Trucks

Dane techniczne Volvo FH

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Volvo FH, ze szczegółami.

Układ napędowy

Znajdź dane techniczne silników, skrzyń biegów, tylnych osi (wraz z przełożeniami), konfiguracji układu napędowego i przystawek odbioru mocy.

Silniki elektryczne do dużych obciążeń — moc/moment obrotowy

 

G13 — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D13 — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

Silnik D13 z I-Save — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

Elektryczne​

Volvo FH

Wydajność

Do 330–490 kW (450–666 KM) mocy ciągłej

Zasięg​

Do 300 km (ciągnik z naczepą 4×2)

Czas ładowania (pełne naładowanie)

9,5 h AC (43 kW) 2,5 h DC (250 kW)

Pojemność akumulatora

360–540 kWh, 4–6 akumulatorów

  

Zasilane gazem

G13

  

Poziom emisji spalin

Euro 6

  

Liczba cylindrów

6

  

Pojemność skokowa

12,8 dm³

  

Skok tłoka

158 mm

  

Średnica cylindra

131 mm

  

Stopień sprężania

17.0:1  

Zakres ekonomiczny

900–1400 obr/min

  

Moc hamulca wydechowego

200 kW 

  

Moc hamulca silnikowego*

380 kW (2300 obr/min)

  

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe

  

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

35 l

  

Całkowita pojemność układu chłodzenia

38 l

  
    

*opcja

 G13 420 KM (309 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1600–1700 obr/min

420 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min

2100 Nm

  
 G13 460 KM (338 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1600–1700 obr/min

460 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 950–1400 obr/min

2300 Nm

  
 

G13 500 KM (368 kW)

   
 

Moc maks. przy 1600–1700 obr/min

500 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 980–1404 obr/min

2550 Nm

  
     

Olej napędowy

D13

D13 z technologią I-Save 

Poziom emisji spalin

Euro 6

Euro 6

 

Liczba cylindrów

6

6

 

Pojemność skokowa

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Skok tłoka

158 mm

158 mm

 

Średnica cylindra

131 mm

131 mm

 

Stopień sprężania

18.0:1

18.0:1

 

Zakres ekonomiczny

900–1400 obr/min

900–1300 obr/min

 

Moc hamulca wydechowego

175 kW (2300 obr/min)

150 kW

 

Moc hamulca silnikowego*

340 kW (2300 obr/min)

435 kW (2300 obr/min)

 

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe

2 pełnoprzepływowe

 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

35 l

35 l

 

Całkowita pojemność układu chłodzenia

24 l

26 l

 
    

*opcja

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm). Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 150 000 km lub raz do roku – olej VDS4.

 

D13 420 KM (309 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

420 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min

2100 Nm

  
 

D13 z technologią I-Save 420 KM (309 kW)*

 

  
 

Moc maks. przy 1230–1600 obr/min

420 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 900–1230 obr/min

2400 Nm

  
 

D13 460 KM (338 kW)

   
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

460 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min

2300 Nm

  
 

D13 z technologią I-Save 460 KM (338 kW)*

 

  
 

Moc maks. przy 1240–1600 obr/min

460 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 900–1240 obr/min

2600 Nm

  
 

D13 z technologią I-Save 480 KM (353 kW)*

 

  
 

Moc maks. przy 1250–1600 obr/min

480 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 900–1250 obr/min

2700 Nm

  
 

D13 500 KM (368 kW)

   
 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

500 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min

2500 Nm

  
 

D13 z technologią I-Save 500 KM (368 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1250–1600 obr/min

500 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 900–1250 obr/min

2800 Nm

  
 

D13 540 KM (397 kW)

 

  
 

Moc maks. przy 1458–1700 obr/min

540 KM

  
 

Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min

2600 Nm

  
     

*dostępny z B100, biodiesel

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

Moment obrotowy

Przełożenie 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju. Można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi, ultraniskimi biegami pełzającymi i multiplikatorem biegów wstecznych.
 

Dane techniczne

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AT2412

Bezpośredni

2400

44

AT2612

Bezpośredni

2600

100

ATO2612

Nadbieg

2600

100

AT2812

Bezpośredni

2800

70

ATO3112Nadbieg3150100
    

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ

Najwyższy bieg

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

SPO2812

Nadbieg

2800

80

    

Typ

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

RSS1244B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RSS1344C/E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1344E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

70

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3800

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

70

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3800

23

100

Zwolnica

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

13

70

RT2610B/F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

26

100

RTH3210F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

32

100

RTH3212F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

33

100

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3800

38

100

      

Przełożenia tylnych osi

Osie pojedyncze

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* Dla RSS1344D/E

** Dotyczy RSS1370B

Osie podwójne

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 KM

D13 460 KM

D13 500 KM

D13 540 KM

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 z technologią I-Save 420 KM

D13 z technologią I-Save 460 KM

D13 z technologią I-Save 500 KM

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Osie napędowe ze zwolnicami

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 KM

G13 460 KM

G13 500 KM

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami

RSH1370F

RTH2610F

    

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu
pompy hydraulicznej.

PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do
pompy hydraulicznej.

PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy z połączeniem kołnierzowym do
pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem łączącym do bezpośrednio mocowania wału pędnego.

PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.

PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu
i złącze DIN z przodu.

PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa
tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

Elementy zewnętrzne i wewnętrzne

Znajdź informacje o wymiarach, wysokości nad podłożem i wyposażeniu kabin.

Dostępne są cztery różne wersje wykończenia zewnętrznego, dostosowane do różnych potrzeb.

Volvo FH with the basic exterior trim 

Podstawowa

Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Chromowane reflektory. Osłona przeciwsłoneczna, obudowy lusterek i zderzak w kolorze Lightning gray (jasnoszary).

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Wzbogacona

Osłona chłodnicy w kolorze kabiny i chromowane reflektory. Osłona przeciwsłoneczna, obudowy lusterek, klamki drzwi i zderzak w kolorze Lightning gray (jasnoszary).

Volvo FH  with highest level exterior trim  

Najwyższy poziom

Osłona chłodnicy, obudowy lusterek, osłona przeciwsłoneczna, klamki drzwi, zderzak i owiewka w kolorze kabiny. Chromowane reflektory.

Volvo FH  with basic with sturdy front exterior trim 

Podstawowy ze wzmocnionym zderzakiem

Osłona chłodnicy i klamki drzwi w kolorze Thunder gray (ciemnoszary). Czarne reflektory. Osłona przeciwsłoneczna i obudowy lusterek w kolorze Lightning gray (jasnoszary). Zderzak stalowy lakierowany w kolorze szarym.

Volvo FH jest dostępne z sześcioma różnymi wersjami wykończenia wnętrza, dostosowanymi do różnych potrzeb.

Volvo FH with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Winylowe i tekstylne wykończenia wnętrza — Robust

Wytrzymałe materiały winylowe i tekstylne w nowoczesnej kolorystyce pasującej do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH with textile trim dynamic, interior trim level 

Wykończenie wnętrza z tkanin tekstylnych — Dynamic

Tekstylne wnętrze z nowoczesną kolorystyką w różnych odcieniach dopasowanej szarości, która pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH with plush trim progressive, interior trim level 

Wykończenie wnętrza z weluru — Progressive

To miękkie, welurowe wykończenie oferuje stonowaną kolorystykę i pasuje do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH with leather trim robust, interior trim level 

Wykończenie wnętrza ze skóry — Robust

Wnętrze o stonowanej kolorystyce z dwukolorowymi, całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH with leather trim dynamic, interior trim level 

Wykończenie wnętrza ze skóry — Dynamic

Wnętrze z różnymi odcieniami dopasowanej szarości i dwukolorowymi
całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH with leather trim progressive, interior trim level 

Wykończenie wnętrza ze skóry — Progressive

Wnętrze z różnymi odcieniami dopasowanego koloru Skylark (beżowy) i dwukolorowymi
całkowicie skórzanymi fotelami, które pasują do różnych elementów wykończenia wnętrza.

Volvo FH globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: komfort i przestrzeń

Kabina Globetrotter XXL zapewnia również bezpieczne i wygodne mieszkanie dla maksymalnie dwóch osób, ale z jeszcze większym komfortem spania na szerszej i dłuższej dolnej leżance — dzięki większej długości kabiny.

Volvo FH globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: wiele możliwości przechowywania

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób i jeszcze więcej miejsca w schowkach dzięki dodatkowej wysokości. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 220 cm (211 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Kabina Globetrotter: miejsce dla dwóch osób

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) może zapewnić wygodny nocleg dla nawet dwóch osób. A dzięki jej wysokości w schowkach jest mnóstwo dodatkowego miejsca. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 205 cm (196 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna

W kabinie sypialnej (CAB-SLP) mogą nocować komfortowo aż dwie osoby. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 171 cm (162 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Volvo FH low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina sypialna z obniżonym dachem

Amortyzowana kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 147 cm (138 cm od pokrywy przedziału silnikowego).

Ciągnik siodłowy

 

 

 

Wysokość A (mm)

Wysokość B (mm)

Wysokość C (mm)

Wysokość D (mm)

Napęd

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3440

3810

39603235

4x2

Med

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Med

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Podwozie samochodu ciężarowego

 

 

 

Wysokość A (mm)

Wysokość B (mm)

Wysokość C (mm)

Wysokość D (mm)

Napęd

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

High

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Med

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Low

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

High

Mech./Mech.

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*Wysokości orientacyjne

Czteropunktowe zawieszenie kabiny

Do wyboru: sprężyny spiralne z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny spiralne z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.

 

Wloty powietrza

Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej, zależnie od zastosowania pojazdu. Oferowany jest także przedni wlot powietrza.

 

Kolory

Wybierz, jaki Ci się podoba. Dostępnych jest około 650 odcieni.

 

Tapicerka

Dostępnych jest kilka stylów. Winylowe, z tkaniny tekstylnej i welurowe. Niektóre tapicerki (z wyjątkiem winylowej i tekstylnej), są dostępne w połączeniu z funkcją wentylacji fotela.

 

Fotel kierowcy

Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Dodatkowa swoboda wynika z elastyczności — całkowity zakres regulacji poziomej wynosi 240 milimetrów, a pionowo 100 milimetrów. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.

 

Fotel pasażera

Możesz wybierać spośród trzech różnych poziomów komfortu: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek. Oferowany jest również przesuwny fotel pasażera.

 

Leżanki

Zapewniają komfort i relaksujący sen. Wymiary leżanek: 74×200 cm z częścią środkową o szerokości 81,5 cm lub 74×200 cm, wysuwana do 88×200 cm, z częścią środkową o szerokości 95,5 cm. Leżanka w kabinie Globetrotter XXL ma 213 cm długości. Szerokość w części głowy, części środkowej i części stóp wynosi odpowiednio 99/106,5/91 centymetrów. Leżankę można wyposażyć materac piankowy lub w komfortowy materac o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowymi. Dostępne są trzy wersje różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy. Zapewniamy również dwie opcje nakładki ochraniacza na materac: poprawia komfort i pozwala szybciej rozwiązywać problemy. Ponadto, dostępne są: leżanka z regulowanym podgłówkiem oraz leżanka górna komfortowa (o wymiarach 60×190 cm lub 70×190 cm).

Schowki wewnętrzne

W kabinie znajduje się schowek nad przednią szybą, zawierający cztery kieszenie DIN i dwa duże schowki z żaluzjami, zlokalizowane po stronie kierowcy i pasażera. Na tylnej ścianie znajduje się lekka górna półka z doskonałym oświetleniem. Pod dolną leżanką znajdują się dwie szuflady o łącznej pojemności 130 l. Dodatkowo, do dyspozycji są dwa mniejsze schowki u wezgłowia (15 l) i w nogach (10 l) leżanki, pod materacem oraz schowek na butelki PET w nogach leżanki.

 

Schowki zewnętrzne

Z obydwu stron znajdują się dwa duże schowki, dostępne z zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza kabiny. Po każdej stronie pod kabiną jest dostępny dodatkowy, nieogrzewany schowek o pojemności 30 l.

 

Okno dachowe/ wywietrznik dachowy

Każda kabina może być wyposażona w nieotwierane okno dachowe (standard) lub wywietrznik dachowy (opcja), uchylany o 50 mm. Służą one również jako wyjście bezpieczeństwa. Wywietrznik dachowy może być otwierany ręcznie lub elektrycznie.

 

Kierownica

Dostępna w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) kierownicę można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Przyciski wbudowane w kierownicę umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wyświetlaczu dodatkowym.

 

Układ klimatyzacji

Trzy alternatywne układy klimatyzacji pozwalają kontrolować temperaturę. Konwencjonalny układ wentylacji i ogrzewania. Układ klimatyzacji sterowany ręcznie (MCC). Układ klimatyzacji sterowany automatycznie (ECC/ECC2). Układ ten może również zawierać czujniki nasłonecznienia, mgły i jakości powietrza. Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny oraz I-ParkCool – parkingowy schładzacz kabiny.

 

I-Park Cool 

Nie trzeba uruchamiać silnika, by cieszyć się klimatyzowaną kabiną. I-ParkCool schładza kabinę podczas postoju pojazdu. W celu utrzymania komfortowej temperatury współdziała z ogrzewaniem parkingowym kabiny: korzystne gdy w nocy temperatura spada szybko i znacznie. System sprawdza stan akumulatorów, aby nie zagrozić zdolności rozruchowej. Oblicza także, ile mocy potrzeba do ogrzania lub schłodzenia kabiny. W przypadku nie w pełni naładowanych akumulatorów, układ ustala intensywność chłodzenia. A przy tym jest cichy. Jest o około 20 dB cichszy, w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi, co jeszcze bardziej zwiększa komfort noclegu. Klimatyzacja jest w pełni zintegrowana ze standardowym układem wentylacji, dzięki czemu zarówno ciepłe, jak i zimne powietrze jest równomiernie rozprowadzane po całej kabinie standardowymi kanałami nawiewu. System nie pogarsza własności aerodynamicznych kabiny ani nie ogranicza wysokości jej wnętrza. Z wyjątkiem ogrzewacza kabiny (PH-CAB).

Podwozie

Znajdź informacje o wysokościach podwozia, dopuszczalnym nacisku na oś przednią, zawieszeniu tylnym, ciągnikach siodłowych, cechach podwozia i układzie hamulcowym.

X-Low (ciągnik siodłowy)

około 810 mm

Low

około 850 mm

Med

około 900 mm

High

około 1000 mm

X-High

około 1200 mm

  

 

Pneumatyczne

Mech.

X-Low

8

-

Low

8

-

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

 

*Z podwójną osią przednią

 

 

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Osie wleczone/pchane

Oś pojedyncza

RAD-L90

4x2

Resory parab./półelipt.

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-GR

4x2

Pneumatyczne

11,5/13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-G2

4x2

Pneumatyczne (poj. budowlany)

13 t

Zwolnice

 
RAD-G44x2Pneumatyczne12 tPojedyncza 
      

Oś zespolona

RADT-GR

6x2

Pneumatyczne

19/20,5/22,5/23 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

RAPD-GR

6x2

Pneumatyczne

16/19/22 t

Pojed./zwoln.

Pchana (niekier. / skrętna ster.)

RAPD-G4

6x2

Pneumatyczne

16 t

Pojedyncza

Oś pchana (niekierowana)

RADD-G2

6×4/8×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-BR

6×4/8×4

Resory paraboliczne

20/21 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Resory parab./półelipt.

23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Resory półeliptyczne

26/32 t

Zwolnice

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Resory półeliptyczne

38 t

Zwolnice

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatyczne

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatyczne

27/30/30,5/31,5/32 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatyczne

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

RAPDD-GR

8×4

Pneumatyczne

27/30,5/32/35 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.)

RADDT-G2

8×4/10×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

      

Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa

Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna
pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1510 litrów (ciągnik siodłowy 4x2). Zbiorniki gazu w rozmiarach 155 kg (375 l)
, 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).

Zbiorniki AdBlue

Pojemność od 32 do 112 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Układ hamulcowy
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe. EBS jest standardem we wszystkich specyfikacjach.

Rejestrator stanu EBS 

Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

Automatyczne przytrzymanie

Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymania utrzyma ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania, aby utrzymać samochód w miejscu do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę.

 

Analiza zużycia okładzin hamulcowych

Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach (dotyczy tylko hamulców tarczowych).

 

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego

Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Kierownica samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania. Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony
z niezależnym zawieszeniem przednim.

Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego.
Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
 

Osie wleczone

Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.

Podnośnik osi podwójnej

Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. Podnośnik osi podwójnej jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.
 

Konfiguracja osi w pojazdach elektrycznych 

Ciągnik siodłowy: 4x2, 6x2, 6x4

Podwozie samochodu ciężarowego: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Wszystkie osie z zawieszeniem pneumatycznym

Karty danych

Dane — wszystko, czego potrzebujesz. Korzystając z następujących łączy możesz pobrać karty danych Volvo FH w formacie PDF.

Przedstawione funkcje mogą nie być standardowe lub dostępne dla wszystkich poziomów wyposażenia i opcji układu napędowego.

Masz pytanie?

Odpowie na nie Twój dealer Volvo Trucks. Zadzwoń, złóż mu wizytę lub zaproś go do siebie.