Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność.
„Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save”. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound.
Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.
Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D*.
„Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie” – mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks. „Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę”.
Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.
*Silnik D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego (I-Save) w porównaniu z silnikiem D13 eSCR Euro 6 step D bez takiego pakietu. Rzeczywista oszczędność paliwa jest różna i zależy od wielu czynników, na przykład użycia tempomatu, topografii, doświadczenia kierowcy i pogody.
Fakty
Każda funkcja I-Save została zaprojektowana w celu obniżenia kosztów paliwa.
Wyposażenie Volvo FH I-Save:
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z:
Monika Kozubowska
Menedżer Marketingu i PR
Volvo Trucks Polska
tel.: +48 697 989 448
e-mail: monika.wojtczak@volvo.com
Link do filmu
Link do zdjęć w wysokiej rozdzielczości
Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia 2100 dealerów i stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 15 krajach. W 2018 r. dostarczono ponad 127 000 tych pojazdów. Volvo Trucks jest częścią Volvo Group, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Głównymi wartościami Volvo są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko.