W przypadku najbardziej wymagających zadań transportowych moc i moment obrotowy mają decydujące znaczenie. Właśnie dlatego w Volvo Trucks stworzono nowy silnik D17. Moc do 780 KM i 3800 Nm to parametry, które czynią z niego najpotężniejszy w historii silnik Volvo Trucks. Zbudowano go tak, aby z łatwością poradził sobie z najcięższymi ładunkami, a jednocześnie zapewnił doskonałą wydajność i trwałość.
Nowy, większy, 17-litrowy silnik Volvo Trucks, D17, dostarcza moc i moment obrotowy spełniające wymagania najbardziej wymagających klientów i najtrudniejszych zastosowań. Moc hamulca silnikowego w całym zakresie prędkości jest niezrównana, a niezwykła szybkość reakcji silnika umożliwia szybką zmianę biegów. Efektem są najlepsze w tej klasie właściwości jezdne. Właściciele samochodów ciężarowych docenią także lepszą ekonomikę paliwową i większą ładowność.
Silnik D17 jest dostępny w ostatniej wersji Volvo FH16 i w nowym modelu Volvo FH16 Aero. Połączenie kabiny klasy premium z silnikiem D17 tworzy rozwiązanie, które sprosta najtrudniejszym zadaniom.
„Klienci, którzy wybiorą ten silnik, naprawdę poczują różnicę w prowadzeniu samochodu ciężarowego. Zauważą także lepszą wydajność i oszczędność paliwa. Jest to silnik, który może istotnie poprawić wydajność i rentowność działalności przewozowej, a jednocześnie zmniejsza emisję CO2” – mówi Marcos Weingaertner, menedżer produktu w Volvo Trucks.
Silnik D17 powstał dzięki umiejętnościom inżynierskim i kompetencjom zespołu Volvo Trucks. Postawiono przed nim zadanie opracowania silnika, który spełniałby najwyższe wymagania w zakresie mocy, momentu obrotowego, hamowania silnikiem i sprawności energetycznej. Musiał jednak pozostać lekki i wysoce responsywny. Ivar Sahlén, główny menedżer projektu w Volvo Group Trucks Technology Powertrain, wyjaśnia dlaczego:
„Kiedy podjeżdżasz pod strome wzniesienie z maksymalnym obciążeniem po trudnej drodze w kopalni, lesie lub na autostradzie, nie chcesz utknąć” – mówi. „W takich sytuacjach siła uciągu i szybka zmiana biegów mają ogromne znaczenie dla możliwości wykonania zadania. Dlatego skoncentrowaliśmy się głównie na tym, aby układ napędowy D17 był bardzo mocny, niezawodny i responsywny. Czujesz, że możesz zaufać maszynie”.
Moc i oszczędność paliwa silnika D17 są wynikiem wielu różnych ulepszeń. Inżynierowie Volvo szukali wszelkich możliwych sposobów na zmniejszenie tarcia wewnętrznego i jednocześnie bardziej wydajne generowanie mocy.
Oto niektóre z rozwiązań technicznych, które przekładają się na zalety silnika D17:
Segmenty transportu i zastosowania, w których moc i moment obrotowy silnika D17 będą najbardziej korzystne, obejmują:
Aby zaspokoić potrzeby różnych klientów w każdym segmencie, silnik D17 jest dostępny w trzech różnych specyfikacjach:
„Klienci, którzy wybiorą ten silnik, naprawdę poczują różnicę w prowadzeniu samochodu ciężarowego. Jest to silnik, który może istotnie poprawić wydajność i rentowność działalności przewozowej, a jednocześnie zmniejsza emisję CO2”.
Dla naszych klientów dostępne są rozwiązania alternatywne niewykorzystujące paliw kopalnych. Wszystkie poziomy mocy posiadają homologację na zasilanie paliwem odnawialnym HVO. Wersja 700 KM ma również homologację za zasilanie na 100-procentowym biodieslem (B100) i będzie dostępna w czwartym kwartale 2024 roku.
Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, Marcos Weingaertner wskazuje, że efektywność paliwowa silnika D17 i jego zdolność do pracy na HVO i B100 zaspokoi potrzeby klientów dążących do niskiego śladu środowiskowego swoich operacji.
„Biodiesel HVO i B100 to paliwa odnawialne, które mogą być produkowane w 100% z zasobów odnawialnych, takich jak odpady żywnościowe lub oleje roślinne. Stosowanie HVO lub B100 znacznie zmniejsza emisje dwutlenku węgla” – mówi.
„Nasi inżynierowie wykonali naprawdę świetną robotę, uwzględniając wszystkie ważne szczegóły podczas opracowywania silnika” – mówi Ivar Sahlén. „Silnik D17 został dokładnie przetestowany w rzeczywistych zastosowaniach, a raporty kierowców jego potwierdzają niezawodność i wydajność”.
Wszystko, co musisz wiedzieć o naszych najpotężniejszych jak dotąd samochodach ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH16 i Volvo FH16 Aero.
Możesz również przeczytać więcej o wyjątkowej aerodynamicznej konstrukcji Volvo FH16 Aero tutaj, a w tym: