W przypadku ciągnika 4x2 o średniej masie 30 ton zasięg wynosi około 300 km. Jednak zależnie od specyfikacji i zastosowania zasięg może być znacznie większy, ponieważ zależy od wielu czynników.
Trudne warunki pogodowe, na przykład deszcz, niskie temperatury i silne wiatry przednie, zwiększają zużycie energii, a tym samym zmniejszają zasięg pojazdu. Mechanizm jest taki sam jak w przypadku konwencjonalnych pojazdów z silnikiem wysokoprężnym — trudne warunki pogodowe zwiększają zużycie paliwa.
W przypadku tras miejskich i regionalnych dobrze wyszkolony kierowca może zużywać ok. 20 procent energii mniej niż słabo wyszkolony. Na optymalną technikę jazdy składa się dobre przewidywanie połączone z minimalnym hamowaniem i przyspieszaniem — podobnie jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikiem wysokoprężnym. Najważniejsza różnica polega na tym, że w przypadku elektrycznego samochodu ciężarowego płynne hamowanie jest ważniejsze, ponieważ energia jest odzyskiwana i magazynowana w akumulatorze pojazdu, co wydłuża zasięg.
Energia kinetyczna z ruchu pojazdu jest odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania akumulatora. Pozwala to wydłużyć zasięg.
Znaczący wpływ może mieć zabudowa pojazdu, jeśli korzysta z energii z akumulatorów samochodu ciężarowego. Na przykład betoniarka zużyje znacznie więcej energii niż sucha skrzynia ładunkowa. Istotny wpływ będzie mieć także masa pojazdu, a także topografia drogi — tak samo, jak się to dzieje w przypadku konwencjonalnych samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym.
Zużycie energii przez stojący pojazd jest niewielkie, chyba że układ napędowy zasila także urządzenia o dużym zużyciu energii, takie jak betoniarki.
Nie, zdecydowana większość energii zmagazynowanej w akumulatorze jest wykorzystywana do napędu. Zużycie energii przez systemy dodatkowe, takie jak ogrzewanie, chłodzenie, pompy lub inne urządzenia konsumenckie, jest niewielkie w porównaniu z energią zużywaną na napęd. Na przykład smartfon zawiera znacznie mniej niż 0,01 kilowatogodziny energii, podczas gdy na pokładzie można przechowywać ponad 500 kWh.
Stan energii akumulatora można stale śledzić na desce rozdzielczej i zdalnie. Jeśli zbliża się do zera, kierowca otrzymuje powiadomienia, a dostępna moc zostaje ograniczona, co wpływa na właściwości jezdne.