Optymalna sprawność energetyczna, lepsza widoczność i lepsze wrażenia z jazdy — tego można oczekiwać po innowacjach zaprezentowanych przez Volvo Trucks 29 stycznia. Te udoskonalenia kluczowych funkcji zapowiadają znaczne korzyści dla branży transportowej, kierowców i całego społeczeństwa. Oto przegląd najważniejszych wiadomości.
Najnowsza premiera samochodów ciężarowych i innowacji Volvo Trucks to jedno z najszerzej od lat zakrojonych wdrożeń w segmencie pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Kompleksowa oferta obejmuje wszystko, od wyglądu zewnętrznego i aerodynamiki po innowacje technologiczne mające na celu zwiększenie sprawności energetycznej i bezpieczeństwa. Wśród premierowych rozwiązań znajduje się nowy, paliwooszczędny silnik D17 do Volvo FH16 i Volvo FH16 Aero, o imponującej mocy i momencie obrotowym. Te nowe produkty i funkcje opracowano z myślą o potrzebach i oczekiwaniach społeczeństwa, firm transportowych i kierowców.
Oto lista najważniejszych wiadomości:
„Możliwość zaoferowania naszym klientom tak imponującego wachlarza innowacji i nowości jest dla nas niezwykle satysfakcjonująca. To znaczący krok w kierunku poprawy sprawności energetycznej i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Zwiększamy również bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności, wprowadzając system kamer monitorujących, który zastępuje tradycyjne lusterka. Ponadto zapewniamy kierowcom lepsze środowisko pracy. „Jestem przekonany, że przyniesie to korzyści zarówno branży, jak i całemu społeczeństwu” — mówi Tomas Thuresson, menedżer ds. nowej oferty komercjalizacji w Volvo Trucks.
Najważniejszą innowacją jest nowa aerodynamiczna kabina, którą można zobaczyć w Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero. Dzięki zmianom dyrektywy UE w sprawie mas i wymiarów wydłużono przód kabiny, aby zmniejszyć opór powietrza. Ponadto konstrukcja kabiny została starannie dopracowana pod kątem optymalnej aerodynamiki.
„Zmniejszenie oporu powietrza prowadzi do poprawy sprawności energetycznej, niezależnie od tego, czy jest to układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym, gazowym czy elektrycznym. To z kolei przekłada się na ograniczenie emisji CO2 i zmniejszenie kosztów po stronie klienta. To znaczący postęp dla operatorów” — mówi Mattias Ahlberg, menedżer ds. wprowadzenia oferty łącznej w Volvo Trucks.
Aby dowiedzieć się więcej i zobaczyć nowe Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero w akcji, obejrzyj ten film o całej gamie pojazdów.
Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie przez Volvo Trucks systemu kamer monitorujących zastępującego tradycyjne lusterka. System ten oferuje kilka kluczowych zalet:
„Jest to bardzo skuteczny system i chciałbym podkreślić, że w tej konfiguracji jest również dostępna nasza renomowana kamera narożna po stronie pasażera, umieszczona obok kamery cofania na tym samym skrzydle” — mówi Mattias Ahlberg.
System kamer monitorujących jest dostępny dla wszystkich modeli kabin z wyjątkiem wersji z bardzo obniżonym dachem lub wersji FLADR. Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat różnic pomiędzy systemem kamer monitorujących a tradycyjnymi lusterkami bocznymi.
System kamer monitorujących zastępujący lusterka boczne zapewnia poprawę zarówno aerodynamiki, jak i widoczności.
We wszystkich kabinach wprowadzono udoskonalenia aerodynamiki, zarówno widoczne, jak i niewidoczne. Do tych udoskonaleń tych należą mniejsze szczeliny i ulepszone uszczelnienia między elementami kabiny, zapewniające płynniejszy przepływ powietrza. Zoptymalizowano także obszar nad przednią szybą, aby zminimalizować opór powietrza.
„Wprowadziliśmy wiele drobnych ulepszeń, które łącznie poprawiają właściwości aerodynamiczne kabiny. Także całe oświetlenie zostało zmodernizowane i obecnie jest wyposażone wyłącznie w lampy LED. Aby unowocześnić wygląd, zmieniliśmy całkowicie design Volvo Iron Mark, który stał się bardziej przejrzysty i pasuje do ogólnej estetyki” — mówi Tomas Thuresson.
Unowocześniony wygląd zewnętrzny i przyszłościowe podejście znajdują odzwierciedlenie także we wnętrzu samochodu ciężarowego. Celem jest stworzenie lepszego miejsca do pracy i codziennego życia dla kierowców.
Ponieważ znowelizowana dyrektywa UE w sprawie mas i wymiarów dopuszcza dłuższe kabiny o aerodynamicznej konstrukcji, można zgodnie z prawem używać kabiny Volvo Globetrotter XXL na europejskich drogach. Oznacza to, że Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero z kabiną Globetrotter XXL można wykorzystywać we wszystkich branżach w Europie bez konsekwencji dla ładowności. Niezależnie od tego, czy przewozisz drewno, cement czy samochody, możesz korzystać z kabiny z większą przestrzenią wewnętrzną i szerszą leżanką.
„To ogromna korzyść dla kierowców, którzy spędzają długi czas w trasie” — mówi Mattias Ahlberg.
„Możliwość zaoferowania naszym klientom tak imponującego wachlarza innowacji i nowości jest dla nas niezwykle satysfakcjonująca. To znaczący krok w kierunku poprawy sprawności energetycznej i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla”.
Kolejnym znaczącym ulepszeniem w segmencie transportu ponadnormatywnego jest wprowadzenie całkowicie nowego 17-litrowego silnika. Jest to najmocniejszy silnik w historii Volvo, oferujący do 780 KM mocy i 3800 Nm momentu obrotowego.
„To silnik światowej klasy pod względem technologicznym. Jest energooszczędny, szybko reaguje, ma mniejszą masę, wysoką wydajność i zapewnia lepszą skuteczność hamulca silnikowego. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu kierowcy mogą stosować wyższe biegi przez dłuższy czas i oszczędzać paliwo. Jest to korzystne dla środowiska, a jednocześnie pozostawia klientom więcej pieniędzy w kieszeni” — mówi Tomas Thuresson.
Nowy silnik jest dostępny w trzech różnych wersjach:
Kolejne nowości mające na celu poprawę komfortu kierowcy obejmują ulepszenia funkcji I-See, która jest teraz jeszcze bardziej efektywna. Została zmodernizowana w celu dostosowania prędkości pojazdów do zakrętów, rond i znaków prędkości. Poprawi to komfort jazdy i spowoduje częstsze korzystanie z tempomatu.
„Celem jest umożliwienie kierowcom korzystania z tempomatu na większej części trasy. Prowadzi to do poprawy komfortu jazdy, a także zmniejszenia zużycia energii i emisji dwutlenku węgla. Jednocześnie kierowcy mogą pracować w bardziej komfortowych warunkach dzięki funkcjom ułatwiającym wykonywanie zadań” — mówi Tomas Thuresson.
Wszystkie te innowacje oferują branży transportowej ogromne możliwości w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju, poprawy bezpieczeństwa, a także przyciągania i zatrzymywania kierowców.