Trucks

Epicki triumf kampanii Volvo Trucks na festiwalu Cannes Lions

Kampania Volvo Trucks Live Test, a szczególnie jego część, film The Epic Split zebrała najważniejsze nagrody w „mistrzostwach świata reklamy” w Cannes. W sumie kampania – prezentująca innowacyjne cechy nowej gamy samochodów ciężarowych – otrzymała 20 nagród, w tym osiem złotych i dwa prestiżowe Grand Prix w kategoriach Cyber i Film.
Volvo Trucks

Wiosną tego roku kampania Volvo Trucks „Live Test" zdobyła wiele ważnych nagród w konkursach reklamowych na całym świecie. Festiwal Cannes Lions zgromadził 37 000 pozycji z całego świata. Jest uważany za jeden z najważniejszych globalnych konkursów w świecie reklamy. Promuje kreatywność w komunikacji, a nagrody przyznawane są przez jury składające się z 300 najważniejszych ekspertów w tej dziedzinie na świecie.

„To dla nas wielka satysfakcja, że nasza kampania Live Test jest nagradzana na tak ważnej światowej arenie, a także w bezpośredniej konkurencji z największymi kampaniami konsumenckimi. To dowód na wyjątkowy charakter kampanii: filmy  o samochodach ciężarowych - dystrybuowane tylko online - mogą zyskać takie zainteresowanie. Udowodniliśmy, że potrafimy stworzyć światowej klasy komunikację dotyczącą produktów business-to-business," mówi Per Nilsson, Dyrektor ds Public Relations w Volvo Trucks.

Kampania zawiera sześć filmów Live Test, prezentowanych na kanale Youtube. Filmy w spektakularny sposób ukazują innowacyjne cechy nowych samochodów ciężarowych. Film The Epic Split z Jean-Claude Van Damme'em w roli głównej miał największy wpływ na sukces kampanii - liczba odsłon tego filmu na Youtube to 73 miliony.

Nagrody Cannes Lions dla kampanii:

  • Grand Prix w kategorii Cyber
  • Grand Prix w kategorii Film
  • Złote Lwy w kategorii Film/Craft
  • 3 Złote Lwy w kategorii Cyber|
  • Złote Lwy w kategorii PR
  • Złote Lwy w kategorii Direct
  •  Złote Lwy w kategorii Promo & Activation
  •  Złote Lwy w kategorii Integrated
  • Srebrne Lwy w kategorii PR
  •  Srebrne Lwy w kategorii Titanium
  •  2 Srebrne Lwy w kategorii Media
  •  2 Brązowe Lwy w kategorii Cyber
  •  Brązowe Lwy w kategorii in Film/Craft

Zobacz wszystkie filmy na kanale Youtube
www.Youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10&feature=share&list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe 
Zasięg kampanii

  • Filmy video zanotowały razem ponad 100 milionów odsłon na Youtube i zostały udostępnione prawie 8 milionów razy. 
  •  20,000 razy wspominano o filmach z kampanii w mediach na całym świecie. 
  •  Szacunkowa wartość tej skali oglądalności odpowiada 126 milionem EURO (172,6 mln USD) w wypracowanej wartości mediów. 
  •  Według badania, prawie połowa osób kupujących samochody cieżarowe, które widziały filmy z kampanii twierdzą, że teraz jeszcze chętniej wybiorą Volvo przy okazji następnych zakupów. 
  • The Epic Split jest dotychczas najczęściej oglądaną reklamą motoryzacyjną na Youtube z liczbą odsłon ponad 73 miliony.
  •  W dzień po premierze, The Epic Split był najczęściej udostępnianym filmem na świecie.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:

Per Nilsson, Director Public Relations at Volvo Trucks,
tel +46-31-3233349,
e-mail per.nilsson.pr@volvo.com