Trucks

Firma EURO-TRANS postawiła na ciągniki Volvo FM

Firma EURO-TRANS zdecydowała się powiększyć swoją flotę o dwadzieścia sześć ekonomicznych i lekkich Volvo FM, specjalnie przystosowanych do transportu krajowego. Nowe ciągniki pochodzą ze specjalnej oferty Volvo Trucks 4Poland.
Ciągniki Volvo FM we flocie firmy EURO-TRANS

To pierwsze pojazdy Volvo Trucks w ponad piętnastoletniej historii firmy EURO-TRANS, która w tym czasie stała się liderem zintegrowanych rozwiązań transportowych, dedykowanych dla branży budowlanej w Polsce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi dla kopalni kruszyw, producentów betonu oraz firm realizujących inwestycje infrastrukturalne oraz mieszkaniowo-komercyjne. Aby sprostać licznym zamówieniom i rosnącym wymaganiom klientów, firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz flotę ponad 400 pojazdów, które są systematycznie wymieniane na nowsze modele.

W tym roku firma EURO-TRANS wybrała markę Volvo Trucks i powiększyła swoją flotę aż o dwadzieścia sześć nowych ciągników Volvo FM. - Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów oraz testy, ale również profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych pojazdów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy - podkreśla Łukasz Chada, Kierownik ds. Transportu Kruszyw z firmy EURO-TRANS.

Nowe ciągniki Volvo FM, które właśnie zostały odebrane przez EURO-TRANS, są dostosowane do potrzeb firm realizujących przewozy na trasach krajowych. Ciągniki Volvo FM są wyposażone w silniki o pojemności 11 litrów i mocy 410 KM oraz sprawdzoną zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift. - Jest ona uważana za wzorcową na rynku. Świetnie sprawdzi się w firmie EURO-TRANS, której kierowcy jeżdżą głównie na trasach krajowych gdzie warunki ruchu wymuszają częste zmiany prędkości, hamowania i zatrzymywania się. Skrzynia ta jest również bardzo wygodna w przypadku manewrowania np. podczas rozładunków i załadunków towaru - podkreśla Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. - Dodatkowo skrzynia I-Shift wyposażona jest w funkcję I-Roll czyli tzw. "wolne koło" oraz współpracuje z inteligentnym tempomatem I-See, który odczytuje topografię terenu i na tej podstawie dobiera odpowiednie przełożenie oraz dostosowuje prędkość pojazdu aby uzyskać najniższe zużycie paliwa - dodaje Arkadiusz Gruchała.

W pojazdach Volvo FM zadbano również o komfort kierowców. Wyposażono je w podwyższane, przestronne kabiny sypialne typu GLOBETROTTER oraz system Audio-High z wbudowanym systemem głośnomówiącym, który zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.

Pojazdy, które trafiły do EURO-TRANS zostały, dodatkowo, dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Dwadzieścia samochodów to ciągniki siodłowe ze specjalną przystawką i hydrauliką przeznaczone pod naczepy samowyładowcze. Będą one używane do przewozu różnego rodzaju kruszyw, stanowiącego ważny element działalności firmy. Pozostałe sześć pojazdów to ciągniki z przystawką i kompresorem przystosowane pod cementonaczepy. - Kontrakt z EURO-TRANS obejmuje także dwa dodatkowe, cztero- i pięcioosiowe podwozia typu FMX, które właśnie zabudowją się pompami do betonu i będą dostarczone w późniejszym terminie. Nasz klient poza transportem kruszyw zajmuje się także dostarczaniem betonu i właśnie do tego posłużą mu dodatkowe specjalistyczne podwozia - tłumaczy Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. - Wszystkie pojazdy zostały objęte bardzo korzystnym kontraktem serwisowym - dodaje.

Zakup nowych ciągników Volvo FM przez EURO-TRANS poprzedziły testy próbne pojazdów, zorganizowane przez firmę wśród czołowych marek samochodów ciężarowych w Polsce.

 

Arkadiusz Gruchała, Area Sales Manager z Volvo Trucks:

Na czym polegał test próbny pojazdów przygotowany przez EURO-TRANS?

Na początku roku firma EURO-TRANS wysłała zapytanie ofertowe do różnych producentów w związku z zamiarem powiększenia floty o nowe ciągniki. Elementem postępowania zakupowego był szczegółowy test pojazdu, przeprowadzony przez kierowców firmy. EURO-TRANS sprawdzał pojazdy kilku wiodących marek w Polsce, my dostarczyliśmy nasz model Volvo FM 450 Globetrotter przystosowany do ciagnięcia naczep samowyładowczych. Samochód był testowany przez kilka tygodni w naturalnych warunkach eksploatacyjnych przez kilku kierowców na różnych trasach. Osiągi naszego ciągnika FM mogliśmy podglądać na bieżąco za pomoca naszego systemu telematycznego Dynafleet.

Jak Volvo FM poradził sobie w testach firmy EURO-TRANS?

Wypadliśmy w testach bardzo dobrze, zwłaszcza jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Kierowcy chwalili także skrzynię biegów I-shift oraz komfort jazdy. Podobała się im zwłaszcza ergonomiczna, przestronna kabina. Zastosowaliśmy w tym wypadku dosyć nietypową, podwyższoną kabinę Globetrotter, która zapewnia kierowcom komfort podczas jazdy ale przede wszystkim podczas wypoczynku.

Z uwagi na fakt że, EURO-TRANS przewozi głównie materiały sypkie bardzo duże znaczenie miała również waga pojazdu. Ciagniki też często wjeżdzają z ciężkim ładunkiem w trudny teren stąd wyzwaniem było dla nas znalezienie balansu pomiędzy niską masą własną, a wytrzymałością odpowiednich elementów. Okazało się, że nasze Volvo FM ma najniższą masę własną z testowanych samochodów przez co oferuje najwyższą możliwą ładowność.

Jakie jeszcze warunki, zaproponowane przez Volvo Trucks, zachęciły EURO-TRANS do wybrania właśnie tej marki?

Myślę, że przede wszystkim zadecydowała dobrze skrojona kompleksowa propozycja bazująca na naszej unikalnej ofercie 4Poland. W ramach oferty 4Poland, samochody Volvo FM możemy zaoferować w złotówkach, w oparciu o stały przelicznik względem EUR. Zaproponowaliśmy także preferencyjne stawki na kontrakt serwisowy, przeznaczony specjalnie dla samochodów ciężarowych poruszających się tylko w granicach Polski z możliwością realizacji w każdym z naszych serwisów. Kluczowym tutaj okazała się też nasza sieć serwisowa. To bardzo ważne dla EURO-TRANS, ponieważ firma ma oddziały na terenie całej Polski, a nasza sieć serwisowa pokrywa się z jej lokalizacjami. Nie bez znaczenia był także fakt, że dla wygody klienta zadeklarowaliśmy się do odkupu używanych pojazdów konkurencyjnej marki, jakie firma miała do tej pory w swojej flocie.


Łukasz Chada, Kierownik ds. Transportu Kruszyw w firmie EURO-TRANS:

Dlaczego firma EURO-TRANS zdecydowała się powiększyć flotę o samochody Volvo Trucks?

Volvo FM spełnił oczekiwania odnośnie naszej specyfikacji pracy. Po testach samochodów różnych marek okazało się, że to właśnie Volvo FM jest najkorzystniej skonfigurowany pod naszą branżę. Dodatkowo płynęły pozytywne sygnały z rynku odnośnie tego modelu ciągnika.

Jakie cechy Volvo FM zadecydowały o wyborze tego modelu?

Przede wszystkim spodobała nam się skrzynia biegów, która podczas pracy w miejskim lub trudnym terenie nie wymaga przechodzenia na tryb manualny oraz wybiera biegi trafnie i szybko. Ponadto doceniliśmy duży prześwit pojazdu, co jest bardzo przydatne zwłaszcza podczas poruszania się po kopalniach czy budowach.

Informacje dostarczone przez Volvo Trucks oraz rozmowy z przedstawicielem handlowym firmy sprawiły, że zdecydowaliśmy się także na "inteligentny" tempomat I-See . Ponadto byliśmy zadowoleni z parametrów silnika, w tym z odpowiedniej relacji mocy do momentu obrotowego. Zużycie paliwa mieściło się w naszych normach. Wszystkie te cechy techniczne pojazdu zadecydowały o tym, że wybraliśmy właśnie Volvo FM.

Jak kierowcy ocenili ten pojazd?

Nasza firma w takich testach bazuje również na opiniach kierowców. Dlatego testy przeprowadziliśmy z udziałem wielu kierowców, z kilku baz na terenie całego kraju. Na podstawie uzyskanych w ten sposób opinii i analiz, razem z Volvo Trucks skonfigurowaliśmy zakupione samochody pod specyfikę naszej firmy, jednocześnie zapewniając komfort pracy kierowcom.