Volvo FH16 idealnie sprawdza się jako ciągnik siodłowy w ciężkich zestawach drogowych, zestawach do przewozu dłużycy drzewnej, a także w szybkim transporcie wymagającym pojazdu o doskonałych właściwościach jezdnych i wydajności. Obecnie ten najmocniejszy na świecie produkowany seryjnie samochód ciężarowy jest dostępny z 16-litrowymi silnikami nowej generacji K, rozwijającymi moc 750, 650 lub 550 KM, z których każdy spełnia normę emisji spalin Euro 6. Poza większą czystością spalin, nowe jednostki napędowe cechują się także zwiększonym momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych, bardziej wydajnym hamulcem silnikowym oraz większą cichobieżnością.
olvo FH16 z silnikiem Euro 6 odznacza się taką samą jak dotychczas, wysoką niezawodnością oraz identycznym zużyciem paliwa i mocą. Ale obecnie kierowca ma dyspozycji maksymalny moment obrotowy już przy prędkości zaledwie 900 lub 950 obr/min, zależnie od wersji silnika. Zaletą tej udoskonalonej charakterystyki momentu obrotowego jest również możliwość wyboru niższego („szybszego") przełożenia przekładni głównej w celu osiągnięcia jak najlepszej ekonomiki paliwowej - wyjaśnia Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.
Wszystkie silniki współpracują ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Jednostka o mocy 550 KM jest również dostępna w połączeniu z manualną skrzynią biegów. Każda z wersji silnika jest wyposażona w hamulec silnikowy Volvo VEB+, o maksymalnej mocy hamowania zwiększonej z 425 do 470 kW i dostępnej przy 2200 obr/min, który przyczynia się do dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy i ogranicza zużycie hamulców zasadniczych.
W celu zapewnienia niskiego poziomu emisji NOx, wymaganego normą Euro 6, inżynierowie Volvo wyposażyli nowy silnik w chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation), w połączeniu z udoskonalonym układem oczyszczania spalin. Działanie EGR wspomaga nowy, dwustopniowy układ turbodoładowania, który także jest źródłem wysokiej mocy jednostki napędowej. Układ wtryskowy realizuje funkcję wtrysku wstępnego. Polega to na dostarczaniu do cylindra niewielkiej dawki paliwa przed fazą wtrysku głównego w celu uzyskania bardziej równomiernego przyrostu ciśnienia, czego rezultatem jest cichsza, bardziej „miękka" praca silnika.
1 kwietnia 2014 r.
*2800 Nm w połączeniu z manualną skrzynią biegów.W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Eva Lindeberger, Media Relations Volvo Trucks
Tel.: +46 31 322 8078, e-mail: eva.lindeberger@volvo.com