Oferowane przez Volvo podwozia otwierają szerokie możliwości przed przewoźnikami, ponieważ pozwalają zaprojektować elektryczny samochód ciężarowy z taką samą elastycznością jak przy zastosowaniu innych układów napędowych. Te pojazdy elektryczne są bardziej zwrotne, cichsze i nie emitują spalin.
Elastyczne i wytrzymałe podwozia samochodów ciężarowych* Volvo FM Electric, Volvo FMX Electric i Volvo FH Electric umożliwiają korzystanie z cichych i bezemisyjnych pojazdów w niemal wszystkich operacjach transportowych.
Podwozia elektrycznych samochodów ciężarowych można dostosować do wielu różnych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu odpadów i prac budowlanych. Prace tego typu często są prowadzone w obszarach miejskich, w których dzienne odległości jazdy są krótsze, toteż są to branże szczególnie odpowiednie do elektryfikacji.
Dzięki możliwości wybrania akumulatora o pojemności dostosowanej do wykonywanych zadań można stworzyć optymalne i ekonomiczne rozwiązanie transportowe, korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla środowiska naturalnego.
Elektryczny układ napędowy jest niezwykle responsywny, co sprawia, że podwozia samochodów ciężarowych doskonale sprawdzają się zarówno w ciasnych przestrzeniach, jak i w ruchu ulicznym o szybko zmieniającym się tempie. Ciche i bezemisyjne elektryczne samochody ciężarowe zapewniają lepsze warunki pracy kierowcom, a także lepsze warunki życia mieszkańcom miast. Ponadto brak emisji i ciche działanie umożliwiają wykorzystywanie elektrycznych samochodów ciężarowych w takich częściach miasta i w takich porach, w jakich nie byłoby to możliwe przy zastosowaniu pojazdów z konwencjonalnymi układami napędowymi.
Widzimy, że dużą część transportu towarów można by zelektryfikować już teraz, a dzięki wprowadzeniu podwozi samochodów ciężarowych możemy jeszcze bardziej przyspieszyć transformację
Podwozia samochodów ciężarowych można wyposażyć w od dwóch do sześciu akumulatorów, aby spełnić wymagania zasięgu i ładowności. Kabiny oferowane są w różnych rozmiarach, w zależności od potrzeb i eksploatacji. Wydłużony akumulator i warianty kabiny umożliwiają skrócenie rozstawu osi do 3900 milimetrów. To, w połączeniu z szeroką ofertą konfiguracji osi, umożliwia dostosowanie samochodów ciężarowych do praktycznie każdego zadania transportowego.
Ponadto trzy typy energooszczędnych przystawek odbioru mocy (PTO) dodatkowo upraszczają przejście na elektryczność zarówno w przypadku firm zabudowujących, jak i klientów:
Dopuszczalna masa całkowita zestawu (DMC) w przypadku Volvo FH, FM i FMX Electric wynosi nawet 44 tony; modele te dostępne są zarówno jako ciągniki siodłowe, jak i podwozia samochodów ciężarowych. Zasięg wynosi do 300 km, co jest wystarczające w większości zastosowań miejskich i regionalnych. Jednak przy uwzględnieniu doładowania, np. podczas przerwy obiadowej, samochody ciężarowe mogą przejechać do 500 km w normalnym dniu pracy.
*Samochody ciężarowe z jednym sztywnym podwoziem i dodatkową zabudową do określonych operacji (żuraw, śmieciarka, betoniarka, chłodnia itp.)