Trucks

Mattias Ahlberg Tomas Thuresson
2024-01-29
Technologia i innowacyjność
Authors
Mattias Ahlberg
Total Offer Intro Manager
Tomas Thuresson
Menedżer ds. nowej oferty komercjalizacji

Nowe samochody ciężarowe i funkcje Volvo Trucks — wszystko, co musisz wiedzieć

Optymalna sprawność energetyczna, lepsza widoczność i lepsze wrażenia z jazdy — tego można oczekiwać po innowacjach zaprezentowanych przez Volvo Trucks 29 stycznia. Te udoskonalenia kluczowych funkcji zapowiadają znaczne korzyści dla branży transportowej, kierowców i całego społeczeństwa. Oto przegląd najważniejszych wiadomości.
 

Najnowsza premiera samochodów ciężarowych i innowacji Volvo Trucks to jedno z najszerzej od lat zakrojonych wdrożeń w segmencie pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Kompleksowa oferta obejmuje wszystko, od wyglądu zewnętrznego i aerodynamiki po innowacje technologiczne mające na celu zwiększenie sprawności energetycznej i bezpieczeństwa. Wśród premierowych rozwiązań znajduje się nowy, paliwooszczędny silnik D17 do Volvo FH16 i Volvo FH16 Aero, o imponującej mocy i momencie obrotowym. Te nowe produkty i funkcje opracowano z myślą o potrzebach i oczekiwaniach społeczeństwa, firm transportowych i kierowców. 
 

Oto lista najważniejszych wiadomości:  

  1. Nowa, aerodynamiczna kabina — dostępna w Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero
  2. System kamer monitorujących — dostępny w większości modeli samochodów ciężarowych
  3. Ulepszenia poprawiające aerodynamikę we wszystkich kabinach
  4. Ulepszony system dźwiękowy i inne modernizacje wnętrza   
  5. Volvo FH Aero z kabiną Globetrotter XXL dostępne dla wszystkich branż w Europie  
  6. Nowy silnik o mocy do 780 KM i momencie obrotowym 3800 Nm do Volvo FH16 i FH16 Aero.
  7. Jeszcze lepsza funkcja I-See sprzyjająca oszczędzaniu paliwa
     

„Możliwość zaoferowania naszym klientom tak imponującego wachlarza innowacji i nowości jest dla nas niezwykle satysfakcjonująca. To znaczący krok w kierunku poprawy sprawności energetycznej i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Zwiększamy również bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności, wprowadzając system kamer monitorujących, który zastępuje tradycyjne lusterka. Ponadto zapewniamy kierowcom lepsze środowisko pracy. „Jestem przekonany, że przyniesie to korzyści zarówno branży, jak i całemu społeczeństwu” — mówi Tomas Thuresson, menedżer ds. nowej oferty komercjalizacji w Volvo Trucks.
 

Nowa, energooszczędna kabina aerodynamiczna

Najważniejszą innowacją jest nowa aerodynamiczna kabina, którą można zobaczyć w Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero. Dzięki zmianom dyrektywy UE w sprawie mas i wymiarów wydłużono przód kabiny, aby zmniejszyć opór powietrza. Ponadto konstrukcja kabiny została starannie dopracowana pod kątem optymalnej aerodynamiki.
 

„Zmniejszenie oporu powietrza prowadzi do poprawy sprawności energetycznej, niezależnie od tego, czy jest to układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym, gazowym czy elektrycznym. To z kolei przekłada się na ograniczenie emisji CO2 i zmniejszenie kosztów po stronie klienta. To znaczący postęp dla operatorów” — mówi Mattias Ahlberg, menedżer ds. wprowadzenia oferty łącznej w Volvo Trucks.    
 

Aby dowiedzieć się więcej i zobaczyć nowe Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero w akcji, obejrzyj ten film o całej gamie pojazdów.

Jak system kamer monitorujących Volvo poprawi warunki jazdy

Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie przez Volvo Trucks systemu kamer monitorujących zastępującego tradycyjne lusterka. System ten oferuje kilka kluczowych zalet:

 

  • Kamery umieszczone na skrzydłach minimalizują opór powietrza w porównaniu z tradycyjnymi lusterkami. 
  • Lepsze widzenie bezpośrednie bez utrudnień powodowanych przez konwencjonalne lusterka.
  • Deszcz i brud na bocznej szybie nie wpływają już na widoczność wsteczną.
  • Funkcja powiększania pola widzenia pomaga kierowcy bezpiecznie manewrować, ponieważ dostarcza więcej informacji o ruchu drogowym wokół samochodu ciężarowego. 
  • Linie końca naczepy widoczne w głównym widoku wstecznym pomagają kierowcy, szczególnie podczas zmiany pasa ruchu.
  • Lepsze widzenie w nocy dzięki technologii podczerwieni.
  • Zwiększeniu bezpieczeństwa kierowcy służy możliwość włączenia systemu podczas parkowania z panelu sterowania obok leżanki. Dzięki temu można obserwować sytuację wokół pojazdu. 
     

„Jest to bardzo skuteczny system i chciałbym podkreślić, że w tej konfiguracji jest również dostępna nasza renomowana kamera narożna po stronie pasażera, umieszczona obok kamery cofania na tym samym skrzydle” — mówi Mattias Ahlberg.
 

System kamer monitorujących jest dostępny dla wszystkich modeli kabin z wyjątkiem wersji z bardzo obniżonym dachem lub wersji FLADR. Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat różnic pomiędzy systemem kamer monitorujących a tradycyjnymi lusterkami bocznymi.

System kamer monitorujących zastępujący lusterka boczne zapewnia poprawę zarówno aerodynamiki, jak i widoczności.

Dlaczego małe udoskonalenia mają wielkie znaczenie

We wszystkich kabinach wprowadzono udoskonalenia aerodynamiki, zarówno widoczne, jak i niewidoczne. Do tych udoskonaleń tych należą mniejsze szczeliny i ulepszone uszczelnienia między elementami kabiny, zapewniające płynniejszy przepływ powietrza. Zoptymalizowano także obszar nad przednią szybą, aby zminimalizować opór powietrza. 
 

„Wprowadziliśmy wiele drobnych ulepszeń, które łącznie poprawiają właściwości aerodynamiczne kabiny. Także całe oświetlenie zostało zmodernizowane i obecnie jest wyposażone wyłącznie w lampy LED. Aby unowocześnić wygląd, zmieniliśmy całkowicie design Volvo Iron Mark, który stał się bardziej przejrzysty i pasuje do ogólnej estetyki” — mówi Tomas Thuresson.
 

A co z modernizacją wnętrza?

Unowocześniony wygląd zewnętrzny i przyszłościowe podejście znajdują odzwierciedlenie także we wnętrzu samochodu ciężarowego. Celem jest stworzenie lepszego miejsca do pracy i codziennego życia dla kierowców.
 

  • Wyrafinowany system dźwiękowy z opcjonalnymi wzmacniaczami i subwooferami zapewnia lepsze wrażenia. 
  • Zaktualizowany interfejs na wyświetlaczu bocznym umożliwia personalizację widoków.
  • Zwiększona ilość gniazd (USB-C) do ładowania urządzeń takich jak telefony komórkowe, tablety itp. 
  • Nowa kuchenka mikrofalowa ładnie wbudowana w przedni schowek w celu ułatwienia dostępu.
  • Ekrany systemu kamer monitorujących umieszczone na słupku A w celu optymalizacji widoczności bezpośredniej.
  • Nowy pilot zdalnego sterowania z wbudowaną funkcją sterowania oświetleniem.
     

Czy kabina Globetrotter XXL będzie dostępna dla większej liczby segmentów?

Ponieważ znowelizowana dyrektywa UE w sprawie mas i wymiarów dopuszcza dłuższe kabiny o aerodynamicznej konstrukcji, można zgodnie z prawem używać kabiny Volvo Globetrotter XXL na europejskich drogach. Oznacza to, że Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero z kabiną Globetrotter XXL można wykorzystywać we wszystkich branżach w Europie bez konsekwencji dla ładowności. Niezależnie od tego, czy przewozisz drewno, cement czy samochody, możesz korzystać z kabiny z większą przestrzenią wewnętrzną i szerszą leżanką. 

„To ogromna korzyść dla kierowców, którzy spędzają długi czas w trasie” — mówi Mattias Ahlberg.

Mattias Ahlberg, menedżer ds. wprowadzenia oferty łącznej w Volvo Trucks i Tomas Thuresson, menedżer ds. nowej oferty komercjalizacji, Volvo Trucks.
„Możliwość zaoferowania naszym klientom tak imponującego wachlarza innowacji i nowości jest dla nas niezwykle satysfakcjonująca. To znaczący krok w kierunku poprawy sprawności energetycznej i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla”.

Większa moc i moment obrotowy w segmencie transportu ponadnormatywnego

Kolejnym znaczącym ulepszeniem w segmencie transportu ponadnormatywnego jest wprowadzenie całkowicie nowego 17-litrowego silnika. Jest to najmocniejszy silnik w historii Volvo, oferujący do 780 KM mocy i 3800 Nm momentu obrotowego.
 

„To silnik światowej klasy pod względem technologicznym. Jest energooszczędny, szybko reaguje, ma mniejszą masę, wysoką wydajność i zapewnia lepszą skuteczność hamulca silnikowego. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu kierowcy mogą stosować wyższe biegi przez dłuższy czas i oszczędzać paliwo. Jest to korzystne dla środowiska, a jednocześnie pozostawia klientom więcej pieniędzy w kieszeni” — mówi Tomas Thuresson.

 

Nowy silnik jest dostępny w trzech różnych wersjach:

  • 600 KM i 3000 Nm
  • 700 KM i 3400 Nm
  • 780 KM i 3800 Nm
Nowy 17-litrowy silnik — najmocniejszy ze zbudowanych dotychczas przez Volvo Trucks — oferuje moc do 780 KM i moment obrotowy 3800 Nm.

Lepsze warunki jazdy dzięki funkcji I-See 

Kolejne nowości mające na celu poprawę komfortu kierowcy obejmują ulepszenia funkcji I-See, która jest teraz jeszcze bardziej efektywna. Została zmodernizowana w celu dostosowania prędkości pojazdów do zakrętów, rond i znaków prędkości. Poprawi to komfort jazdy i spowoduje częstsze korzystanie z tempomatu.  

„Celem jest umożliwienie kierowcom korzystania z tempomatu na większej części trasy. Prowadzi to do poprawy komfortu jazdy, a także zmniejszenia zużycia energii i emisji dwutlenku węgla. Jednocześnie kierowcy mogą pracować w bardziej komfortowych warunkach dzięki funkcjom ułatwiającym wykonywanie zadań” — mówi Tomas Thuresson.  

Wszystkie te innowacje oferują branży transportowej ogromne możliwości w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju, poprawy bezpieczeństwa, a także przyciągania i zatrzymywania kierowców.

Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj nasze samochody ciężarowe i dowiedz się, jak możemy dostosować je do Twoich potrzeb.