Oto, co mogą zobaczyć goście odwiedzający stoisko Volvo Trucks nr A05 w hali 17:
Volvo FH świętuje swoje 25-lecie - milion wyprodukowanych pojazdów
Dotychczas wyprodukowano milion sztuk Volvo FH - samochodu ciężarowego, który przez ostatnich 25 lat torował drogę do sukcesu Volvo Trucks. Chcąc uczcić wprowadzenie tego modelu na rynek, w 1993 r., Volvo Trucks wystawia specjalną jego wersję: Volvo FH 25 Year Special Edition. Pojazd ten wyróżnia się indywidualną stylizacją elementów zewnętrznych i wnętrza, wyjątkowym komfortem kierowcy oraz najnowocześniejszym wyposażeniem. 19 września, podczas IAA, odbyło się uroczyste przekazanie milionowego egzemplarza Volvo FH swojemu nabywcy.
- Volvo FH stanowi wzorcowy przykład podejścia ukierunkowanego na klienta i jest pojazd, który przez ćwierć wieku wyznaczał coraz to nowsze standardy. Ten wspaniały samochód ciężarowy jest nie tylko hołdem dla pierwszych 25 lat swojej historii, ale także punktem początkowym na naszej dalszej, pełnej sukcesów drodze, którą pokonujemy wspólnie z klientami i kierowcami - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
Volvo FL Electric i Volvo FE Electric
W 2019 r., Volvo Trucks rozpocznie w Europie sprzedaż samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i komunalnego. Pojazdy te: Volvo FL i FE Electric, wprowadzone na rynek wcześniej w tym roku, zapewnią zupełnie nowe możliwości w zakresie zmniejszenia emisji spalin i hałasu w transporcie miejskim. Ponieważ są one całkowicie bezemisyjne, doskonale nadają się do użytkowania wewnątrz zadaszonych terminali, jak i w „zielonych" strefach miast.
Brak hałasu, drgań i emisji spalin, w połączeniu z doskonałymi właściwościami jezdnymi, zapewniają także znaczną poprawę warunków pracy kierowcy.
- Elektromobilność wpisuje się w naszą długofalową strategię dotyczącą zrównoważonego rozwoju miast oraz zerowej emisji zanieczyszczeń - wyjaśnia Claes Nilsson. - Toruje drogę dla nowych form współpracy z miastami, których ambicją jest poprawa jakości powietrza, ograniczenie emisji hałasu i zmniejszenie tłoku na ulicach w godzinach szczytu, umożliwiając przesuwanie operacji transportowych - bezgłośnych i bezemisyjnych - na okres nocny lub wczesne godziny poranne.
Volvo FL i Volvo FE Electric są dostępne w wariantach o DMC od 16 do 27 ton i zasięgu użytecznym do 300 km. Zastosowana w nich technologia bazuje na rozwiązaniach wykorzystywanych w zelektryfikowanych autobusach Volvo, których dotychczas sprzedano ponad 4000.
Volvo FM LNG i Volvo FH LNG
W 2017 r. Volvo Trucks wprowadziło na rynek zgodne z normą emisji spalin Euro 6 samochody ciężarowe o dużej ładowności dla transportu regionalnego i długodystansowego, zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) lub biogazem. Pojazdy te odznaczają się osiągami, zużyciem paliwa i zasięgiem eksploatacyjnym takim samym, jak modele Volvo zasilane olejem napędowym, ale w porównaniu z nimi emitują o 20 do 100 procent mniej CO2, zależnie od rodzaju zastosowanego paliwa. Dzięki temu stanowią doskonały wybór w przypadku klientów i nabywców transportu przykładających dużą wagę do kwestii ekologicznych. Nowe Volvo FH LNG i Volvo FM LNG są przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego i są dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM (odpowiednio: 309 lub 338 kW).
Portal Volvo Connect
Volvo Connect to nowy portal skupiający cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu, ułatwiający klientom pełne wykorzystanie zalet cyfryzacji i komunikacji. Oprócz zarządzania flotą i planowania obsługi technicznej, portal będzie obsługiwał wiele innych aspektów działalności transportowej, takich jak m.in. administracja, czy przestrzeganie prawa. Volvo Connect będzie także platformą sprzedaży, umożliwiającą zamawianie i aktywację dodatkowych usług. Użytkownicy portalu mogą indywidualnie dostosowywać interfejs, tak aby mieć łatwy i szybki dostęp do najważniejszych dla nich informacji i usług.
Rozwiązanie transportowe przyszłości opracowane przez Volvo Trucks
Rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców generują coraz wyższe wymagania dotyczące efektywności rozwiązań transportowych. W odpowiedzi na te wyzwania Volvo Trucks opracowało przełomowe rozwiązanie transportowe, bazujące na zelektryfikowanych, autonomicznych pojazdach, które w dłuższej perspektywie mogą stać się ważnym uzupełnieniem dla współczesnych samochodów ciężarowych.
Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe jest tworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw. Może być potraktowane jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które już dziś są wdrażane w wielu branżach. Ponieważ wykorzystuje pojazdy autonomiczne, zeroemisyjne i bezgłośne, transport może odbywać zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwia odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwia integrację z istniejącymi systemami transportowymi.
- Pełny potencjał branży transportowej wciąż nie jest wykorzystywany. Wszystko na to wskazuje, że w ciągu następnej dekady globalne zapotrzebowanie na transport nadal będzie rosnąć - i to zdecydowanie. Jeżeli mamy skutecznie sprostać temu zapotrzebowaniu, musimy znaleźć nowe rozwiązania. Jednocześnie, by zabezpieczyć płynność przepływu towarów, musimy także lepiej niż dotychczas wykorzystywać istniejącą infrastrukturę. System transportowy, który aktualnie opracowujemy, może być istotnym uzupełnieniem dzisiejszych rozwiązań transportowych i pomóc w uporaniu się z wyzwaniami, przed jakimi stoi społeczeństwo, firmy transportowe i nabywcy transportu - mów prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson.
Pojazdy prezentowane na IAA 2018
Volvo FE Electric
• Układ napędowy: Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i dwubiegowa skrzynia biegów Volvo.
• Silniki elektryczne: maks. moment obrotowy silnika 80 Nm. Maks. moment obrotowy na kołach napędowych: 28 kNm
• Źródło energii: akumulatory litowo-jonowe o wydajności od 200-300 kWh
• Zasięg pojazdu: do 200 km
Volvo FH16 Heavy Duty
• Ciągnik siodłowy 8x4 dla transportu ciężkiego
• Silnik D16 750
• Kabina Globetrotter XL
• Skrzynia biegów I-Shift z dwoma biegami pełzającymi
• Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Volvo FH 25 Year Special Edition
• Ciągnik siodłowy 4x2
• Silnik D13K 540
• Kabina Globetrotter XL
• Skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch
• Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Volvo FH LNG
• Ciągnik siodłowy 4x2
• Silnik G13C 460 LNG
• Kabina Globetrotter
• Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Volvo FH
• Podwozie samochodu ciężarowego 6x2
• Silnik D13K
• Kabina sypialna
• Zabudowa Huttner z żurawiem Palfinger na tylnym zwisie
• Skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi
Volvo FMX
• Podwozia samochodu ciężarowego 6x4
• Silnik D13K
• Kabina sypialna
• Zabudowa: wywrotka trójstronna Meiller
• Skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi
• Podnośnik Osi Tandem
• „Budowlane" zawieszenie pneumatyczne Volvo
• Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Volvo FE
• Podwozie samochodu ciężarowego 6x2 z osią wleczoną
• Silnik D8K 350
• Kabina komfort
• Zabudowa furgonowa z windą załadowczą, do dystrybucji napojów
• Zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift
• Dodatkowa szyba w drzwiach po stronie pasażera