Trucks

Sprawdź się: Czy ciężarówki elektryczne są dla Ciebie?

Robert Celec
2024-07-15
Technologia i innowacyjność Elektromobilność Paliwa alternatywne
Author
Robert Celec
Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks

Lepsze baterie, większy zasięg, więcej stacji ładowania i większe zapotrzebowanie na zerową emisję: Trendy branżowe ostrze zmierzające w kierunku dalszej transformacji w samochody ciężarowe elektryczne. Teraz nadszedł czas, aby każda firma zadała sobie pytanie i sprawdziła siebie: Czy energia elektryczna jest już realną opcją?

W ciągu zaledwie kilku lat zasięg średniej wielkości samochodu elektrycznego samochód ciężarowy wzrósł ponad dwukrotnie, z około 200 km do obecnie nawet 450 km.
 

Jednocześnie w wielu krajach rośnie liczba publicznych stacji ładowania, często dostępne są dotacje rządowe i zachęty do inwestowania w paliwa alternatywne, a technologia akumulator jest stale udoskonalana. Dzięki każdemu postępowi technicznemu ciężarówki elektryczne stają się opłacalne dla coraz większej liczby przedsiębiorstw.
 

Do czerwca 2024 r. elektryczne ciężarówki Volvo zostały sprzedane w 45 krajach na sześciu kontynentach. Łącznie przejechały one ponad 80 milionów kilometrów.  
 

Sprawdź się:
Czy możesz rozpocząć przejście na ciężarówki elektryczne już dziś?

Oto kilka pytań i rozważań klucz, które mogą Ci pomóc w prowadnica:

Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, to przejście na napęd elektryczny powinno być stosunkowo proste i przejrzyste. Jedno ładowanie przez noc powinno wystarczyć elektrycznemu samochód ciężarowy w ruchu miejskim na wykonanie codziennych operacji przed powrotem do bazy. W transporcie regionalnym może być wymagane ładowanie uzupełniające

Jednak nawet jeśli odpowiedź brzmi „nie”, nadal możliwe będzie korzystanie z elektrycznego samochód ciężarowy, jeśli w samochód ciężarowy's trasa. uda się wdrożyć możliwość ładowania uzupełniającego Na przykład 45 minut ładowania podczas przerwy kierowcy – w zależności od dostępnej mocy ładowania – może wystarczyć, aby wydłużyć zasięg elektrycznego samochód ciężarowy do 500-600 km dziennie.

Posiadanie własnej infrastruktury ładowania pozwala na pełne naładowanie pojazd przez noc, a w zależności od bliskości trasa, także w ciągu dnia.

 

Na przykład, dzięki dwóm szybkim ładowarkom w swojej bazie, szwedzka firma transport Mattson Åkeri może obsługiwać kombinację do 74 ton brutto ciężarek przez maksymalnie 12 godzin dziennie, Poprzez ładowanie w czasie przerwy kierowcy.

Liczba publicznych stacji ładowania odpowiednich dla samochodów ciężarowych jest nadal niewielka. Jednakże w wielu krajach sieć rozwija się w szybkim tempie.

Jeden strategicznie umieszczony punkt ładowania może znacznie zwiększyć zasięg samochód ciężarowy. Poszukaj punktów ładowania na swoich często uczęszczanych trasach i odciąg bądź na bieżąco z lokalnymi wydarzeniami. Na przykład kontaktując się z
najbliższym dealerem Volvo Trucks w celu uzyskania porady i aktualizacji.

Jeśli w pobliżu Twojego trasa nie ma publicznych stacji ładowania ani nie ma ich w dogodnej lokalizacji, gdy potrzebujesz doładować samochód, czy można temu zaradzić, zmieniając trasa?

 

Trasa planowanie nie tylko jest ważną strategią umożliwiającą elektryfikację, ale może również pomóc w zwiększeniu wydajności operacji marka.

 

Przykładowo, ponieważ odzyskiwanie energii podczas zjazdów lub hamowania stanowi skuteczny sposób na wydłużenie zasięgu elektrycznego samochód ciężarowy, niektóre firmy zmieniają trasy, aby przechwytywać jak najwięcej energii kinetycznej. Na przykład planując ostatni przystanek na szczycie wzgórza. Zyski są jeszcze większe, jeśli samochód ciężarowy jest w pełni załadowany.

 

Dowiedz się więcej o trasa planowaniu lub innych sposobach, dzięki którym możesz dostosować swoją firmę do ciężarówek elektrycznych

Optymalny czas na ładowanie pojazdu elektrycznego samochód ciężarowy przypada wtedy, gdy pojazd jest już nieruchomy, np. podczas załadunku lub w trakcie przerwy kierowcy. Jeśli uda się wdrożyć ładowanie podczas takich postojów, można wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego samochód ciężarowy bez utraty wydajności.

 

Dobre planowanie trasa może pomóc i potencjalnie umożliwić skoordynowanie przerwy kierowcy z postojem w stacja ładowania. Warto również rozważyć współpracę z klientami i partnerami w celu zabezpieczenia ładowarek w miejscach dostaw.

Najłatwiejszym obszarem do przejścia na ciężarówki elektryczne są te odcinki, które zazwyczaj obejmują regularne trasy. Oferują przewidywalność i marka, dzięki czemu ładowanie staje się łatwiejsze, gdy dokładnie wiesz, gdzie i kiedy pojazd się zatrzyma.

 

Dobrymi przykładami są wywóz śmieci i dystrybucja miejska. Jednak dystrybucję regionalną i długodystansową można również obsługiwać ciężarówkami elektrycznymi, jeśli uda Ci się zorganizować stacje ładowania na trasa.

 

Udało się to na przykład szwedzkiej firmie transport Börje Jönsson Group napęd elektryczny samochód ciężarowy pokonujący blisko 1000 km dziennie, sześć dni w tygodniu, przez dwa lata, pokonując łącznie odległość dystans 500 000 km.

Dzięki dodaniu zaledwie jednej szybkiej ładowarki elektryczne ciężarówki poruszające się w ograniczonych przestrzeniach, takich jak kopalnie, porty czy place budowy, będą mogły potencjalnie poruszać się w granicach zegar.

Firma spedycyjno-logistyczna DFDS z powodzeniem wykorzystała ciężarówki elektryczne w portach w całej Europie i jest zestaw
rozszerzyć swoją park samochodowy liczbę elektrycznych ciężarówek do 225 pojazdów .

Coraz więcej miast i gmin na całym świecie tworzy strefy zerowej i niskiej emisji, które będą znacznie ograniczać – a nawet całkowicie zakazywać – ruchu ciężarówek z silnikami wysokoprężnymi.

Niektóre duże miasta, takie jak Paryż, Ateny, Madryt, Rotterdam i Sztokholm, planują
zakaz wjazdu pojazdów z silnikiem Diesla do centrów swoich miast już od 2025 roku. Jeśli Twoje ciężarówki poruszają się w takich strefach, przejście na elektryfikację może być najprostszym rozwiązaniem pozwalającym utrzymać działalność.

W Europie, Ameryce Północnej i Azji rządy oferują szereg dotacji i zachęt, aby zachęcić firmy transport do inwestowania w ciężarówki elektryczne.

 

W 16 krajach UE oferuje się obecnie pewne formy zachęt zakupowych, aby pomóc w pokryciu kosztów zakupu elektrycznego samochód ciężarowy. Na przykład w Finlandii rząd oferuje zachęty zakupowe od €6,000 do €50,000 euro. Poza Europą kanadyjski program Zachęt dla średnich i ciężkich pojazdów o zerowej emisji (iMHZEV) oferuje zachęty o wartości do 200 000 CAD za pojazd. To tylko dwa godne uwagi przykłady, ponieważ na innych rynkach dostępnych jest wiele innych programów.

Ponad 5000 firm na całym świecie obowiązało się zestaw do redukcji emisji węgiel na podstawie naukowych dowodów – ponad połowa z nich zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji siatka.

Aby osiągnąć sukces, wiele z nich będzie potrzebowało transportu bezemisyjnego w swoich łańcuchach dostaw. Sprawdź, jakie cele mają Twoi klienci zestaw – oni sami, a także potencjalni klienci. W nadchodzących latach możliwość zapewnienia transportu bezemisyjnego może okazać się czynnikiem decydującym.

Źródło elektryczność wykorzystywanego do zasilania elektrycznego samochód ciężarowy stanowi istotną część jego oceny cyklu życia (LCA). Jeśli masz dostęp do odnawialnych źródeł energii elektryczność (energia wiatrowa, słoneczna lub wodna), możesz zmaksymalizować korzyści środowiskowe wynikające z posiadania elektrycznego samochód ciężarowy i zaoferować swoim klientom zerową emisję spalin. Alternatywnie, wiele firm instaluje własne panele słoneczne, aby zapewnić swoim flotom tanią, odnawialną energię.

Chociaż cena zakupu elektrycznego samochód ciężarowy jest nadal niezaprzeczalnie wyższa od ceny jego odpowiednika z silnikiem Diesla, całkowity koszt posiadania (TCO) może okazać się o wiele korzystniejszy.

Gdy weźmiemy pod uwagę niższe zużycie paliwa, a także wszelkie obowiązujące dotacje, całkiem możliwe jest, że elektryczny samochód ciężarowy może być bardziej opłacalny niż silnik diesla.

Elektryczne ciężarówki mogą pokonywać o wiele szerszy zakres tras i zastosowań, niż wiele osób zdaje sobie sprawę.

„Ciężarówki elektryczne mogą już teraz pokonywać szersze trasy i stosować szersze spektrum zastosowań, niż wiele osób zdaje sobie sprawę” — mówi Robert Celec, specjalista ds. produktów i handlu elektrycznego, Volvo Trucks. „Nawet przy zasięgu zestaw, przy odpowiednich adaptacjach, coraz częściej widzimy, że ciężarówki elektryczne są używane do pokonywania dłuższych dystansów, pracy przez długi czas i przewożenia wyjątkowo ciężkich ładunków”.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat elektrycznych ciężarówek, możesz zainteresować się następującymi artykułami:

 

Powiązane artykuły