Shell jest kluczowym uczestnikiem tego rynku, my zaś jesteśmy jednym z czołowych producentów samochodów ciężarowych, który już wprowadził na rynek pojazd z energooszczędnym z silnikiem gazowym.
Wspólnie uważamy, że potrafimy usprawnić i przyspieszyć proces wdrażania LNG w sektorze transportowym, zarówno poprzez działania własne, jak i inspirowanie innych - mówi Lennart Pilskog, dyrektor ds. public affairs w Volvo Trucks.
Umowa o współpracy już obowiązuje i rozpoczęto już konkretne działania, które w pierwszej fazie koncentrują się na wybranych rynkach w środkowej Europie i Stanach Zjednoczonych.
Umowa nie zawiera klauzuli wyłączności po żadnej ze stron. Tym samym nie ogranicza trwającej lub przyszłej współpracy i dialogu z innymi partnerami.
Gaz dla transportu długodystansowego
Obecnie gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) jest stosowany w autobusach miejskich i pojazdach ciężarowych o małej ładowności. Jednak transport długodystansowy wiąże się z koniecznością przewozu w pojeździe dużych ilości paliwa.
W przypadku gazu jest to możliwe pod warunkiem zasilania silnika LNG, ponieważ, w porównaniu z gazem sprężonym, gaz w postaci skroplonej zajmuje mniejszą objętość.
W Volvo FM MethaneDiesel zastosowano nowy system spalania mieszanki metanu i oleju napędowego, w którym paliwem głównym jest gaz. Model ten jest już dostępny w Szwecji, Norwegii, Belgii, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii.
Trwa proces jego wprowadzania na rynki Włoch i Francji.
Dostrzegamy znaczny potencjał w naszym samochodzie ciężarowym zasilanym gazem i dlatego będziemy kontynuować jego wprowadzanie na kolejne rynki, równolegle rozwijając nasze zdolności produkcyjne i infrastrukturę dystrybucji gazu.
Spalanie skroplonego gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym charakteryzuje się bardzo wysoką sprawnością. Jest to nowa alternatywa paliwowa, która w dającej się przewidzieć przyszłości może zdominować segment pojazdów o dużej ładowności - konkluduje Lennart Pilskog.
Upowszechnieniu się LNG będzie sprzyjać także dystrybucja skroplonego biogazu (LBG), pozyskiwanego z surowców odnawialnych.
Fakty dotyczące gazu ziemnego i biogazu
Składnikiem zarówno gazu ziemnego, jak i biogazu, jest metan. Podczas spalania gazu ziemnego powstaje mniej CO2, niż ma to miejsce w przypadku oleju napędowego. Do atmosfery nie jest uwalniana siarka, metale ciężkie ani popioły.
Według prognoz, zasoby gazu ziemnego wystarczą na dłużej niż złoża ropy naftowej. Neutralny dla klimatu biogaz można produkować z odpadów i innych surowców organicznych.
Skroplony gaz ziemny (LNG) to gaz ziemny schłodzony do punktu, w którym przechodzi w ciekły stan skupienia. Jest wykorzystywany głównie w produkcji ciepła i energii elektrycznej, przez co jest szeroko dostępny. Na ogół jest tańszy od oleju napędowego.
Fakty dotyczące Volvo FM MethaneDiesel
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Lennart Pilskog, dyrektor ds. public affairs w Volvo Trucks,
tel.: +703 183 422,
e-mail: lennart.pilskog@volvo.com
lub
Marie Vassiliadis, Volvo Trucks Media Relations,
tel.: +46 31 322 41 27,
e-mail: marie.vassiliadis@volvo.com