Trucks

Volvo Trucks
2022-01-05
Ekonomika paliwowa Elektromobilność
Author
Volvo Trucks

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo u dużej ładowności wystawiony na próbę: wyróżnia się zasięgiem i efektywnością energetyczną

W Niemczech przeprowadzono pierwszy niezależny test efektywności energetycznego w pełni załadowanego, pojazdu cieżarowego o dużeł ładowności Volvo. Elektryczna ciężarówka przekroczyła swój oficjalny zasięg i zużywała o 50% mniej energii niż jej odpowiednik z silnikiem Diesla.

 

Pierwszy niezależny test drogowy z elektrycznego samochodu ciężarowego o dużej ładowności przeprowadził niemiecki dziennikarz Jan Burgdorf z magazynu Trucker. Jan Burgdorf jeździł Volvo FH Electric po słynnej zielonej trasie dla ciężarówek na południu Niemiec. Trasa ma 343 km długości i obejmuje różne autostrady, pagórkowaty teren i ciasniejsze drogi, aby przetestować pojazdy ciężarowe różnych producentów w możliwie najbardziej zróżnicowanych warunkach.

 

Całkowicie załadowane Volvo FH Electric miało masę całkowitą 40 ton i 490 kW mocy ciągłej. Elektryczna ciężarówka miała całkowity zasięg 345 km na jednym ładowaniu, przewyższając tym samym oficjalny zasięg wynoszący do 300 km.

Jan Burgdorf was impressed with the performance of the Volvo FH Electric.

Mocne pierwsze wrażenia

W przerwie obiadowej Jan Burgdorf przedstawił swoje wrażenia:

„Prowadzi się równie zwinnie, a nawet bardziej zwinnie, niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Wspina się po wzgórzach jak zwykle. Nie zauważasz zmiany biegów” – mówi Jan, który na tej samej trasie przeprowadził liczne testy z pojazdami ciężarowymi z silnikiem diesla.

 

Jakość wykonania na równi z pojazdami z silnikiem diesel

Volvo FH Electric przeszło test na równi z bijącym rekordy samochodem ciężarowym Volvo FH z I-Save o mocy 500 KM z silnikiem Diesla. Volvo FH Electric utrzymywało średnią prędkość 80 km/h i zużywało 1,1 kWh energii na km.

„Kierowca będzie bardzo zaskoczony, jak cicha jest nawet podczas jazdy z prędkością 85 km/h i przy całkowitej masie 40 ton. Nie ma żadnych wibracji. To coś wyjątkowego, że jest to możliwe” – podsumowuje Jan Burgdorf.

 

Zużycie 50% mniej energii

Test dowodzi również, że podczas tego samego zadania transportowego Volvo FH Electric zużywa o 50% mniej energii, niż samochód ciężarowy z silnikiem Diesla. To dlatego, że elektryczny układ napędowy jest znacznie wydajniejszy, dzięki czemu całkowicie elektryczna ciężarówka jest potężnym narzędziem do redukcji emisji CO2.

Tobias Bergman at Volvo Trucks.

Tobias Bergman, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks, był pod wrażeniem wyników testu:

„To potwierdza, że Volvo dysponuje wysoce energooszczędnym samochodem ciężarowym o dużej ładowności, który jest gotowy sprostać wymaganiom regularnych zadań transportowych. Wyniki przekraczają moje oczekiwania zarówno pod względem efektywności energetycznej, jak i właściwości jezdnych”.

  „Test pokazuje, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, jeśli pojazd jest ładowany np. w porze lunchu”.

Informacje o teście i o Volvo FH Electric

  • Masa całkowita zestawu: 40 ton
  • Średnia prędkość: 80 km/h
  • Zużycie energii: 1,1 kWh/km
  • Pojemność baterii: 540 kWh
  • Moc wyjściowa: moc ciągła 490 kW
  • Całkowita długość toru testowego: 343 km
  • Całkowity zasięg na jednym ładowaniu: 345 km
  • Testowane Volvo FH Electric może przejechać do 500 km w normalny dzień pracy, jeśli doładowanie zostanie dodane w przerwie obiadowej

Obejrzyj film o przeprowadzonym teście