Trucks

Polska

×

Nowe Volvo FMX od Volvo Trucks to krok w przyszłość najbardziej niezawodnego budowlanego samochodu ciężarowego

Firma Volvo Trucks wprowadziła na rynek nowe Volvo FMX z całkowicie nową kabiną, zwiększoną ładownością i innowacyjnymi funkcjami bezpieczeństwa. Dzięki zwiększeniu nośności osi przedniej do 20 ton i 38-tonowej osi zespolonej nowe Volvo FMX sprosta najtrudniejszym warunkom i najbardziej wymagającym zadaniom.
Nowe Volvo FMX

„Nasi Klienci z branży budowlanej muszą sprostać coraz wyższym wymaganiom dotyczącym ochrony środowiska, efektywności kosztowej, bezpieczeństwa i produktywności” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. „Wprowadzając na rynek nowe Volvo FMX, potwierdzamy nasze zaangażowanie na rzecz tych Klientów, którego wyrazem jest tworzenie solidnych samochodów ciężarowych i innowacyjnych usług, aby ułatwić im pracę, zwiększyć bezpieczeństwo i rentowność”.

Całkowicie nowa kabina o odpornych częściach zewnętrznych

Nowe Volvo FMX zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie kabinowej, opartej na wieloletnich osiągnięciach Volvo w zakresie dostarczania solidnych i funkcjonalnych pojazdów budowlanych.

„Nowe Volvo FMX oferuje doskonałe połączenie zwrotności i niezawodności” — wyjaśnia Ismail Ovacik, główny projektant odpowiedzialny za wygląd pojazdów Volvo Trucks. „Wytrzymałe elementy w przedniej części nowej kabiny łatwo wymienić, a nowe reflektory w kształcie litery V są wyposażone w osłony. Aby ułatwić kierowcom wchodzenie i wychodzenie, zaprojektowaliśmy nowe antypoślizgowe stopnie”.

Kierowca w centrum uwagi

Nowe Volvo FMX ma więcej miejsca w kabinie dziennej, a pojemność schowków może wynosić nawet 800 litrów. Obniżona linia drzwi i nowe lusterka wsteczne poprawiły widoczność. Można ją poprawić jeszcze bardziej — w tym celu należy zamontować kamerę po stronie pasażera przesyłającą widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.

Wnętrze charakteryzuje się nową deską rozdzielczą z większą przestrzenią do przechowywania, nowymi kolorami i nowoczesnym zestawem wskaźników. Znajduje się na niej aktywny 12-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników z przejrzystym interfejsem, na którym kierowca może natychmiast zobaczyć potrzebne informacje i wybrać jeden z czterech widoków ekranu, zależnie od sytuacji jazdy. Wyświetlacz zestawu wskaźników jest gotowy do przyszłych aktualizacji i obsługi usług korzystających z łączności (connected services).

Opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługuje system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamer monitorujących. Łatwo dostępny wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.

Zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków.

Nowe FMX jest również wyposażone w nowy panel kontroli trakcji, który pomaga kierowcy łatwo i szybko radzić sobie z potencjalnie niebezpiecznymi sytuacjami, zarówno na drodze, jak i w terenie. Kierowca może z łatwością zwiększyć własności trakcyjne, załączając blokady mechanizmów różnicowych za pomocą pokrętła i obserwując status trakcji na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Nowa kierownica z opcją pochylania pozwala kierowcy przyjąć podczas jazdy ergonomiczną pozycję.

Bardziej komfortowa przestrzeń mieszkalna z większą liczbą schowków

Kabina sypialna nowego Volvo FMX oferuje lepsze możliwości przechowywania — w tym duży schowek pod umieszczoną wyżej leżanką i schowek z tyłu u góry z panelami LED w przegrodach. Komfort kabiny zwiększa lepsza izolacja chroniąca przed zimnem, gorącem i hałasem. Przejście z fotela na leżankę jest łatwiejsze ze względu na nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak zakresów I-Shift.

DMC do 150 ton zwiększa produktywność

Nowe Volvo FMX jest wyposażone w najcięższy dodatek w całej ofercie podwozi Volvo — oś zespoloną o nośności 38 ton, dzięki której DMC pojazdu może wynosić nawet 150 ton. Ponadto przednie zawieszenie pneumatyczne zostało zmodernizowane — w efekcie nacisk na przednią oś może wynosić do 10 ton lub w przypadku podwójnej przedniej osi do 20 ton. W przypadku samochodów ciężarowych ze skrętną osią wleczoną lub pchaną zwiększono kąty skrętu, co przekłada się na lepszą zwrotność i mniejsze zużycie opon. Wszystkie te ulepszenia składają się na większą wydajność i oszczędność kosztów w transporcie budowlanym.

Funkcje bezpieczeństwa, które pomagają unikać wypadków

Nowe Volvo FMX jest wyposażone w tempomat adaptacyjny (ACC), który działa teraz przy wszystkich prędkościach do zera km/h. Do funkcji zwiększających bezpieczeństwo w Volvo FMX należy także tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby zapobiec niepożądanemu przyspieszeniu podczas zjeżdżania z góry. Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.

Nowy system rozpoznawania znaków drogowych zwiększa bezpieczeństwo w Volvo FMX, wyświetlając znaki drogowe, takie jak ograniczenia prędkości, ograniczenia wyprzedzania i rodzaj drogi na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Volvo FMX do szczególnie trudnych zastosowań, np. w górnictwie, jest wyposażone w opcjonalny stalowy wywietrznik dachowy z uchwytem wyjścia awaryjnego, który pozwala zdjąć cały wywietrznik.

Solidny i kompletny pakiet

Dzięki zaprojektowaniu solidnego nowego ciężarowego samochodu budowlanego FMX mogącego przewozić większe ładunki i łatwiej manewrować przy jednoczesnym zapewnieniu kierowcy bezpieczeństwa i komfortu, Volvo Trucks pomaga zwiększać produktywność i rentowność w branży budowlanej.

Nowe kontrakty serwisowe pomagają Klientom poprawić płynność finansową

Szybki rozwój usług korzystających z łączności (connected services) oferuje przewoźnikom nowe sposoby zwiększania dyspozycyjności pojazdu i optymalizacji zużycia paliwa.

Volvo Trucks wprowadza Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold, który zapewnia taki sam zakres ochrony jak Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo, przy takim samym przewidywalnym koszcie, ale z większą elastycznością pozwalającą na dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych. Opłaty miesięczne są różne dzięki 40% elastyczności szacowanego rocznego przebiegu. Dzięki temu przewoźnicy mogą elastyczniej dostosowywać działalność do sezonowych zmian i zmienności popytu.

„Wiele firm transportowych potrzebuje większej elastyczności kontraktów serwisowych. Obecnie mamy już technologię, pozwalającą wprowadzić dynamiczne rozwiązania wykorzystujące łączność” — mówi Thomas Niemeijer, menedżer ds. rozwoju biznesu kontraktów serwisowych w Volvo Trucks.

Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold jest już dostępny na wybranych rynkach i będzie stopniowo wprowadzany na kolejnych.

Fakty dotyczące nowego Volvo FMX

 • Kabiny: kabina dzienna, kabina dzienna z obniżonym dachem, kabina sypialna z obniżonym dachem, kabina Globetrotter, kabina załogowa. Pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalające nadać pojazdowi indywidualny charakter.

 • Nowa kierownica z opcją regulacji nachylenia pozwala uzyskać bardziej ergonomiczną pozycję podczas jazdy.

 • Silniki: Dostępne silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji.

 • System zmiany biegów: I-Shift i I-Shift z biegami pełzającymi, z pakietami oprogramowania dla różnych obszarów zastosowania.

 • Światła: reflektory halogenowe lub LED.

 

LINK do filmu

LINK do zdjęć w wysokiej rozdzielczości

Kontakt:

Monika Kozubowska
Menedżer ds. Marketingu i PR
Tel: +48 697 989 448
E-mail: monika.wojtczak@volvo.com

Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających Klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia sieć dealerów posiadająca 2100 stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 14 krajach. W 2019 r. na całym świecie dostarczono ponad 131 000 samochodów ciężarowych Volvo. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Głównymi wartościami Volvo są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko.