Globalny popyt klientów na ciężarówki Volvo zasilane gazem rośnie, a Volvo Trucks sprzedało łącznie ponad 8000 sztuk na całym świecie. W 2024 r. sprzedaż wzrosła o 25%, a głównymi rynkami są Szwecja, Norwegia, Holandia, Hiszpania i Wielka Brytania. Silniki gazowe Volvo są dostępne w modelach Volvo FM, FH i FH Aero i mogą płynnie przełączać się między biogazem (gazem niekopalnym wytwarzanym z odpadów organicznych) a zwykłym paliwem LNG (skroplony gaz ziemny).
Samochody ciężarowe Volvo zasilane gazem mogą pokonywać odległości do 1000 kilometrów, dzięki czemu nadają się do zadań transportowych, takich jak dystrybucja dalekobieżna i regionalna, a także budownictwo. Stanowią realną alternatywę dla innych pojazdów niskoemisyjnych, ponieważ firmy transportowe i nabywcy usług transportowych szukają sposobów na osiągnięcie bardziej zrównoważonego rozwoju.
„Wielu naszych klientów decyduje się na wymianę swoich samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla na te zasilane gazem, aby w prosty sposób zmniejszyć emisję CO2 tu i teraz”, mówi Jan Hjelmgren, Dyrektor ds. Zarządzania Produktami w Volvo Trucks.
„Taka zmiana to prawdziwa korzyść dla firm transportowych, ponieważ mogą łączyć niższe koszty posiadania z mniejszym śladem węglowym i zachowaną produktywnością”, kontynuuje.
W kilku krajach działa już rozbudowana sieć stacji paliw oferujących biogaz, a jego dostępność stale rośnie. Globalna produkcja biogazu zwiększyła się o 21% w 2024 roku*, co otwiera przed wieloma użytkownikami możliwość redukcji emisji CO₂ nawet o 100%. Biogaz, zwłaszcza na rynkach wspieranych ulgami podatkowymi i dotacjami na paliwa odnawialne, jest także bardziej ekonomiczną alternatywą dla oleju napędowego. Dodatkowo, nawet standardowe paliwo LNG pozwala zmniejszyć emisję CO₂ o około 20% („od zbiornika do koła”) w porównaniu z tradycyjnymi ciężarówkami z silnikiem Diesla.
Znaczne oszczędności w zakresie emisji CO2 i kosztów eksploatacji bez żadnych kompromisów
Volvo oferuje wyjątkową technologię silników gazowych, opartą na najlepiej sprzedającym się układzie napędowym z silnikiem wysokoprężnym D13. Dzięki temu rozwiązaniu ciężarówki Volvo zapewniają osiągi porównywalne z pojazdami z silnikami Diesla, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu emisji CO₂.
Oszczędności CO2 dzięki ciężarówkom zasilanym gazem – fakty:
Pojazdy ciężarowe Volvo zasilane gazem – fakty:
* Strategia Volvo Trucks w drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto opiera się na trzech filarach: pojazdach elektrycznych zasilanych akumulatorowo, pojazdach elektrycznych z ogniwami paliwowymi oraz silnikach spalinowych wykorzystujących paliwa odnawialne.
*Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Biogazu
LINK do zdjęć w wysokiej rozdzielczości
Materiały prasowe dostępne są w Media Hub: https://media.volvogroup.com/dam
Stefan Elfström
Media Relations Director, Volvo Trucks
Email: stefan.elfstrom@volvo.com
Tel: +46 708 25 30 72
Press images and films are available in the Volvo Trucks’ Media Hub: https://media.volvogroup.com/dam
Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,200 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2024 approximately 134,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care. and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.