Trucks

Ciężarówki Volvo zasilane gazem zyskują na popularności – umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet o 100%

Popyt na ciężarówki Volvo zasilane gazem rośnie, a w 2024 roku sprzedaż wzrosła o ponad 25%. Modele gazowe to coraz popularniejsze rozwiązanie dla firm transportowych, które chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, ponieważ emisję dwutlenku węgla można zmniejszyć nawet o 100%, stosując paliwa odnawialne.
Ciężarówki Volvo zasilane gazem zyskują na popularności – umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet o 100%

Globalny popyt klientów na ciężarówki Volvo zasilane gazem rośnie, a Volvo Trucks sprzedało łącznie ponad 8000 sztuk na całym świecie. W 2024 r. sprzedaż wzrosła o 25%, a głównymi rynkami są Szwecja, Norwegia, Holandia, Hiszpania i Wielka Brytania. Silniki gazowe Volvo są dostępne w modelach Volvo FM, FH i FH Aero i mogą płynnie przełączać się między biogazem (gazem niekopalnym wytwarzanym z odpadów organicznych) a zwykłym paliwem LNG (skroplony gaz ziemny).

 

Samochody ciężarowe Volvo zasilane gazem mogą pokonywać odległości do 1000 kilometrów, dzięki czemu nadają się do zadań transportowych, takich jak dystrybucja dalekobieżna i regionalna, a także budownictwo. Stanowią realną alternatywę dla innych pojazdów niskoemisyjnych, ponieważ firmy transportowe i nabywcy usług transportowych szukają sposobów na osiągnięcie bardziej zrównoważonego rozwoju.

 

„Wielu naszych klientów decyduje się na wymianę swoich samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla na te zasilane gazem, aby w prosty sposób zmniejszyć emisję CO2 tu i teraz”, mówi Jan Hjelmgren, Dyrektor ds. Zarządzania Produktami w Volvo Trucks.


„Taka zmiana to prawdziwa korzyść dla firm transportowych, ponieważ mogą łączyć niższe koszty posiadania z mniejszym śladem węglowym i zachowaną produktywnością”, kontynuuje.

W kilku krajach działa już rozbudowana sieć stacji paliw oferujących biogaz, a jego dostępność stale rośnie. Globalna produkcja biogazu zwiększyła się o 21% w 2024 roku*, co otwiera przed wieloma użytkownikami możliwość redukcji emisji CO₂ nawet o 100%. Biogaz, zwłaszcza na rynkach wspieranych ulgami podatkowymi i dotacjami na paliwa odnawialne, jest także bardziej ekonomiczną alternatywą dla oleju napędowego. Dodatkowo, nawet standardowe paliwo LNG pozwala zmniejszyć emisję CO₂ o około 20% („od zbiornika do koła”) w porównaniu z tradycyjnymi ciężarówkami z silnikiem Diesla.

 

Znaczne oszczędności w zakresie emisji CO2 i kosztów eksploatacji bez żadnych kompromisów

Volvo oferuje wyjątkową technologię silników gazowych, opartą na najlepiej sprzedającym się układzie napędowym z silnikiem wysokoprężnym D13. Dzięki temu rozwiązaniu ciężarówki Volvo zapewniają osiągi porównywalne z pojazdami z silnikami Diesla, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu emisji CO₂.

 

Oszczędności CO2 dzięki ciężarówkom zasilanym gazem – fakty:

  • * Przejście z oleju napędowego na LNG (skroplony gaz ziemny) pozwala zaoszczędzić do 20% CO₂ (od zbiornika do koła)
  • * Przejście z oleju napędowego na biogaz/bio-LNG pozwala zaoszczędzić do 100% CO₂ (od studni do koła)
  • * Bio-LNG jest produkowany z surowców, takich jak odpady domowe, odpady rolnicze i ścieki.
  • * Bio-LNG jest identyczny ze zwykłym LNG pod względem wydajności, przechowywania i tankowania.

 

Pojazdy ciężarowe Volvo zasilane gazem – fakty:

  • * Volvo oferuje modele Volvo FM, FH i FH Aero zasilane gazem, dostępne w konfiguracjach ciągnika lub podwozia 4x2, 6x2 i 6x4, certyfikowane do przewozu ładunków o masie do 60 ton.
  • * Silnik Volvo G13 LNG jest oparty na silniku wysokoprężnym D13 Euro 6 i występuje w trzech poziomach mocy: 420 KM / 2100 Nm, 460 KM / 2300 Nm i 500 KM / 2500 Nm
  • * Największy zbiornik paliwa mieści 225 kg gazu, co zapewnia zasięg 1000 km
  • * Napędzane gazem samochody ciężarowe Volvo wykorzystują technologię wydajnego wtrysku bezpośredniego HPDI (High Pressure Direct Injection) od dostawcy Cespira: https://cespira.com/
  • * Rozwiązanie silnika gazowego firmy Volvo wykorzystuje niewielką ilość oleju napędowego jako paliwo zapłonowe, a przy użyciu HVO (uwodorniony/hydroodporniony olej roślinny) do zapłonu, emisję CO₂ można zmniejszyć nawet o 100% w porównaniu z ciężarówką napędzaną olejem napędowym
  • * Biogaz jest jednym z rodzajów paliw dla silników spalinowych, które stanowią kluczowy element strategii układów napędowych Volvo Trucks na drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku.

* Strategia Volvo Trucks w drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto opiera się na trzech filarach: pojazdach elektrycznych zasilanych akumulatorowo, pojazdach elektrycznych z ogniwami paliwowymi oraz silnikach spalinowych wykorzystujących paliwa odnawialne.

 

 

*Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Biogazu

 

LINK do zdjęć w wysokiej rozdzielczości

Materiały prasowe dostępne są w Media Hub: https://media.volvogroup.com/dam

 

For further information, please contact:

Stefan Elfström
Media Relations Director, Volvo Trucks
Email: stefan.elfstrom@volvo.com
Tel: +46 708 25 30 72

 

Press images and films are available in the Volvo Trucks’ Media Hub: https://media.volvogroup.com/dam

 

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,200 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2024 approximately 134,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care. and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.