Wyróżnienie dla Volvo Polska dotyczy działań na rzecz „SDG11 – Zrównoważone miasta i społeczności”. Jest to jeden z siedemnastu celów Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli przyjętego przez Organizację Narodów Zjednoczonych programu działań na całym świecie. Zgodnie z nim do 2030 roku działania rządów, biznesu i różnego rodzaju organizacji powinny się koncentrować m.in. na eliminacji ubóstwa, głodu, poprawie jakości edukacji oraz rozwoju bezpiecznych, stabilnych i mniej zanieczyszczonych miast (do 2030 roku w miastach będzie żyło już 5 mld ludzi).
– Przyznane przez ONZ wyróżnienie jest dla nas wielkim zaszczytem i dużą motywacją do dalszego rozwijania zrównoważonego transportu. Jako producent autobusów miejskich i samochodów ciężarowych dedykowanych branży komunalnej, w tym śmieciarek czy aut dostawczych, dokładamy wszelkich starań, by były to pojazdy jak najbardziej przyjazne środowisku. W swojej ofercie mamy dziś autobusy elektryczne i samochody ciężarowe zasilane gazem LNG i CNG, a w przyszłym roku planujemy wprowadzić na rynek elektryczne pojazdy ciężarowe. Tego typu wyróżnienie mobilizuje nas do jeszcze bardziej wytężonych prac nad produktami nieemisyjnymi i ich promocją wśród miejskich odbiorców – twierdzi Piotr Werner, menedżer ds. produktu i wynajmu w Volvo Trucks Polska.
Wyróżnienie z rąk przedstawicieli polskiego biura Global Compact, największej na świecie platformy ONZ angażującej biznes w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG), Volvo odebrało podczas uroczystej gali UN Day w Warszawie. Poza Volvo Polska, nagrody za długotrwałą współpracę przy programie „SDG11 – Zrównoważone miasta”, w tym m.in. działania na rzecz kampanii „Wstrzymaj smog” otrzymali przedstawiciele 13 działających w kraju spółek. Volvo jest jedyną firmą motoryzacyjną.
– Ponieważ transport w pewnej części odpowiada za emisję dwutlenku węgla do atmosfery, to naturalne jest, że jako firma działająca w obszarze motoryzacyjnym czujemy się odpowiedzialni i chcemy działać na rzecz zrównoważonego transportu. Stąd rozwój innowacyjnych produktów i zaawansowanych technologicznie rozwiązań prowadzących do redukcji emisji CO2. Nasz cel na przyszłość to zero emisyjności – zapowiada Marek Gawroński, wiceprezes ds. relacji z sektorem publicznym w Grupie Volvo.
Osiągnięcie do 2030 roku – określonych przez ONZ – celów zrównoważonego rozwoju, w tym stworzenie bezpieczniejszych i czystszych miast, nie będzie możliwe bez silnego zaangażowania biznesu.
– Jedną z wartości naszej firmy jest dbałość o środowisko naturalne. Jesteśmy liderem jeśli chodzi o zmiany produktowe, które mają wpływ na poprawę jakości życia w miastach. Obraliśmy słuszny kierunek działań – nie ma wątpliwości Piotr Werner.
Jak wynika z badań Global Compact 71 proc. zrzeszonych w organizacji firm rozumie kluczową rolę, jaką pełni biznes w realizacji „Agendy 2030”, a 81 proc. podejmuje działania na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Polskie biuro Global Compact liczy na dalsze rozszerzenie koalicji firm wdrażających w kraju działania na rzecz #GlobalGoals.
Global Compact powstało w 1999 roku z inicjatywy Kofiego Annana, ówczesnego Sekretarza Generalnego ONZ, jako dobrowolne zrzeszenie przedsiębiorstw, działających na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym przestrzegających praw człowieka, praw pracowniczych czy dbających o ochronę środowiska. Na całym świecie do Global Compact przystąpiło już 9 tys. firm.
Kontakt:
Monika Kozubowska
Menedżer ds. Marketingu i PR
Tel: +48 697 989 448
E-mail: monika.wojtczak@volvo.com
Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia 2100 dealerów i stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 15 krajach. W 2018 r. dostarczono ponad 127 000 tych pojazdów. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Głównymi wartościami Volvo są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko.