywietrznik otwierany ręcznie lub elektrycznie.
 
Tapicerka siedzeń
Komfortowa tkanina tekstylna.
 
Tapicerka ścian
Komfortowa tkanina tekstylna.
 

Karty danych technicznych

Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych technicznych Volvo FE w formacie PDF.

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.