Trucks

Volvo Trucks
2022-02-28
Ekonomika paliwowa
Author
Volvo Trucks

9 najważniejszych ulepszeń w zakresie oszczędności paliwa w układach napędowych Volvo Trucks Euro 6

Bez względu na to, czy pracujesz w transporcie długodystansowym, dystrybucyjnym, czy budowlanym, Euro 6 Step E oznacza znaczne oszczędności paliwa w każdym obszarze działalności. Volvo przyjrzało się całemu układowi napędowemu i wprowadziło szereg ulepszeń, które nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także zapewniają płynniejsze i przyjemniejsze wrażenia z jazdy – na drogach i w terenie.

Oto 9 najważniejszych ulepszeń:

1. Zmodernizowany silnik D13TC. Jeśli znasz Volvo FH z I-Save, wiesz, że ta technologia może znacząco obniżyć koszty paliwa w transporcie długodystansowym. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku silnik D13TC, najważniejszy element technologii I-Save i najbardziej oszczędny z dotychczasowych silników Volvo. Ostatnie modernizacje sprawiły, że osiągnął nowy poziom. Dopracowaliśmy proces spalania paliwa, zmniejszyliśmy tarcie w silniku i poprawiliśmy układ olejowy. Udoskonaliliśmy układ oczyszczania spalin (EATS), zmniejszyliśmy również masę silnika i wprowadziliśmy nową generację układu sterującego silnika. Aby poszerzyć naszą ofertę oszczędzania paliwa, silnik D13TC jest teraz dostępny z nową mocą znamionową 420 KM.
 

2. Ulepszenia silników D11 i D13 eSCR. W obu silnikach udoskonalono proces spalania i zmniejszono tarcie. Zwiększona wydajność to zasługa zastosowania w silniku D13TC opatentowanej misy tłoka w kształcie fali, która optymalizuje wtrysk paliwa. Udoskonaliliśmy także układ EATS, zmniejszyliśmy masę silnika i wprowadziliśmy nową generację układu sterującego silnika. Klienci z branży budowlanej docenią także obniżenie minimalnej prędkości załączania tempomatu do 4 km/h. Aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, oferujemy także silnik D13 eSCR o mocy znamionowej 460 i 500 KM napędzany biodieslem B100.

 

3. Modernizacja I-Shift. I-Shift zapewnia teraz płynniejszą i szybszą zmianę biegów, co przekłada się na znakomite wrażenia z jazdy. Ulepszenia obejmują nowy system i strategię zmiany przełożeń, a także nowy system sprzęgła dla silników D13. Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift jest dostępna dla wszystkich samochodów ciężarowych o dużej ładowności i Volvo FE.
 

4. Nowe oprogramowanie I-Torque. I-Torque, nowe inteligentne oprogramowanie Volvo sterujące momentem obrotowym, optymalizuje moment obrotowy silnika w celu oszczędzania paliwa. Wykorzystując dane topograficzne z I-See oraz informacje o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu, I-Torque automatycznie oblicza optymalny moment obrotowy silnika dla Twojej trasy. Oprogramowanie I-Torque jest obecnie dostępne z naszymi nowymi pakietami oszczędności paliwa dla silników wysokoprężnych D13 Euro 6 Step E.
 

Obejrzyj ten krótki film, aby dowiedzieć się więcej o I-Torque >[link: ]

5. Lepsza aerodynamika. Aby zoptymalizować przepływ powietrza, wprowadzono ulepszenia w kabinach Volvo FM i FH. Oba modele otrzymały ulepszone uszczelki wokół kraty wlotu powietrza i przednich reflektorów dodatkowych, nową osłonę ramienia lusterka oraz błotniki poprawiające przepływ powietrza wokół nadkoli (w pojazdach z oponami 385/55). Model Volvo FH otrzymał również dalsze przedłużenie drzwi i udoskonalenia spoilerów ekstrawysokiej kabiny sypialnej (XHSL).
 

6. nowa energooszczędna pompa wspomagania kierownicy. Nowa elektronicznie sterowana pompa Volvo wspomagania kierownicy zwiększa precyzję kierowania, co przekłada się na mniejsze zużycie energii podczas jazdy na wprost. Dla wymagających klientów z branży transportu długodystansowego i stosujących długą pracę silnika na biegu jałowym oznacza to możliwość ograniczenia strat energii. Ta pompa wspomagania kierownicy znajduje się w nowych pakietach Volvo oszczędności paliwa do silników wysokoprężnych D11 i D13 Euro 6.
 

7. Wydajniejsze sprężarki powietrza. Firma Volvo wprowadziła nową generację sprężarek powietrza, które efektywniej wytwarzają ciśnienie i dzięki temu oszczędzają paliwo. Są one teraz standardem we wszystkich silnikach wysokoprężnych D11 i D13 Euro 6.
 

8. Nowe filtry powietrza, paliwa i oleju oraz nowe rozmiary zbiorników AdBlue. Konstrukcja nowych filtrów pozwala na zamontowanie tylko właściwego filtra, co zapewnia optymalne osiągi silnika i wydłuża jego żywotność. Filtry Volvo są wykonane ze specjalnie opracowanej plisowanej bibuły filtracyjnej i mają dużą powierzchnię, aby zapewnić doskonałą wydajność filtracji i długą żywotność. Aby ułatwić kierowcom uzupełnianie paliwa i mocznika na tym samym postoju, rozmiary zbiorników AdBlue firmy Volvo zostały zaktualizowane, aby odpowiadały zwiększonej wydajności zmodernizowanych silników wysokoprężnych D11 i D13 Euro 6.
 

9. Alternatory o 50% dłuższej żywotności. Aby ułatwić pracę kierowcom transportu długodystansowego, firma Volvo wprowadziła również nową generację alternatorów 150 A o żywotności dłuższej o 50%. Poprawiono także komunikację z alternatorem, wprowadzając funkcjonalność LIN (Local Interconnect Network), dzięki której Volvo może zdiagnozować alternator, określić, kiedy należy go wymienić oraz zaplanować ładowanie, aby przedłużyć żywotność komponentów zarządzających energią. Nowe alternatory są standardem w modelach Volvo FH i FH16 Euro 6 z silnikiem wysokoprężnym. Aby zapewnić jeszcze większy komfort, Volvo dodało do gamy tych modeli nowy, większy alternator 180 A.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak obniżyć rachunki za paliwo? Wymeldować się Jak poprawić efektywność paliwową samochodów ciężarowych aby zapoznać się z przeglądem kluczowych czynników, które wpływają na zużycie paliwa, emisje i związane z paliwem koszty floty.