Trucks

Volvo Trucks
2022-01-26
Technologia i innowacyjność Bezpieczeństwo Elektromobilność
Author
Volvo Trucks

Pojazdy elektryczne Volvo Trucks - przetestowane w ekstremalnych warunkach pogodowych

Elektryczny pojazd ciężarowy Volvo Trucks musi doskonale funkcjonować niezależnie od klimatu. W celu zapewnienia optymalnych warunkach pracy, testujemy nasze pojazdy w ekstremalnych warunkach pogodowych, takich jak śnieżne zimowe noce w Arjeplog w pobliżu koła podbiegunowego na północy Szwecji.

Jako firma posiadająca klientów na całym świecie konstruujemy pojazdy ciężarowe, które mogą pracować w każdych warunkach. Aby upewnić się, że nasze elektryczne pojazdy cięzarowe będą działać zgodnie z oczekiwaniami, nawet w najzimniejszym klimacie na Ziemi, przeprowadzamy szeroko zakrojone testy zimowe. Odbywa się to w naszym ośrodku testowym w pobliżu Arjeplog, małej wioski na dalekiej północy Szwecji, w pobliżu koła podbiegunowego. Zimą są tu bardzo obfite opady śniegu, a temperatury w nocy mogą spaść poniżej -25°C.


„Podczas testowania naszych samochodów ciężarowych w terenie oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy klimatu, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo w najbardziej ekstremalnych warunkach” — wyjaśnia Jessica Sandström, globalny menedżer produktu Volvo Trucks. „Co dzieje się na przykład z ciężarówką zasilaną akumulatorem, gdy termometr pokazuje na zewnątrz temperaturę -25°C i wieje silny wiatr? Nasze testy dowiodły, że obsługa elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo w tych naprawdę ekstremalnych warunkach sprawdza się bardzo dobrze”.

Jessica Sandström is Global Product Manager at Volvo Trucks.

Nowe innowacje przechodzą pozytywnie testy

W ramach przeprowadzonych testów w pełni zweryfikowano funkcjonalność nowych opcjii w pojazdach ciężarówych. Wśród nich są dwie nowe innowacje, które pomagają zapewnić niezawodność, bezpieczeństwo i komfort naszych długodystansowych pojazdów elektrycznych:

 

"Ready to Run" - Gotowy do drogi

 Nowa technologia "Ready to Run" przygotowuje pojazd do produktywnego dnia pracy w oparciu o temperaturę panującą na zewnątrz. W razie potrzeby podgrzewa zarówno akumulatory, jak i kabinę pojazdu, a jeśli pojazd wyrusza w trasnę w ciepłe dni, obniża temperaturę wyżej wymienionych. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°C, kierowca może łatwo zdalnie uruchomić podgrzewanie lub chłodzenia wstępne za pomocą aplikacji. W ten sposób zachowana jest najlepsza wydajność baterii, nawet gdy temperatura na zewnątrz wynosi znacznie poniżej zera.

Obejrzyj film o funkcji Active Grip Control

Funkcja Active Grip Control

Funkcja bezpieczeństwa Active Grip Control znacznie poprawia stabilność, przyspieszenie i hamowanie na śliskiej nawierzchni – czy to na śniegu, deszczu czy szutrze. Testy przeprowadzone na pojeździe Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną przyczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.​​


„Poprawa jazdy po śliskiej, szutrowej drodze jest naprawdę imponująca. Wierzę, że zwiększy to produktywność, zwłaszcza naszych klientów z branży budowlanej” — mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Volvo Trucks.


Jeśli ciężarówka zacznie wpadać w poślizg, wiele czujników pozwala systemowi Active Grip Control pojazdu reagować na warunki na drodze i inteligentnie wykorzystywać silniki elektryczne pojazdu wraz z innymi siłownikami, aby pomóc kierowcy utrzymać się na drodze

Active Grip Control gives the truck improved stability, acceleration and braking in slippery conditions.