Trucks

Volvo Trucks
2022-05-19
Ekonomika paliwowa
Author
Volvo Trucks

Volvo FH I-Save wygrywa niezależne testy ekonomiki paliwowej

W dwóch oddzielnych testach przeprowadzonych przez niemieckie media branżowe, Volvo FH z I-Save zwyciężyło pod względem oszczędności paliwa. „To naprawdę potwierdza, że nasza ciężka praca się opłaca. A dzięki naszym nowym aktualizacjom silnika Volvo FH z I-Save będzie jeszcze bardziej paliwooszczędne” — mówi Peter Franzén, menadżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

W testach przeprowadzonych przez wiodące niemieckie magazyny branżowe Trucker i Transport, Volvo FH 500 I-Save zostało zestawione z innymi europejskimi konkurencyjnymi pojazdami ciężarowymi i uzyskało imponujące wyniki. Wygrało oba testy zużycia paliwa, zarówno zużycie oleju napędowego jak
i AdBlue.

Ciężarówka Volvo pokonała swoich konkurentów również pod względem utrzymywania wysokiej średniej prędkości na testowych trasach długodystansowych. Ponadto Volvo FH z I-Save zdobyło najwięcej punktów w ogólnej ocenie całego pojazdu przeprowadzonej przez magazyn Trucker.

Volvo FH z I-Save łączy dużą prędkość z niskim zużyciem paliwa

„Testy te są bardzo dokładne i naprawdę pozwalają nam pokazać, do czego jesteśmy zdolni. Naszym inżynierom udało się połączyć dużą prędkość z bardzo niskim zużyciem paliwa, co jest fantastycznym osiągnięciem. W czasach rosnących cen paliw oszczędność paliwa jest ważniejsza niż kiedykolwiek” — mówi Peter Franzén.

Volvo FH I-Save jest produkowane od 2019 roku. Jego koncepcja polega na jak największym zmniejszeniu zużycia paliwa poprzez połączenie układu napędowego, oprogramowania i aerodynamiki pojazdu. Od momentu premiery dodano i udoskonalono wiele nowych funkcji..

 

Peter Franzén, menadżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

 

Ciężarówka Volvo wykorzystana w testach zawierała kilka najnowszych usprawnień aerodynamiki w celu poprawy przepływu powietrza, takich jak węższe szczeliny z przodu kabiny i dłuższe przedłużenie drzwi. Aby zapewnić maksymalną oszczędność paliwa, pojazd zawsze uruchamia się w trybie Eco. „Istnieje wiele drobnych udoskonaleń, które razem tworzą te dobre wyniki testów. To imponujące, że wygraliśmy testy, mimo że ciężarówka nie była wyposażona w nowy silnik. Najnowsze aktualizacje jeszcze bardziej obniżą zużycie paliwa. Bardzo ciekawie będzie zobaczyć wyniki w nadchodzących branżowych testach prasowych” – mówi Peter Franzén.

Niskie zużycie AdBlue

Silnik z turbo compound jest sercem I-Save. Wśród ostatnich usprawnień wprowadzonych w tym roku, udoskonalono proces spalania paliwa, zmniejszono tarcie w silniku i udoskonalono układ olejowy. Ponadto silnik ma nową, energooszczędną pompę układu kierowniczego i ulepszoną sprężarkę powietrza, która oszczędza paliwo, wydajniej wytwarzając ciśnienie powietrza.

Nowe inteligentne oprogramowanie I-Torque zwiększa efektywność energetyczną, analizując dane topograficzne z I-See i dostosowując jazdę do rzeczywistej trasy.

„Nasi inżynierowie dopracowali wszystkie szczegóły, aby silnik był jeszcze bardziej oszczędny. Zaktualizowaliśmy również naszą zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift. Szybsze reakcje przyczynią się do płynniejszej jazdy i mniejszego zużycia paliwa” – mówi Peter Franzén.

Dzięki niedawno wprowadzonym udoskonaleniom, I-Save łącznie może przyczynić się do poprawy oszczędności paliwa o 13% – w porównaniu do poziomów zużycia, kiedy został wprowadzony po raz pierwszy. Kolejną zaletą Volvo FH z I-Save jest niskie zużycie AdBlue, które, podobnie jak olej napędowy, staje się coraz droższe.



„Oszczędność paliwa ma kluczowe znaczenie w transporcie drogowym i będziemy nadal robić wszystko, aby wprowadzać kolejne udoskonalenia. Jestem bardzo dumny, że możemy zaoferować produkt, który może pomóc naszym klientom zwiększyć ich rentowność przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2” – mówi Peter Franzén.

Test magazynu Trucker w skrócie

Całkowita długość toru testowego: 340 km na trasach długodystansowych na północ od Monachium w Niemczech

Masa całkowita zestawu: 40 ton

Specyfikacja pojazdu ciężarowego Volvo: Lekkie podwozie, kabina Globetrotter XL

Wyniki: Volvo FH 500 I-Save charakteryzowało się największą oszczędnością paliwa. Utrzymało również najwyższą średnią prędkość i zdobyło najwięcej punktów w ogólnej ocenie.

Test magazynu Transport w skrócie

Całkowita długość toru testowego: 93 km na trasach długodystansowych wokół Monachium w Niemczech

Masa całkowita zestawu: 40 ton

Specyfikacja pojazdu ciężarowego Volvo: Lekkie podwozie, kabina Globetrotter XL

Wyniki: Volvo FH 500 I-Save charakteryzowało się najlepszą ekonomiką paliwową i utrzymało najwyższą średnią prędkość.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o oszczędzaniu paliwa? Kliknij w poniższy link!

Jak poprawić efektywność paliwową