Trucks

Kampania promocyjna Volvo Trucks uhonorowana jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży reklamowej

W cenionym konkursie reklamy The One Show aż dziewięć nagród przypadło kampanii Volvo Trucks promującej nową gamę samochodów ciężarowych. Ale to nie wszystko – jedno najbardziej pożądanych wyróżnień w branży reklamowej – nagrodę Best in Show – otrzymał film „The Epic Split”.
Volvo trucks

 Internetowa kampania promocyjna Volvo Trucks Live Test zdominowała ważną w świecie reklamy ceremonię wręczenia nagród The One Show, w Nowym Jorku, zdobywając aż dziewięć „Ołówków", w tym sześć złotych. Jeszcze lepiej wypadł film „The Epic Split", zdobywając prestiżowy tytuł Best in Show, do którego pretendowało 21 000 produkcji z całego świata.

Kampania Live Test obejmuje sześć filmów, które w widowiskowy sposób prezentują nowatorskie cechy nowych serii samochodów ciężarowych Volvo Trucks. Filmy te obejrzano na portalu YouTube łącznie ponad 100 milionów razy.

Nagrody The One Show należą do najbardziej cenionych wyróżnień w branży reklamowej. Satysfakcja jest tym większa, że nasza kampania B2B wygrywa jeden konkurs za drugim - mówi Per Nilsson, dyrektor ds. public relations w Volvo Trucks.

Oprócz Best in Show, łupem Volvo Trucks padła również nagroda Client of the Year. Kampania zdobyła złote nagrody w kategoriach Interactive, Branded Entertainment i Advertising. Najwięcej laurów przyznano za film „The Epic Split", w którym Jean-Claude van Damme wykonuje szpagat pomiędzy dwoma jadącymi do tyłu samochodami ciężarowymi Volvo FM. Live Test została także uhonorowana wyróżnieniem Gold Pencil za najlepszą kampanię konsumencką w kategorii Advertising. 

Z naszych badań wynika, że blisko połowa kupujących samochody ciężarowe, którzy obejrzeli te filmowe zapisy testów na żywo, deklaruje, że następnym razem najprawdopodobniej wybierze Volvo. To kolejny mocny dowód na to, że nasza kampania była udana - podkreśla Per Nilsson.

Ceremonia wręczenia nagród The One Show odbywała się w piątek, 9 maja, w Lincoln Center, w Nowym Jorku. 1 maja ta sama kampania zgarnęła osiemnaście nagród w konkursie reklamy New York Festival, w tym m.in. Global Brand of the Year oraz Best in Show. Kilka tygodni wcześniej Volvo Trucks zostało nagrodzone trzema Złotymi Jajami w najważniejszym szwedzkim konkursie reklamy Golden Egg. Kampania Live Test ma również na swoim koncie cenne nagrody Black Cube i Client of the Year, zdobyte w innym prestiżowym, ogólnoświatowym konkursie: ADC.

Fakty dotyczące kampanii promocyjnej

  • W ramach kampanii wyprodukowano sześć filmów będących zapisem testów na żywo, które ukazały się w następującej kolejności: „The Ballerina Stunt", „The Technician", „The Hook", „The Hamster Stunt", „The Chase" i „The Epic Split".
  • Filmy w widowiskowy sposób prezentują nowatorskie cechy nowych serii samochodów ciężarowych. 
  • Filmy zostały opublikowane wyłącznie na portalu YouTube.

Zasięg kampanii reklamowej

  • Od czerwca 2013 r. do maja 2014 r.: 
  •  Liczba zwolenników na Facebooku wzrosła z 16 000 do 362 000. 
  •  Liczba zwolenników na Twitterze wzrosła z 16 000 do 19 000.
  • Liczba subskrybentów kanału na YouTube wzrosła z 3500 do 92 000. 
  •  Liczba unikatowych odsłon stron internetowych Volvo Trucks w Europie niemal podwoiła się: z nieco ponad 175 000 do ponad 300 000 miesięcznie. 
  • Filmy obejrzano na YouTube ponad 100 milionów razy, a ponad 8 milionów razy polecono je znajomym. 
  •  W mediach na całym świecie pojawiło się ponad 20 000 wzmianek o filmach. 
  • Szacuje się, że zdobyty rozgłos, mierzony tzw. wartością wypracowaną, jest wart 126 milionów euro. 
  •  Z naszych badań wynika, że blisko połowa kupujących samochody ciężarowe, którzy filmy promocyjne, deklaruje, że następnym razem najprawdopodobniej wybierze Volvo.

Fakty dotyczące „The Epic Split"

  •  Film „The Epic Split" został opublikowany w listopadzie 2013 r. i to właśnie on okazał się mieć największą siłę oddziaływania, spośród wszystkich filmów wyprodukowanych dla potrzeb kampanii promocyjnej Volvo Trucks.
  • W ciągu zaledwie 48 godzin zanotował ponad 10 milionów wyświetleń na portalu YouTube. 
  • Obecnie jest absolutnym rekordzistą jako najczęściej oglądana reklama motoryzacyjna w historii YouTube, z ponad 72 milionami odsłon.
  • Dzień po publikacji, „The Epic Split" był najczęściej polecanym filmem na świecie.
  • Zajął szóste miejsce na ogłoszonej przez YouTube liście „Top Ten Trending Videos of 2013"
  •  Był wystawiany w paryskim muzeum reklamy: Musée de la Publicité, w Luwrze.

Obejrzyj wszystkie filmy promocyjne: http://www.Youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10&feature=share&list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe

Nagrody 2014 One Show przyznane kampanii Volvo Trucks:

Best in Show - „The Epic Split"

Złota - kategoria Interactive, Short Form, Single: „The Epic Split"

Złota - kategoria Branded Entertainment, Short-Form: „The Epic Split"

Złota - kategoria Branded Entertainment, Best Direction: „The Epic Split"

Złota - kategoria Advertising, Online: „The Epic Split"

Złota  - kategoria Advertising, Direction: Volvo Trucks, „The Epic Split"

Złota - kategoria Advertising, Consumer Campaign: kompleksowa kampania promocyjna Live Test  

Srebrna - kategoria Branded Entertainment, Best Editing: „The Chase"

Srebrna - kategoria Interactive: cykl Live Test i film „The Chase 360"

Brązowa - kategoria Advertising, Online: „The Hamster"

Client of the Year - Volvo Trucks

Informacje o The One Show

Przyznawane corocznie przez organizację non-profit The One Club for Art and Copy, w skrócie The One Club, nagrody The One Show wyróżniają najwybitniejsze dokonania w pięciu kategoriach: Advertising, Design, Branded Entertainment, Interactive i Intellectual Property. Tegoroczni laureaci The One Show zostali wyłonieni spośród ponad 21 0000 propozycji z całego świata. Ze względu na swój kształt, statuetki The One Show są nazywane „Ołówkami". Dowiedz się więcej o nagrodach The One Show.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z: 

Per Nilsson
Dyrektor ds. Public Relations, Volvo Trucks
tel.: +46 31 323 33 49,
e-mail: per.nilsson.pr@volvo.com