Trucks

Polska

×

Estonia zwycięża w regionalnym finale Rynku Europy Środkowo-Wschodniej The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks 2014 i wraz z Litwą i Serbią kwalifikuje się do udziału w Globalnym Finale konkursu

W piątek 28 sierpnia, na torze Slovakia Ring nieopodal Bratysławy rozegrano finał The Drivers’ Fuel Challenge 2014 Rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W finałowym przejeździe estoński kierowca Aare Müil udowodnił, że to właśnie on potrafi najekonomiczniej prowadzić samochód ciężarowy i dzięki temu w pełni zasłużył na tytuł Mistrza Rynku Europy Środkowo-Wschodniej The Drivers’ Fuel Challenge 2014 oraz główną nagrodę w postaci nowego Volvo S60. Do Aare Müil dołączy Jonas Gudauskas z Litwy oraz Miško Đoković z Serbii, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce, i jako najlepsi kierowcy z regionu wezmą udział w Globalnym Finale, który odbędzie się już 19 września w Szwecji.
Drivers Fuel challenge

Światowy konkurs, który Volvo Trucks zainicjowało w 2011 roku, jest corocznie organizowany także w ramach Rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W tegorocznej edycji wzięło w nim udział ponad 3.200 zawodowych kierowców ciężarówek, którzy uczestniczyli w lokalnych rundach kwalifikacyjnych rozegranych w 15 krajach należących do Rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

W dniach 28-30 sierpnia piętnastu krajowych mistrzów w ekonomicznej jeździe spotkało się na Słowacji, by zweryfikować swoje umiejętności w starciu z konkurentami z innych krajów Rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Regionalny finał rozegrano 29 sierpnia na torze wyścigowym Slovakia Ring, nieopodal Bratysławy.

W piątkowy poranek cała piętnastka finalistów starała się wypracować jak najkorzystniejszy stosunek pomiędzy prędkością, czasem przejazdu oraz zużyciem paliwa, startując w pierwszej rundzie turnieju. Tylko czterech kierowców, po dwóch z każdego konkursowego zestawu składającego się z Volvo FH z naczepą, mogło zakwalifikować się do ścisłego finału, który zaplanowano na wczesne popołudnie. W efekcie, do decydującej rundy zakwalifikowali się kierowcy z Estonii, Litwy, Słowenii oraz Serbii.   

Zarówno poranna jak i popołudniowa runda finału została rozegrana w taki sam sposób. Zadanie polegało na pokonaniu dwóch pełnych okrążeń krętego toru Slovakia Ring o łącznej długości 11.844 metrów. Jadąc w możliwie najbardziej ekonomiczny sposób, należało jednocześnie zmieścić się w nieprzekraczalnym czasie 16 minut i 30 sekund. 

Ostateczne wyniki rywalizacji zostały ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbyła się w piątkowy wieczór w bratysławskim hotelu Sheraton. Oprócz nagrodzenia najlepszej czwórki kierowców The Drivers' Fuel Challenge 2014, ogłoszono także

trzyosobowy skład reprezentacji Rynku Europy Środkowo-Wschodniej, która wkrótce weźmie udział w rywalizacji z najlepszymi kierowcami z całego świata podczas Globalnego Finału w Szwecji. 

Zakwalifikowanie się do regionalnego finału The Drivers' Fuel Challenge 2014 jest nie tylko potwierdzeniem znakomitych umiejętności kierowców ciężarówek, ale także dowodem na to, że można prowadzić pojazdy w sposób ekonomiczny i wydajny, co  przysparza korzyści nie tylko samym przewoźnikom, ale także środowisku naturalnemu - powiedział podczas uroczystości wręczenia nagród Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Volvo Group Trucks Market Central East Europe.

Niezależnie od miejsca, które zajęliście w dzisiejszym finale, wszyscy możecie czuć się zwycięzcami i być dumni z wielkiego sukcesu, jakim jest zostanie najbardziej ekonomicznym kierowcą w swoim kraju, co najlepiej potwierdziły zdobyte przez Was tytuły krajowych mistrzów - dodał Tom Jörning.

Zwycięzca rywalizacji, Aare Müil z Estonii, który uzyskał w piątkowej finałowej rundzie najniższe zużycie paliwa na poziomie 2,34 litra (19,50 l/100 km), otrzymał tytuł Mistrza The Drivers' Fuel Challenge 2014 Rynku Europy Środkowo-Wschodniej oraz kluczyki do nowiutkiego Volvo S60. 

Czuję się szczęśliwy i nieco przytłoczony tym zwycięstwem. Udało mi się osiągnąć cel jaki postawiłem sobie dwa lata temu, gdy zająłem drugie miejsce w regionalnym finale.

Moją radość mogę porównać z tym co czułem, gdy w 1996 roku zostałem Mistrzem Estonii w wyścigach ciężarówek - powiedział Aare Müil.

Oczywiście spędziłem trochę czasu przygotowując się do zawodów, zwracając przy tym szczególną uwagę na wszystkie czynniki, które mają wpływ na zużycie paliwa.

Pracuję blisko siedziby Volvo Trucks w Estonii, dzięki czemu miałem okazję do omawiania z trenerem wszystkich spraw związanych w ekonomiczną jazdą. Moim zdaniem Volvo Trucks prezentuje całkowicie nowe podejście do współpracy pomiędzy ciężarówką a kierowcą, którego celem jest osiągnięcie ekonomicznie wymiernych efektów. To jedyny sposób na uzyskanie naprawdę dobrych wyników w zakresie oszczędności paliwa - dodaje Aare. 

Jonas Gudauskas z Litwy oraz Miško Đoković z Serbii zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce w finale.

Tuż po zawodach na Słowacji, najlepsza trójka reprezentująca Rynek Europy Środkowo-Wschodniej, stanie przed jeszcze trudniejszym zadaniem, którym będzie rywalizacja w Globalnym Finale w Goeteborgu, który zostanie rozegrany już 19 września.

Top 4 kierowców finału The Drivers' Fuel Challenge 2014 by Volvo Trucks Rynku Europy Środkowo-Wschodniej i ich wyniki:

Miejsce

Kierowca

Firma

Kraj

Całkowite zużycie paliwa w rundzie finałowej (l)

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

Czas

1 miejsce

Aare Müil

Aspar-Trans OÜ

Estonia

2,34

19,50

15:59:37

2 miejsce

Jonas Gudauskas

Gran Taralrud

Litwa

2,50

20,83

16:03:18

3 miejsce

Miško Đoković

Grade Trans

Serbia

2,53

21,08

16:03:31

4 miejsce

Milko Cucek

TIB d.o.o.

Słowenia

2,54

21,17

16:09:59

Fakty dotyczące zwycięzcy regionalnego finału The Drivers' Fuel Challenge 2014:

  • Aare Müil, Estończyk, 41 lat
  • Jest zawodowym kierowcą od ponad 20 lat
  • Właściciel firmy Aspar-Trans i, gdy to potrzebne, także kierowca. Jego firma zatrudnia 25 osób i wiosną obchodziła 20-lecie działalności. Firmowa flota Aspar-Trans składa się z 17 pojazdów, głównie marki Volvo (dalekobieżne, wywrotki, ciężarówki skrzyniowe i przeznaczone do przewozu kontenerów lotniczych). Dalekobieżne zestawy operują głównie w Skandynawii oraz pozostałych krajach Europy, natomiast pozostałe pojazdy obsługują krajowy transport.
  • Zajął 2 miejsce w finale The Drivers' Fuel Challenge 2014 by Volvo Trucks Rynku Europy Środkowo-Wschodniej w 2012 roku.
  • Jest kierowcą rajdowym startującym na swojej ciężarówce GAZ 51 w popularnych w Estonii wyścigach terenowych. Czterokrotnie zdobył tytuł Mistrza Estonii i wygrał ponad 150 wyścigów.

15 zawodników biorących udział w regionalnym finale na Słowacji (2014):

Bośnia:                       Emir Salihović

Bułgaria:                     Plamen Ivanov

Chorwacja:                Ivan Batalić

Czarnogóra:                Saša Marković

Czechy:                      Tomas Knikner

Estonia:                      Aare Müil

Litwa:                         Jonas Gudauskas

Łotwa:                       Maris Martinsons

Macedonia:                 Petre Gjurevski

Polska:                      Paweł Ozimek

Rumunia:                    Adrian Tintea

Serbia:                        Miško Đoković

Słowacja:                    František Oravec

Słowenia:                    Milko Cucek

Węgry:                        Ferenc Benczik

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Renata Stefańska, PR Region CEE,
tel. +48 601 33 44 38,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com