Ciągła jazda z dużą prędkością i ciężkim ładunkiem może być wyzwaniem, ale nie w przypadku nowego 17-litrowego silnika Euro 6 napędzającego Volvo FH16. Nowy silnik, opracowany z myślą o najbardziej wymagających zadaniach transportowych, jest dostępny w trzech wariantach mocy; 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zwiększono do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm w topowej wersji. Wyższy poziom mocy i momentu obrotowego przekłada się na szybszą reakcję silnika, lepsze właściwości jezdne oraz maksymalną produktywność przy zachowaniu lepszej oszczędności paliwa.
„Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasz nowy silnik. To naprawdę arcydzieło i efekt inżynierii na światowym poziomie. Wersja 780 KM to najmocniejszy silnik w branży. Pokonując strome podjazdy z maksymalnym obciążeniem, nie chcesz utknąć z powodu zbyt niskiego momentu obrotowego i mocy. Dlatego skoncentrowaliśmy wszystkie nasze wysiłki na tym, aby silnik D17 był bardzo mocny, niezawodny i responsywny. Dla naszych klientów oznacza to szybszą realizację pracy i mniejsze zużycie paliwa” – mówi Marcos Weingaertner, Menedżer Produktu w Volvo Trucks.
Silnik D17 jest wyposażony w pojedynczą wydajną turbosprężarkę, która zwiększa szybkość reakcji silnika i poprawia wrażenia z jazdy. Innowacyjna, opatentowana przez Volvo konstrukcja falistego denka tłoka optymalizuje spalanie i zmniejsza emisję spalin, podczas gdy nowy układ wtryskowy zapewnia najlepszą oszczędność paliwa, a zwiększone maksymalne ciśnienie w komorze spalania zapewnia wysoką moc wyjściową.
Moc hamowania silnikiem w całym zakresie prędkości została znacznie poprawiona, co zapewnia doskonałą reakcję silnika. Umożliwia to szybką zmianę biegów i skutkuje mniejszym zużyciem klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych, a jednocześnie zapewnia większą efektywność podczas zjazdów.
Przystosowany do pracy na biopaliwach
Nowy silnik D17 jest przystosowany do pracy na paliwie HVO (hydrodrafinowanym oleju roślinnym) we wszystkich zakresach mocy. Wersja o mocy 700 KM jest również przystosowana do zasilania 100% biodieslem (B100). Skrzynię biegów zmodernizowano tak, aby wytrzymała moment obrotowy do 3800 Nm, a sprawność wewnętrznej skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm
„Jestem przekonany, że klienci i kierowcy docenią większą siłę hamowania silnikiem, a także możliwość jazdy na paliwie HVO i biodieslu. D17 to fantastyczny silnik do fantastycznej ciężarówki, a wszyscy nasi klienci, którzy w codziennej pracy polegają na Volvo FH16, będą teraz mieli do dyspozycji jeszcze potężniejsze narzędzie, które ich wspomoże.” – mówi Marcos Weingaertner.
Rozpoczęcie sprzedaży Volvo FH16 z nowym silnikiem zaplanowano na połowę 2024 roku. Uruchomienie produkcji planowane jest na drugą połowę 2024 roku.
Nowy silnik jest dostępny w całkowicie nowym Volvo FH16 Aero oraz najnowszej wersji Volvo FH16.
LINK do zdjęć w wysokiej rozdzielczości
Aleksandra Pytlińska
E-mail: aleksandra.pytlinska@volvo.com
Tel: +48 571 301 760
Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla wymagających klientów profesjonalnych, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Obsługa klienta odbywa się za pośrednictwem globalnej sieci dealerów obejmującej 2200 punktów serwisowych w około 130 krajach. Samochody ciężarowe Volvo są produkowane w 12 krajach na całym świecie. W 2023 roku na całym świecie dostarczono około 145 000 samochodów ciężarowych Volvo. Volvo Trucks jest częścią Volvo Group, jednego z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autobusów, sprzętu budowlanego oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa dostarcza również kompletne rozwiązania w zakresie finansowania i serwisu. Praca Volvo Trucks opiera się na podstawowych wartościach, takich jak jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko.