Trucks

Volvo Trucks
2023-02-15
2 min
Elektromobilność
Author
Volvo Trucks

Elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone do wymagających zadań

Oferowane przez Volvo podwozia otwierają szerokie możliwości przed przewoźnikami, ponieważ pozwalają zaprojektować elektryczny samochód ciężarowy z taką samą elastycznością jak przy zastosowaniu innych układów napędowych. Te pojazdy elektryczne są bardziej zwrotne, cichsze i nie emitują spalin.
 

Elastyczne i wytrzymałe podwozia samochodów ciężarowych* Volvo FM ElectricVolvo FMX Electric i Volvo FH Electric umożliwiają korzystanie z cichych i bezemisyjnych pojazdów w niemal wszystkich operacjach transportowych.
 

Łatwe przejście na rozwiązania elektryczne

Podwozia elektrycznych samochodów ciężarowych można dostosować do wielu różnych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu odpadów i prac budowlanych. Prace tego typu często są prowadzone w obszarach miejskich, w których dzienne odległości jazdy są krótsze, toteż są to branże szczególnie odpowiednie do elektryfikacji.

Dzięki możliwości wybrania akumulatora o pojemności dostosowanej do wykonywanych zadań można stworzyć optymalne i ekonomiczne rozwiązanie transportowe, korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla środowiska naturalnego.

Korzyści dla miasta i kierowcy

Elektryczny układ napędowy jest niezwykle responsywny, co sprawia, że podwozia samochodów ciężarowych doskonale sprawdzają się zarówno w ciasnych przestrzeniach, jak i w ruchu ulicznym o szybko zmieniającym się tempie. Ciche i bezemisyjne elektryczne samochody ciężarowe zapewniają lepsze warunki pracy kierowcom, a także lepsze warunki życia mieszkańcom miast. Ponadto brak emisji i ciche działanie umożliwiają wykorzystywanie elektrycznych samochodów ciężarowych w takich częściach miasta i w takich porach, w jakich nie byłoby to możliwe przy zastosowaniu pojazdów z konwencjonalnymi układami napędowymi.

Widzimy, że dużą część transportu towarów można by zelektryfikować już teraz, a dzięki wprowadzeniu podwozi samochodów ciężarowych możemy jeszcze bardziej przyspieszyć transformację

 

Elektryczne samochody ciężarowe mogą zrealizować wiele potrzeb

Podwozia samochodów ciężarowych można wyposażyć w od dwóch do sześciu akumulatorów, aby spełnić wymagania zasięgu i ładowności. Kabiny oferowane są w różnych rozmiarach, w zależności od potrzeb i eksploatacji. Wydłużony akumulator i warianty kabiny umożliwiają skrócenie rozstawu osi do 3900 milimetrów. To, w połączeniu z szeroką ofertą konfiguracji osi, umożliwia dostosowanie samochodów ciężarowych do praktycznie każdego zadania transportowego.

Ponadto trzy typy energooszczędnych przystawek odbioru mocy (PTO) dodatkowo upraszczają przejście na elektryczność zarówno w przypadku firm zabudowujących, jak i klientów:

  1. Elektryczna przystawka odbioru mocy: zasilanie 400 V AC lub 600 V DC, zastosowanie m. in. w transporcie chłodniczym lub betoniarkach.​
  2. Elektromechaniczna przystawka odbioru mocy: zapewnia doskonałe możliwości niezależnego zasilania na postoju lub podczas jazdy.
  3. Przystawka odbioru mocy montowana na skrzyni biegów: można jej używać tak samo, jak robi się to obecnie podczas korzystania z silników wysokoprężnych.


Podsumowanie: Elektryczne samochody ciężarowe Volvo o dużej ładowności

Dopuszczalna masa całkowita zestawu (DMC) w przypadku Volvo FH, FM i FMX Electric wynosi nawet 44 tony; modele te dostępne są zarówno jako ciągniki siodłowe, jak i podwozia samochodów ciężarowych. Zasięg wynosi do 300 km, co jest wystarczające w większości zastosowań miejskich i regionalnych. Jednak przy uwzględnieniu doładowania, np. podczas przerwy obiadowej, samochody ciężarowe mogą przejechać do 500 km w normalnym dniu pracy.

*Samochody ciężarowe z jednym sztywnym podwoziem i dodatkową zabudową do określonych operacji (żuraw, śmieciarka, betoniarka, chłodnia itp.)

Chcesz dowiedzieć się więcej? Elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności w działaniu: